نمایشگاه هنر ایران

آیا تابحال از رنگ قرمز در طراحی دکوراسیون داخلی خود استفاده کرده اید؟

نمایشگاه هنر ایران: آیا تابحال از رنگ قرمز در طراحی دکوراسیون داخلی خود استفاده کرده اید؟

با اعمال اندکی تعادل و یک زاویه دید خوب، استفاده از رنگ قرمز خیلی سخت نیست.
شاید استفاده از یک اثر هنری، روکشی قرمز رنگ برای مبلمان یا یک قالیچه دست بافت ایرانی مقداری از رنگ قرمز مورد نظر را در فضا ایجاد کند. شما می‌توانید هر رنگی را با قرمز به کار برید و این تنها به میزان استفاده تان از آن رنگ بستگی دارد

با استفاده از رنگ قرمز، رنگ عشق، می‌توانید محیط را هیجان آورتر نمایید.
رنگ قرمز موجب واکنش تند می‌گردد، به هنگام استفاده از آن مراقب باشید.
اگر در رنگ‌ها رنگی باشد که القاء کننده قدرت، عشق، هیجان و تخیل باشد ( رنگی که شما را یک مرتبه و به ناگهان متوقف نماید ) آن رنگ، رنگ قرمز است.

به نظر برخی طراحان رنگ قرمز رنگی زنانه است و البته هم رنگی خنثی و برای رنگ کردن همه اتاقها با هر اندازه و هر هدفی می‌توان از آن استفاده کرد. با وجود همه این تاثیرات مثبت، مطالعات حاکی از آن است که رنگ قرمز می‌تواند موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون افراد گردد پس به هنگام استفاده از آن در خانه کمی دقت بیشتری به خرج دهید.

زندگی با رنگ قرمز
برای ایجاد نهایت شور و هیجان تمام دیوارهای خانه تان را رنگ کنید.
کاترین فرن Katherine Fern مدرس طراحی داخلی در دانشگاه UCLA می‌گوید از میان پروژه‌هایی که کار کردم، تنها چند پروژه است که در آن‌ها از رنگ قرمز استفاده نکرده ام. زیرا که قرمز رنگمایه‌ها و تن‌های مختلفی دارد. به نظر او قرمز یعنی توقف. بنابراین او به منظور نگه داشتن نگاه در یک اتاق این رنگ را با دیگر رنگ‌ها ادغام می‌کند. به طور مثال در مقابل یک دیوار قرمز ما بقی دیوارها را سفید می‌گذارد.

فرن می‌گوید اگر که برای دیوارها از رنگ مایه‌های قرمز استفاده می‌کنید تزیینات را به رنگ سفید نگذارید چرا که اتاق حالتی شبیه بابا نوئل می‌گیرد. او می‌گوید من معمولاً برای دیوارها و کف را از یک رنگ استفاده می‌نمایم اما بعضی از طراحان برای تزیینات، سایه روشن تری از رنگ مورد استفاده برای دیوار را استفاده می‌کنند.

نمایشگاه هنر ایران: به عقیده او پیوستگی رنگی اتاقها بسیار مهم است. اگر رنگمایه قرمز یک دیوار از اتاق‌های دیگر قابل مشاهده است می‌بایست همه چشم اندازهای آن دیوار را ارزیابی نمایید. به عنوان مثال اگر از درگاه اتاق دیگری به آن دیوار نگاه می‌کنید رنگ آن درگاه می‌بایست رنگ مکمل رنگ آن دیوار باشد .
به عقیده فرن Fern رنگ قرمز در کنار رنگ‌های طلایی، فیروزه‌ای و سبز – آبی خیلی خوب جواب می‌دهد. او توصیه می‌کند هنگامی که به رنگ فروشی می‌روید فقط به کاتالوگ رنگ که از سوی شرکت تولید کننده تهیه شده است توجه نکنید. برای اینکه بفهمید از یک رنگ خاص چه بازخورد بصریی را دریافت خواهید کرد دو راه پیش روی شماست یا با استفاده از آن رنگ قسمتی از دیوار را رنگ نمایید یا اینکه مقداری از آن رنگ را بر روی یک تکه کارتن زده و کارتن را در کنار دیوار بگیرید و در صورت لزوم آن را در قسمتهای مختلف دیوار حرکت دهید.

او می‌گوید گاهی یک رنگ در طول روز خیلی خوب به نظر می‌آید اما در شب درخشندگی خود را از دست می‌دهد. بنابراین به هنگام انتخاب یک رنگ آن را در موقعیتهای مختلف نوری مورد بازبینی قرار دهید . اگر که در خانه تان وسایل مهمی دارید و دارید با استفاده از رنگ فضای خانه را طراحی می‌نمایید ببینید که آن رنگ با آن وسایل ست می‌گردد یا نه ؟

