نمایشگاه هنر ایران

ترکیب سنتی و مدرن در چیدمان اتاق غذاخوری

نمایشگاه هنر ایران: ترکیب سنتی و مدرن در چیدمان اتاق غذاخوری

در این نمونه طراحی در اتاق ناهار خوری یک قاب شیشه‌ای بزرگتراز حد و اندازه به دیوار روبروی میزنصب می‌کنیم که قاب دور تا دور آن از چوب تیره رنگ ساخته شده است و زیر شیشه را با انواع پرنده‌های تزئینی خشک پرمی کنیم.

محیطی که قراراست در آن میزغذاخوری قرار بگیرد و در آن مکان غذا سرو شود از اهمیت زیادی برخوردار است، حتی ساده‌ترین وعده‌های غذایی هم در یک محیط زیبا و آرام به خوش طعم‌ترین غذاها تبدیل می‌شوند. در اینجا ایده‌هایی آمیخته با سبک و شیوهٔ سنتی را برای شما مطرح کرده ایم که با بهره گیری از آن‌ها می‌توانید محیطی دنج و زیبا را برای سرو غذا به وجود آورید.

محیط سنتی با بازتابی از قاب‌های شیشه‌ای
در اتاق ناهار خوری یک قاب شیشه‌ای بزرگتر از حد و اندازه به دیوار روبروی میز نصب می‌کنیم که قاب دور تا دور آن از چوب تیره رنگ ساخته شده است و زیر شیشه را با انواع پرنده‌های تزئینی خشک پرمی کنیم. غالبا از تابلوهایی با آثار هنری زیبا که ارزان قیمت هم هستند، برای نمایش و تزئین دیوارها استفاده می‌کنیم. مثلا از قاب‌هایی که انواع پرنده‌ها در آن‌ها نقاشی شده است استفاده می‌کنیم. قاب‌ها بهتر است با چوب سیاه رنگ ساخته شده باشند و نکته آن است که پایه صندلی‌ها هم باید از چوب تیره رنگ ساخته شده باشند و رنگ پارچه روی صندلی‌ها هم باید همرنگ با رنگ دیوار‌ها و به رنگ روشن باشد.

طراحی سنتی به صورت رمانتیک
نمایشگاه هنر ایران: با استفاده از چند پارچه ملحفه‌ای یک میز ناهار خوری ساده را به یک چشم انداز زیبا و با شکوه تبدیل می‌کنیم. یک پارچهٔ گلدار تیره، طوری که اندازهٔ آن بسیار بلند باشد را روی میز انداخته و روی آن یک ملحفه به رنگ روشن که فقط روی آن و در وسط آن بیافتد می‌اندازیم و برای روکش صندلی‌ها از پارچه راه راه صورتی روشن استفاده می‌کنیم.

سبک سنتی آمیخته با آرامش
ما می‌خواهیم یک مکان بسیار دنج را برای مکانی که قرار است میز ناهارخوری در آن قرار گیرد طراحی کنیم که نه تنها سنتی باشد بلکه مطابق با مد روز هم باشد. در مقابل یک پنجره نسبتا بزرگ، یک میز قرار داده و دو نیمکت در یک طرف میز و رو به پنجره قرار می‌دهیم. این طراحی مطابق با سبک فرانسوی می‌باشد که گرما و نور خورشید به زیبایی به میز غذاخوری می‌تابد و آن را بسیار زیبا جلوه می‌دهد. باید بین پارچه پرده و روکش صندلی‌های ناهار خوری، هماهنگی وجود داشته باشد و به این ترتیب مکان غذا خوری در دریایی از آرامش طراحی شده است و کاملا تسکین دهنده است.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا ترکیب سنتی و مدرن در چیدمان اتاق غذاخوری را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 + = 23