نمایشگاه هنر ایران

چگونه در اتاق‌های کوچک مبلمان را درست بچینیم؟

نمایشگاه هنر ایران: چگونه در اتاق‌های کوچک مبلمان را درست بچینیم؟

پس از انتخاب مبلمان مورد علاقه خود، به چینش آن‌ها در فضای منزل می‌رسیم. این نوشته کوتاه، چند نکته ساده و راهبردی را در مورد نحوه چینش مبلمان به شما ارائه خواهد کرد:

در دکوراسیون منزل، دید انعطاف‌پذیری داشته باشید:
بیشتر افراد محیط خانه را همچون اشکال هندسی بی‌روح می‌دانند. اگر میز، صندلی و کاناپه اصلی اتاق نشیمن خود را فقط با در نظر گرفتن دیوارها و گوشه‌های منزل بچینید، دکوراسیون حاصل، بسیار کلیشه‌ای و خسته‌کننده به نظر خواهد آمد. بنابراین، به‌جای توجه محض به طرح معماری دیوارها، بهتر است الگویی مثلثی شکل را به جای الگوی بی‌روح مربعی در چینش مبلمان خود در نظر بگیرید. با قرار دادن میزهای کم‌ارتفاع و نیمکت‌های لوکس همراه با بالش‌های زیر زانویی می‌توانید یکی از اضلاع این مثلث (که قسمت ورودی اتاق نشیمن را تشکیل می‌دهد) را ایجاد کنید. در این حالت، تمرکز الگوی چیدمان در نظر گرفته شده بر چینش داخلی مبلمان است و توجهی کمتر بر ساختار مکانیکی دیوارها کمتر دارد.

نیازهای خود و دیگر اعضای خانواده را هنگام دکوراسیون داخلی خانه در نظر داشته باشید:
اگر حتی اتاق نشیمنی کوچک دارید، بهتر است فضاهایی خاص را در آن برای تک‌تک اعضای خانواده خود در نظر بگیرید. اگر با الگوی چینش خود، فضایی باریک و خمیده را در اتاق پذیرایی ایجاد کنید، رفت و آمد اهالی خانه در چنین فضایی دشوار می‌شود. از این رو، پیش از پیاده کردن این الگوی چینش، محل دقیق ورودی و همچنین خروجی اتاق را در نظر بگیرید. با این کار، مسیر کلی رفت و آمد اهالی خانه مشخص خواهد شد و می‌توانید فضای کافی را برای این کار در الگوی خود در نظر بگیرید.

از گوشه‌ها نهایت استفاده را ببرید:
متاسفانه، در اتاق‌های کوچک به گوشه‌ها توجهی نمی‌شود. در حالی که از آن‌ها می‌توان به عنوان فضاهایی برای انباشت بالش‌ها و روکش‌های تخت‌خواب استفاده کرد؛ همچنین دست و پا کردن کارگاهی کوچک در چنین فضاهایی شدنی است. چنین فضاهایی را نباید نادیده گرفت و از آن‌ها می‌توان دست‌کم برای قرار دادن رایانه استفاده کرد و با روش‌هایی بدیع، آن‌ها را تزئین کرد. شما می‌توانید از جای‌جای منزل خود، استفاده و در عین حال، خانه‌ای مرتب، شیک و دلربا را برای خود و دیگر اعضای خانواده ایجاد کنید.

نمایشگاه هنر ایران:

قرار دادن وسایل شبیه به هم در کنار یکدیگر برای قرینه‌سازی هنری:
دراتاق‌های کوچک و بزرگ، قرار دادن مبلمان‌های این چنینی می‌تواند فضایی قرینه و خاص را به اتاق شما ببخشد. نورپردازی، مهم‌ترین نقش را در این مقوله بازی خواهد کرد و در قرینه‌سازی هر چه بهتر میز و صندلی، شما را یاری خواهد کرد. هیچ‌وقت از تقسیم کننده‌های پلاستیکی برای قرینه‌سازی اتاق استفاده نکنید. حتی استفاده از میزها، کاناپه و قالیچه‌هایی که از لحاظ طرح و رنگ‌بندی با الگوی دکوراسیون کلی خانه مطابقت ندارند، توصیه نمی‌شود زیرا این امر، فضای خانه را کوچک‌تر از مساحت واقعی آن نشان می‌دهد. نورپردازی مناسب، گلدانی شیک و بلند روی میزی ساده و فانتزی، گیاهان تزئینی ساقه بلند خانگی و کارهای هنری شاخص می‌تواند قرینه هنری لازم را (در حالی که کمترین فضای ممکن را به خود اختصاص می‌دهند) فراهم آورد.

بین وسایل منزل خود از هر نظر هماهنگی ایجاد کنید:
قرار دادن چند قاب عکس یا چند شمع در کنار یکدیگر، محیطی گرم و صمیمی را ایجاد خواهد کرد که نتیجه چینش همگن چنین وسایلی است. اگر همین چینش بر اساس الگویی همگن و منظم انجام نشود، ظاهری شلخته و درهم را به فضای مورد نظر شما خواهد داد. در اتاق‌های کوچک، مقیاس دکوراسیون، تزئینات جانبی و سادگی اهمیتی بسیار دارند. بطور مثال، اگر به صنایع دستی محلی علاقه‌ای خاص دارید، می‌توانید از ظروف سفالی کلاسیک و در عین حال، شیک روی میزهای عسلی استفاده کنید. قرار دادن تعدادی زیاد از ظروف سفالی در کنار یکدیگر می‌تواند به جذابیت هر چه بیشتر فضای مورد نظر شما بیفزاید.

طرح‌های مختلف را در اتاق کوچک خود پیاده کنید:
پس از آزمودن راهکارهای متفاوت، متوجه خواهید شد که اتاق کوچک شما تا چه اندازه شیک است و به آن خواهید بالید! دکوراسیون در بهینه قرار دادن وسایل در مکان‌های مناسب خود خلاصه می‌شود. تنها کاری که ما باید از آن پرهیز کنیم، ناامیدی از شکست‌هاست. زندگی در فضایی کوچک، زیباست و می‌تواند شما را انسانی منظم و مرتب بار بیاورد؛ مفهومی که می‌توان آن را به‌عنوان یکی از نقاط قوت چنین فضاهایی در نظر گرفت.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا چگونه در اتاق‌های کوچک مبلمان را درست بچینیم؟ را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 2 =