لوازم جانبی قرمز رنگ
اگر که ظرفیت تحمل شلوغی و آشفتگی حاصل از انفجار رنگ را ندارید ( اصطلاح انفجار رنگ را جونونا ایمور Jonona Amor طراح داخلی ساکن لوس آنجلس استفاده می‌کند ) یک راه جسورانه اما ایمن وجود دارد. می‌تواند چنین انفجاراتی به دلیل فرم رنگ کاریها، طراحی‌ها، میوه‌ها، گلها، کوسن‌های مبل یا مجسمه‌های کوچک تزیینی باشد.
به پیشنهاد کاترین فرن Katherine Fern که اگر می‌خواهید از رنگ قرمز استفاده نمایید با استفاده از وسایل مختلف به رنگ قرمز، در تمام فضای خانه یک جریان رنگ ایجاد نمایید. به عنوان مثال استفاده از یک کاناپه یا قالیچه قرمز در بین رنگ‌های روشن و مات، فضا را بی روح می‌کند مگر اینکه در چیدمان منزل از وسایل قرمز رنگ دیگری هم استفاده نمایید .
حداقل در 3 جای خانه از این رنگ استفاده نمایید تا نگاه را به دنبال خود بکشد اما اگر فقط از یک کاناپه قرمز رنگ استفاده نمایید آن کاناپه همه توجه را به سمت خود خواهد کشاند در حالی که ایجاد یک فضای جذاب هیجان آور موجب می‌شود به اطراف هم نگاهی کنیم و تا جای ممکن بر روی همه وسایل تمرکز نماییم.
شاید استفاده از یک اثر هنری، روکشی قرمز رنگ برای مبلمان یا یک قالیچه دست بافت ایرانی مقداری از رنگ قرمز مورد نظر را در فضا ایجاد کند. شما می‌توانید هر رنگی را با قرمز به کار برید و این تنها به میزان استفاده تان از آن رنگ بستگی دارد. البته این در صورتی است که می‌خواهید یک رنگ غالب، و ما بقی رنگ‌ها در سایه آن باشند. اما اگر دو رنگ قوی دارید می‌بایست مراقب باشید که از هر کدام از آن رنگ‌ها به چه اندازه استفاده می‌کنید.

نمایشگاه هنر ایران: استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون آشپزخانه و اتاق غذاخوری
به نظر جونونا ایمور Jonona Amor – طراح داخلی ساکن لوس آنجلس، صاحب و طراح اصلی جونامور دکور Jonamor Décor – استفاده از رنگ قرمز در آشپزخانه موجب بهبود اشتها، لذت جویی و خلاقیت می‌گردد .به عقیده وی که به دلیل کار جسورانه و الهام گرفته از سبکهای قدیمی در مجلات اختصاصی طراحی داخلی با نام‌های لوس آنجلس تایمز Los Angeles Times و آنجلینو Angelino بسیار مشهور است ،می گوید برای استفاده از رنگ قرمز در جهت تحریک سرآشپز درونی تان راههای زیادی وجود دارد. بهترین لوازم و وسایل برای استفاده از رنگ قرمز، کابینت‌ها و یا کاشی‌های پشت شیر ظرفشویی می‌باشد. رنگ قرمز با رنگ‌های مات معمول مورد استفاده در دکور و ساخت آشپزخانه‌ها مثل رنگ قهوه‌ای کف، یا میز چوبی مخصوص خرد کردن گوشت و … خیلی خوب جواب می‌دهد. هم چنین رنگ قرمز به عنوان یک مایه رنگ در برابر وسایلی که از جنس فولادهای ضد زنگ هستند و پیشخوان‌هایی از جنس سنگ گرانیت هم خوب جواب می‌دهد .
فرن با جسارت هر چه تمام‌تر با استفاده از ترکیبی از سنگ فرشهای قرمز رنگ، قرمز را در آشپزخانه اش در هم آمیخته است .

جودیت کورونا Judith Corona که بیش از 30 سال است در دانشگاه UCLA تئوری و کاربرد رنگ تدریس می‌کند می‌گوید دیدن رنگ قرمز در اتاق غذاخوری باعث می‌شود همه چیز طعم بهتری داشته باشد. اگر که مطمئن نیستید روکش کردن صندلی‌های اتاق غذاخوری با طرح شما جواب می‌دهد یا نه بر روی 1 یا 2 تا از صندلی‌ها ملحفه‌ای بیاندازید و اجازه دهید که 1 هفته رنگ در اتاق جا بیافتد. اگر که تعداد صندلی‌های میز غذاخوری بیشتر از 4 عدد می‌باشد شاید انداختن ملحفه‌ای بر روی همه صندلی‌ها خیلی مناسب نباشد در عوض می‌توانید در هر طرف میز یک صندلی قرمز رنگ با گلدان و گلهایی به رنگ قرمز به عنوان گل وسط میز قرار دهید .
به نظر ایمور Amor از آن جایی که نسبت به اتاق خواب و اتاق نشیمن وقت کمتری را در اتاق غذاخوری سپری می‌کنیم این اتاق فضای خوبی برای امتحان رنگ‌های مختلف می‌باشد به این معنی که می‌توانید از زیر انتخابهای جسورانه‌تر قسر بروید .

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا آیا تابحال از رنگ قرمز در طراحی دکوراسیون داخلی خود استفاده کرده اید؟ را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 41 = 48