نمایشگاه هنر ایران

چند ایده کم خرج برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک

نمایشگاه هنر ایران: چند ایده کم خرج برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک

در طراحی هر قسمت از خانه باید فاکتورهایی را در مورد موارد خاص مانند رنگ اتاق، پوشش کف و طراحی مبلمان در نظر بگیرید که با گذر زمان امتحان خود را پس بدهند. اتاق بچه‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای مثال بجای انتخاب رنگ آبی و یا صورتی پاستل برای دیوارهای اتاق بچه گزینه‌ای را انتخاب کنید که ماندگاری و تازگی خود را در دراز مدت نشان دهد وی برای پوشش کف از گزینه‌هایی استفاده کنید که مرسوم و متداول باشد.

تا جای ممکن المان‌های گران قیمت را محدود نگه دارید
برای اطمینان از متعادل بودن طراحی قیمت معیار خوبی است. اگر مورد انتخابی شما قیمت به نسبت بالایی دارد باید به طور قطع مطمئن باشید که در مدت زمان کوتاه تازگی و استفاده خود را از دست نمی‌دهد. دکورهای خاص را محدود به لوازم و وسایلی کنید که اگر بعدها قصد تعویض ویا خرید مجدد آن‌ها را داشتید با مشکلی مواجه نشوید.

استفاده از وسایل چند منظوره
اگر فضای اتاق شما کوچک است استفاده از مبلمان و وسایل چند منظوره یکی از بهترین گزینه‌ها برای طراحی و دکور اتاقتان است. به عنوان مثال یک تخت خواب جمع شونده که به یک مبل تبدیل می‌شود گزینه بسیار مناسبی است. همچنین قفسه‌هایی که قابلیت تبدیل شدن به میز تحریر را نیز داشته باشند.

به طراحی اتاق شخصیت ببخشید
اتاق بچه‌ها فضای شخصی آن‌ها بوده و باید نشان دهنده شخصیت آن‌ها باشد. نکته‌ای که باید در طراحی لوازم و تزئینات اتاق کودک به آن توجه کنید این است که تمرکز خود را بر روی لوازم و وسایلی بگذارید که بتوانید آن‌ها را پس از مدتی تغییر دهید و یا تعویض کنید. برای مثال قالیچه، پرده‌ها، کوسن‌ها و قاب‌های تزئینی.

قانون به کاربردن اتاق مشترک
نمایشگاه هنر ایران: کودکان به یک فضای خصوصی، هر چند کوچک، نیاز دارند. بنابراین اگر یک اتاق قرار است برای دو کودک طراحی شود، حتما اقداماتی برای تفکیک فضا انجام دهید. برای تفکیک اتاق می‌توانید از عناصر مختلفی استفاده کنید، کمک گرفتن از رنگ، یکی از راه‌های بسیار خوب برای تفکیک اتاق به دو فضای مجزاست. مواردی از قبیل: قفسه کتاب، پارتیشن و…

فضایی ایمن و دنج برای کودکان فراهم کنید
کنجی دنج و امن و البته خصوصی برای زمان‌هایی که کودک به خلوت و تنهایی نیاز دارد:
– فضای بازی ایمن
– فضایی برای انجام تکالیف مدرسه و ساخت کاردستی
– فضایی راحت و آرام برای خوابیدن

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا چند ایده کم خرج برای طراحی دکوراسیون اتاق کودک را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 29 = 33