نمایشگاه هنر ایران

استفاده درست از رنگ قرمز در اتاق‌نشیمن

نمایشگاه هنر ایران: استفاده درست از رنگ قرمز در اتاق‌نشیمن

شکی نیست که بکار بردن رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی شجاعت زیادی می خواهد. خصوصا در هال و پذیرایی خانه که جلوی دید همگان قرار دارد. رنگ قرمز جزء رنگ های غالب و قوی شناخته می شود و حتی مقدار بسیار کم آن هم خیلی سریع جلب توجه می کنند. البته این جلب توجه فقط مختص رنگ قرمز نیست، بلکه سایر رنگ های قرار گرفته کنار رنگ قرمز نیز، بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. مثلا اگر در پذیرایی از مبل سلطنتی قرمز استفاده کنید، علاوه بر مبل ها، دیوار پس زمینه مبل ها هم خود را نشان می دهد.

برای استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون داخلی حتما لازم نیست دیوارها را رنگ بزنید. استفاده از مبل قرمز رنگ، پرده های قرمز یا حتی فرش قرمز هم به شیوه ای عالی، رنگ قرمز را وارد دکوراسیون خانه می کند. خصوصا اگر فرش از نوع گلیم دستباف باشد، ظاهری هنری به چیدمان خانه می دهد.

نمایشگاه هنر ایران: از آنجایی که اکثر منازل ما ایرانی ها با رنگ های سرد و خنثی مثل سفید و کرم تزیین شده، استفاده از رنگی گرم مثل قرمز می تواند انرژِی زیادی به فضا دهد. در نتیجه می شود رنگ قرمز را به بیشتر خانه های ایرانی وارد کرد. البته رنگ قرمز فقط مختص دکوراسیون هایی با تم روشن نیست، در خانه هایی که با تم تیره طراحی شده اند، مثل رنگ مشکی یا خاکستری تیره، رنگ قرمز خیلی عالی جواب می دهد. رنگ های تیره محیط را خیلی رسمی و مجلسی نشان می دهد، رنگ قرمز می تواند از شدت رسمی بودن محیط کم کند، یا به عبارت دیگر فضا را متعادل کند.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا استفاده درست از رنگ قرمز در اتاق‌نشیمن را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + = 16