نمایشگاه هنر ایران

ایده های ارزان برای زیباتر کردن قاب بالای تخت

نمایشگاه هنر ایران: ایده های ارزان برای زیباتر کردن قاب بالای تخت

برای زیباتر کردن اتاق خواب تان یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید تغییر قاب بالای تخت است. در این مطلب به بهترین ایده زیبا برای طراحی قاب بالای تخت، ارزان و شیک خواهیم پرداخت.

قاب تخته ای
از قاب‌های معمولی فراتر رفته و از کل دیوار پشت سر خود یک قاب درست کنید. تخته‌های چوبی قدیمی طول دیوار پشت تخت را می‌پوشانند. برای ایجاد ظاهر زیبا، دیوار را اندازه گیری کنید تا طول و تعداد تخته‌های مورد نیاز برای پوشاندن دیوار از پایین تا بالا را تعیین نمایید. با شروع از سقف، تخته‌ها را با زدن میخ در نقاط مختلف محافظت کنید و اطمینان حاصل کنید که میخ‌ها در جای خود قرار گرفته اند. همین کار را با ضربه زدن به قسمت بالای تخته پایینی در مقابل قسمت پایین تختۀ قبلی، تا پایین دیوار ادامه دهید. شاید وقتی به پایین می‌رسید نیاز باشد که یک تخته را افقی ببرید. افزودن یک قاب تخته‌ای سفارشی دائمی به تختخواب حس آرامش به دیوار اطاق شما خواهد بخشید.

مربع کردن
برای یک پروژۀ قاب سفارشی آسان، یک قاب تخته‌ای کوچک را به مربع‌های کوچک تقسیم کنید. برای ساخت این قاب تخته ای، تختۀ چند لا را به مربع‌هایی به تعداد کافی که مناسب فضای شما باشد ببرید. مربع‌های ما 20 سانتی هستند. قسمت جلویی هر مربع را لحاف پنبه‌ای بپیچانید و از پشت به هم بدوزید. برای مربع پارچه از هر طرف حداقل 5 سانت پهن‌تر از مربع تخته چندلا ببرید. پارچه را روی پنبه لایه بکشید و در پشت تختۀ چندلا بدوزید. پارچۀ اضافی را ( بخصوص در گوشه‌ها ) ببرید تا آویزان کردن آن راحت‌تر باشد.

قاب تخته‌ای مرکز خانه
نمایشگاه هنر ایران: اگر می‌خواهید کمتر از 100 دلار خرج کنید، می‌توانید از وسایل پایه‌ای مرکز خانه محلی خود یک قاب تخته‌ای بسازید. روی یک قطعه MDF طرحی به پهنای یک تشک و طول 40 سانت بکشید. آن را برش دهید. با استفاده از چسب چوب، MDF را با یک تکه تختۀ مهره دار که به شکلی یکسان برش داده شده است، بپوشانید. نواره‌های روکش چوب را روی گوشه‌های ناهموار بچسبانید. تزئینات را به لبه بالایی و قبه را به قسمت برش خورده بچسبانید یا پیچ کنید. کل قطعه را نقاشی کنید. وقتی خشک شد، قاب تخته‌ای را به دیوار بزنید.

قاب تخته‌ای آسان
این نوع به روز رسانی که به هیچ دوخت و ابزاری نیاز ندارد، یک روش ساده و مقرون به صرفه برای جان دادن به یک قاب تخته‌ای فلزی است. قاب تخته‌ای موجود را با یک تکه پارچه (یا پتو) بپوشانید. از دو طرف پرده با را حلقه‌های پرده به هم بچسبانید و هر دو طرف روبان را از داخل حلقه و اطراف قاب تخت به صورت حلقه درآورید. از چندین حلقۀ پرده در دو طرف قاب تخته‌ای استفاده کنید.

قاب‌های نقاشی شده
به جای ساخت یک قاب تخته ای، آن را روی دیوار پشت سر خود نقاشی کنید. برای ساخت این قاب تخته ای، شما به ابزاری برای زبر کردن سطح چوب نیاز دارید، یک غلتک اصطکاک دهنده که با یک قطعه چوب زبر شده حکاکی شده است. این ابزار را می‌توانید در فروشگاه‌های صنایع دستی در قسمت نقاشی بیابید. محلی را که می‌خواهید قاب تخته‌ای را بر آن نقاشی کنید پنهان کنید.

