نمایشگاه هنر ایران

اهمیت انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب

نمایشگاه هنر ایران: اهمیت انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب

اصول انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب در طراحی دکوراسیون چه مواردی است؟
همانطور که می‌دانیم اتاق خواب خصوصی‌ترین فضا در هر خانه است، در طراحی دکوراسیون و انتخاب رنگ آن باید پیش از هر چیز سلیقه و نیازهای شخصی صاحب آن را در نظر گرفت. با این حال نباید از اصول کلی تاثیرات رنگ بر دکوراسیون داخلی خارج شد.

عنصر خاک، عنصر مورد استفاده در طراحی دکوراسیون اتاق خواب به حساب می‌آید. اتاق خواب باید همواره فضایی آرامش بخش و راحت باشد، چرا که بعد از یک روز طولانی و پرمشغله، برای چند ساعت استراحتی کنیم و از خستگی‌های روزمره بکاهیم. آرامش در اتاق خواب به عواملی همچون: لوازم، نوع چیدمان، رنگ‌هایی که به کار میبریم و … بستگی دارد.

نمایشگاه هنر ایران: هنگام طراحی رنگ اتاق خواب بهتر است از انتخاب رنگ‌های درخشان و جیغ پرهیز کنیم. چرا که ممکن است هنگام استراحت این رنگ‌ها آزار دهنده به نظر برسند. بهترین رنگ‌ها برای اتاق خواب را اصطلاحاً «رنگ‌های پوست» می‌نامند. می‌دانیم که رنگ پوست انسان از سفید رنگ پریده تا قهوه‌ای شکلاتی متغیر است. از این مجموعه رنگ‌ها، رنگی را انتخاب کنید که برای دکور اتاق خوابتان بهترین رنگ باشد.

استفاده از رنگ‌های ملایم همچون رنگ‌های قهوه‌ای روشن و یا آجری برای اینگونه فضاها توصیه می‌شود. همچنین می‌توان از رنگ‌هایی مانند: رنگ نیلی که رنگی آرامش‌بخش است و یا رنگ بنفش کم رنگ که رنگی مناسب برای آرامش ذهن و بدن، تفکر و عبادت و پاک‌کننده برای اتاق‌خواب استفاده کرد.
در هر اتاق‌خوابی، با استفاده از کوسن‌های متعدد در طرح‌ها، شکل‌ها و رنگ‌های مختلف، طرح خود را کامل کنید.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا اهمیت انتخاب رنگ دیوار اتاق خواب را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 25 = 32