نمایشگاه هنر ایران

آموزش و نکات مهم برای طراحی دکوراسیون یک کتابخانه خانگی

نمایشگاه هنر ایران: آموزش و نکات مهم برای طراحی دکوراسیون یک کتابخانه خانگی

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که به جمع آروی مجموعه‌هایی از کتاب‌های مختلف علاقه مند و مشتاق هستید و از طرفی ایجاد یک کتابخانه خانگی را کار دشواری می‌دانید توصیه می‌کنیم ایده‌های ما را که در این مطلب ذکر کرده ایم با دقت مطالعه و اجرا کنید تا شما هم بتوانید کتابخانه شخصی خود را در خانه خود داشته باشید.
کتابخانه‌های خانگی اغلب خصوصی و شخصی هستند ومی‌توان گفت کتابخانه هر فرد در خانه بیانگر و معرف شخصیت اوست و نه تنها یک سرگرمی به شما می‌رود بلکه می‌تواند بسیار مفید و کارآمد نیز باشد.

1. انتخاب و اختصاص دادن یک اتاق مناسب و فضای کافی برای کتابخانه
فضا و اتاقی که قرار است کتابخانه در آن قرار گیرد از اهمیت زیادی برخوردار است.این فضا باید دارای سقفی بلند باشد و جا به اندازه کافی برای قرار دادن وسایل مرتبط فعلی و وسایلی که ممکن است در آینده به این قسمت اضافه شود وجود داشته باشد. البته این نکته را نیز فراموش نکنید که حتما لازم نیست یک اتاق مجزا را برای کتابخانه در نظر بگیرید. بلکه شما می‌توانید قسمتی از اتاق خواب خود و یا قسمتی از هر فضای دیگر در خانه را به کتابخانه اختصاص دهید.

2. انتخاب و استفاده از طبقات مناسب و کارآمد
ببینید چه نوع طبقه بندی برای فضای مورد نظر شما برای کتابخانه مناسب‌تر است. شما می‌توانید با توجه به فضایی که دارید از طبقات تو کار, ایستاده, چوبی, فلزی و… استفاده کنید.

3. رنگ, بافت و نحوه استفاده از مواد
رنگ‌ها و بافت‌ها می‌توانند در سبک و جلوه دکوراسیون کتابخانه خانگی شما بسیار موثر باشند. بنابراین هوشمندانه و با اطلاعات کافی به انتخاب رنگ و بافت برای وسایل کتابخانه خود بپردازید. برای مثال بافت‌های چوبی بزرگ با رنگ‌های تیره، سبکی کلاسیک و آنتیک به کتابخانه خانگی شما می‌دهد. همچنین بافت‌های ظریف‌تر با رنگ‌های روشن و ملایم سبکی مدرن ایجاد می‌کنند و سبب می‌شوند فضای کتابخانه شما بازتر و وسیع‌تر گردد.

4. استفاده ازقالیچه,لامپ‌ها و میز و صندلی در دکوراسیون کتابخانه
فراموش نکنید که کتابخانه خانگی صرفا به قفسه‌های پر از کتاب ختم نمی‌شود، بلکه وجود وسایلی از قبیل میز و صندلی راحت ,قالیچه و نورپردازی مناسب و اصولی بسیار لازم و ضروری هستند. زیرا هر کدام از این وسایل می‌توانند در راحت‌تر و آرام‌تر شدن محیط کتابخانه کمک کنند و سبب شوند محیطی گرم و خوشایند برای مطالعه شما فراهم گردد.
نکته بسیار مهم دیگر این است که شما مجاز هستید و البته توصیه هم می‌شود که در کتابخانه خود از گیاهان سبز و شاداب, قاب عکــس عزیزانتان و آثار هنری مورد علاقه خود استفاده کنید و فضایی دوست داشتنی برای خود خلق کنید که از گذراندن اوقاتتان در آن خسته نشوید.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا آموزش و نکات مهم برای طراحی دکوراسیون یک کتابخانه خانگی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

61 + = 67