نمایشگاه هنر ایران

با این توصیه ها در عرصه رقابت طراحان باقی بمانید

نمایشگاه هنر ایران: با این توصیه ها در عرصه رقابت طراحان باقی بمانید

آیا می‌دانید چگونه باید در دایره رقابت با هنرمندان روز دنیا باقی بمانید؟ شما ممکن است ابزارهای طراحی و طرز استفاده از آن‌ها را به خوبی بشناسید اما این هرگز کافی نیست!
شما نمی‌توانید تنها به یک روش کار بسنده کنید، چرا که خیلی زود تکراری خواهد شد و یا دیگران نیز به آن روش روی می‌آورند. همه چیز به ارتباط دائمی‌ و همیشگی بین هنر و تکنولوژی مربوط است.

اما چه کاری باید انجام دهید تا در دنیایی که خلاقیت درآن به سرعت در حال گسترش است، در دایره رقابت باقی بمانید؟ در این مطلب هفت راه موثر از زبان یک طراح موفق به نام Carla Latsky برای اینکه خود را با روند جهانی طراحی و خلاقیت همگام سازید، ارائه خواهیم داد.

تجربه همه چیز است
ممکن است در ابتدا که به مدرسه هنر وارد شدید به این نتیجه رسیدید که باید روی یک یا دو ماده و یک روش خاص تمرکز کنید. اما چند سال بعد متوجه شده‌اید که به جای تمرکز روی یک ماده باید روی گسترش مهارت‌های خود تمرکز کنید. همه چیز با تجربه به دست می‌آید.

با یک لیست شروع کنید
نمایشگاه هنر ایران: هیچ چیز ترسناک‌تر از یک صفحه خالی نیست. نداشتن یک لیست، حتی تصویرسازانی که استعداد ذاتی دارند را هم از شروع به کار باز می‌دارد.
پیشنهاد ما به کسانی که به دنبال کسب مهارت‌های گوناگون هستند این است که با یک لیست کار خود را آغاز کنند. آنچه را که می‌خواهید به دست آورید به طور دقیق روی صفحه بیاورید. لیست شما می‌تواند شامل یک روش جدید طراحی و یا یک احساس در زمان خلق اثر باشد. این کار شما را ترغیب می‌کند آنچه می‌خواهید بدست آورید. یادتان باشد که در تهیه لیست خود، به رقابت با هنرمندان دیگر به عنوان هدف نگاه نکنید؛ هدف شما بهبود کیفیت کارتان و پیاده‌کردن آن چیزهاییست که به آن‌ها علاقه دارید.

روی کار خود زمان بگذارید
کار کردن روی یکی از موارد فهرستی که تهیه کرده‌اید و صرف زمانی برای آن، کارها را جلو می‌برد. اینکه در ابتدای کار تا چه اندازه خوب هستید، اهمیت زیادی ندارد؛ زیرا پیشرفت و شکوفایی با تمرین حاصل می‌شود. برای هر یک از موارد لیست خود زمان کافی صرف کنید و از این زمان لذت ببرید. خواهید دید چگونه اتفاق‌های جادویی در این بین رخ می‌دهد.

توانایی یادگیری از اشتباهات ارزشمندترین مهارت تجاری است
در ماه اول کار خود چیزهایی یاد خواهید گرفت که در تمام سال‌های دانشگاه به آن‌ها حتی برخورد نکرده بودید. سرعتی که شما باید یک کار جدید خلق کنید بسیار بالا است. شما توانایی مشاهده سریع طرح‌ها، تطابق با تکنیک‌های روز و یادگیری از اشتباهات کوچک را به دست می‌آورید و خیلی زود متوجه می‌شوید که این توانایی تا چه اندازه ارزشمند است. پذیرش انتقادهای سازنده بسیار اهمیت دارد. روحیه پذیرش انتقاد می‌تواند یک هنرمند و آثارش را در زمره برترین‌ها حفظ کند.

با ساز خودتان برقصید
نمایشگاه هنر ایران: وقتی صحبت از رقابت و در زمره بهترین‌ها بودن می‌شود، به خاطر داشته باشید بخش مهمی‌ از کار این است که با ساز خودتان برقصید. تقلید دشمن شماره یک هنرمند است و نه تنها او را ار رقابت با هنرمندان دیگر باز می‌دارد، حتی می‌تواند گاهی نابودگر هنرمند و هنرش باشد.

اما نیم نگاهی هم به اتفاقات اطراف داشته باشید
اما بخش دیگر از این رقابت به میزان آگاهی و به روز بودن شما درباره طراحی‌های پرطرفدار عصر حاضر بستگی دارد. این در حالی است که باید در باره طراحان دهه‌های قبل و آثارشان نیز اطلاعات کافی داشته باشید. راه حل این کار در یک جمله دو حرفی است: آنلاین بخوانید. درباره طرح‌های داغ روز و چگونگی روند کار طراحان اطلاعات کسب کنید. اما خود را در این جستجو غرق نکنید.

خودتان را معرفی کنید
سعی کنید بخشی از شخصیت خود و یا احساساتتان را به اثر هنری خود تزریق کنید زیرا افراد به این موضوع توجه خاصی نشان می‌دهند. برای خلق متفاوت هر چیز شما نیاز به جسارت و خونسردی دارید. اگر می‌خواهید وارد عرصه رقابت با هنرمندان دیگر شوید، اولین گام این است که آن‌ها را شما را به عنوان بک هنرمند بشناسند. از این که هنرمند تازه‌کاری نهراسید، همه از همین‌جایی شروع کرده‌اند که شما ایستاده‌اید.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا با این توصیه ها در عرصه رقابت طراحان باقی بمانید را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

47 + = 57