تصویر سایه نمای قاب تخته ای
نمایشگاه هنر ایران: یک نمونۀ زیبا را روی قطعه‌ای تختۀ فیبر ترسیم و آن را بریده و جدا کنید. روی آن را رنگ سفید بزنید و سپس آن را با کاغذ دیواری بپوشانید. این نمونه روی یک دیوار خالی چشمگیر خواهد بود و جلوۀ کار هنری را در اطاق دو برابر خواهد کرد. اگر چندین تکه کاغذ دیواری استفاده کنید، مراقب باشید که با نمونۀ شما مطابق باشد تا چشم اندازی نهائی شیکی داشته باشد.

قاب تخته‌ای با چشم اندازی قدیمی
با یک قاب تخته‌ای چشم انداز یک روستای قدیمی را به خانۀ خود بدهید. یک ساک خوراکی بزرگ پارچۀ کافی برای پوشاندن یک قاب تخته‌ای فراهم می‌کند. دو لایه پنبه را از روی کنارۀ جلویی قطعه‌ای تختۀ چندلا به هم وصل کنید و سپس ساک خوراکی را روی تختۀ چندلا به هم وصل کنید. پارچۀ سفت کشیده شده را بکشید. برای یک پایان خیره کننده، قطعه‌ای کالای معماری به بالای قاب تخته‌ای سفارشی با میخ بکوبید.

قاب تخته‌ای انبار
نوعی قاب تخته‌ای ساخته شده با استفاده از کمدهای لباس قدیمی درست کنید. با استفاده از خمیر طرح خود را روی زمین بکشید، و فضاهایی را که از لای آن دیوار نمایش داده می‌شود خالی بگذارید. وقتی طرح خود را به طور کامل کشیدید قطعات را به هم پیچ کنید ( ما درهای چند لایه را نیز می‌بریم تا متناسب با تعدادی از روزنه‌ها باشد و آن‌ها را با لولا محافظت می‌کنیم. برای تزئین قاب تخته‌ای خود، مقداری رنگ و کاغذ دیواری به پشت و در کشو بچسبانید. قاب تخته‌ای را با استفاده از تعدادی تسمۀ چوبی یا فلزی آویزان کنید.

قاب تخته‌ای پارچۀ قاب شده
اتاق خواب را با ایجاد یک قاب تخته‌ای قاب شده از یک چاپ گرافیکی جذاب‌تر کنید. پارچه را روی مقوای سنگین یا تختۀ فوم سنگین بکشید و آن را از پشت ثابت کنید. دو پنل را داخل چارچوب ارزان قرار دهید و با اسپری رنگی مطابق با آن بپاشید.

قاب تخته‌ای کاغذ دیواری
نمایشگاه هنر ایران: یک قاب بزرگ از بازار کهنه فروش یا دست دوم فروش‌ها به دست آورید و به جای قاب تخته‌ای از آن استفاده کنید. قاب را برای تطابق با دکور خود رنگ بزنید. یک تکه کاغذ دیواری را ببرید تا متناسب با داخل قاب باشد. کاغذ را مطابق دستورالعمل سازنده در پشت قاب به کار برید.

مدرن و سرگرم کننده
درب کمدهای قدیمی را با هدف قاب تخته‌ای استفاده کنید. این قاب تخته‌ای بلند احساس بلندی به اطاق می‌دهد.

اصلاح و تجدید کردن
یک قاب تخته‌ای چوبی قدیمی را با رسیدگی مجدد نوسازی کنید. لکه‌های موجود را پاک کنید و قاب تخته‌ای را با سفیدشوئی و صیقل دادن دوباره به اتمام برسانید. قاب‌های را به رنگ دلخواه درآورده و داخل آن‌ها را نقاشی کنید.

قاب‌های تخته‌ای تودوزی شده
نمایشگاه هنر ایران: با داشتن کمی مهارت دوخت و دوز، این طرح شبیه قاب تخته‌ای می‌تواند در یک آخر هفته ایجاد شود. برای درست کردن این قاب بالای تخت بعد از بریدن چوب به شکل دلخواه تان آن را با یک پارچه ظرح دار زیبا به صورت کامل بپوشانید.

قاب تخته‌ای هنری دیواری
هیچکس شک نمی‌کند که چنین قاب تخته‌ای فلزی زیبائی از موادی ارزان که در یک حراجی یافت شده درست شده باشد. به تزئینات دارای نقش طوماری فلزی در نقش‌های جالب نگاه کنید. برای ایجاد یک قاب تخته‌ای مدرن می‌شود 3 پنل را با هم آویزان کرد. این تکه‌ها با دو لایه رنگ آبی پوشیده شده است تا چشم اندازی لطیف و شیک به آن‌ها بدهد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا ایده های ارزان برای زیباتر کردن قاب بالای تخت را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

65 + = 75