نمایشگاه هنر ایران

با این نکات دکوری عالی برای اتاق کودک خود طراحی کنید

نمایشگاه هنر ایران: با این نکات دکوری عالی برای اتاق کودک خود طراحی کنید

معمولا خانواده‌ها کار خودشان را راحت می‌کنند. برای دخترها رنگ صورتی و برای پسرها رنگ آبی را انتخاب می‌کنند و همه وسایل اتاق را به همان رنگ می‌خرند.
همان وقتی جواب آزمایش را که می‌گیرید، در یک لحظه هزار موضوع به مغزتان هجوم می‌آورد که باید به همه آن‌ها فکر کنید. یکی از مهم‌ترین این موضوعات، تصمیم‌گیری درباره رنگ وسایل کوچولوی تازه وارد است.
اتاق‌هایی که با این روش چیده شده اصلا قشنگ نیست. نتیجه این روش انتخاب، این است که اتاق همه نوزادها شکل هم می‌شود و هجوم رنگ آبی یا صورتی شما را خسته می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق اول از همه باید بدانید که زیبایی از تنوع می‌آید.

شما باید جرات ترکیب کردن رنگ‌های متضاد را به خودتان بدهید. علاوه‌بر این، ترکیب رنگ‌های مختلف و تاثیرشان را بشناسید تا بتوانید اتاق زیبایی بچینید. این راهنما به شما کمک می‌کند اتاقی برای فرزندتان داشته باشید که هیچ شباهتی به اتاق بچه‌های دیگر نداشته باشد.

یک اتاق شاد
ترکیب رنگ آبی و صورتی با زرد به شما ترکیبی پر از شادی و هیجان می‌دهد. این ترکیب رنگ را می‌توانید تا مدت‌ها برای اتاق فرزندان‌تان استفاده کنید. حتی وقتی دو بچه از دو جنس متفاوت داشته باشید، هیچکدام نمی‌توانند بگویند اتاق دخترانه است یا پسرانه. برای ایجاد این ترکیب می‌توانید دیوارها را لیمویی کنید. اگر فرزندتان دختر است تختش را صورتی انتخاب کنید و باقی وسایل تزئینی اتاق، مثل پرده را آبی در نظر بگیرید.

سرزمین شیرینی‌ها
این ترکیب به خاطر داشتن سبز و قهوه‌ای آرامش‌بخش است و حس طبیعت را به اتاق فرزند شما می‌آورد. اگر آن را با بنفش ترکیب کنید اتاق شیرین و شادی خواهید داشت که مخصوصا برای سال‌های اول تولد فوق‌العاده است. برای ساخت این ترکیب رنگ، می‌توانید تخت و کمد را چوبی انتخاب کنید و برای بقیه وسایل اتاق مثل فرش و پرده و ملحفه از ترکیب بنفش و سبز ملایم استفاده کنید.

اتاق گرمسیری
این ترکیب رنگ بیشتر پسرانه به نظر می‌رسد تا دخترانه. حسی که به شما می‌دهد حس تعطیلات تابستانی در کنار دریاست. به دلیل داشتن آبی به اندازه کافی آرام‌بخش است و با اضافه شدن زرد، سرمای رنگ آبی تا حدی گرفته می‌شود و شادابی به آن اضافه خواهد شد. برای ایجاد این ترکیب رنگ، بهترین کار این است که دیوارها را آبی روشن رنگ کنید، سپس اتاق را با مبلمان زرد و فرش و پرده آبی تیره کامل کنید.

انفجار مرکبات
نارنجی رنگ بسیار شادی است. مخصوصا اگر با آبی ترکیب شود. این ترکیب رنگ به شما فضایی پر انرژی و در عین حال مدرن می‌دهد. هم برای پسرها لذت‌بخش است و هم برای دخترها و علاوه‌بر این می‌توانید تا چند سال آینده هم از آن برای اتاق فرزندتان استفاده کنید. می‌توانید لیمویی را برای دیوارها استفاده کنید و اگر فرزندتان دختر است، تخت و کمد را نارنجی و فرش و پرده را آبی و اگر پسر است، آن‌ها را برعکس انتخاب کنید.

اتاقی پر از صلح و صفا
نمایشگاه هنر ایران: با ایجاد این ترکیب غیر ممکن است فرزندان‌تان به سرشان بزند با هم دعوا کنند. این ترکیب با داشتن سبز و قهوه‌ای درختان و زرد که یادآور نور خورشید است، حسی از طبیعت جنگلی به شما می‌دهد و آرام بخش فوق‌العاده‌ای است. آنقدر که می‌توانید برای همه خانه از آن استفاده کنید. برای ساخت آن تخت و کمد چوبی انتخاب کنید و دو رنگ دیگر را با سلیقه خودتان در اتاق پخش کنید.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا با این نکات دکوری عالی برای اتاق کودک خود طراحی کنید را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 3 =