نمایشگاه هنر ایران

با ایجاد تغییرات جزئی در دکوراسیون منزل خود شاهد زیبایی دوچندان آن باشید

نمایشگاه هنر ایران: با ایجاد تغییرات جزئی در دکوراسیون منزل خود شاهد زیبایی دوچندان آن باشید

در بسیاری از مواقع می‌توان با ایجاد تغییرات جزئی در خانه فضایی جدید به وجود آورد و با حذف یا اضافه کردن بعضی اشیاء نمای زیبایی به خانه بخشید.

همانطور که می‌دانیم خانه تنها مکانی است که پس از یک روز پراسترس و پرکار می‌‌توان در آن احساس آرامش کرد. مطمئنا قبول دارید که دکوراسیون و رنگ خانه در ایجاد این آرامش نقش بسزایی دارد. بسیاری از ما دوست داریم دکوراسیون منزلمان را تغییر دهیم، اما تصور پرداخت هزینه زیاد بیشتر وقت‌ها ما را منصرف می‌کند. در صورتی که تغییر دکوراسیون منزل لزوما نیاز به وسایل جدید و گرانقیمت ندارد.

نحوه چیدمان‌
سعی کنید مبل و صندلی‌ها را از دیوارها دور کنید و آن‌ها را در زوایای مختلف و مناسب قرار دهید، به عنوان مثال قرار دادن یک کاناپه بزرگ در اتاق کوچک باعث می‌شود فضای اتاق شما کوچکتر به نظر برسد.

آویختن تابلو
استفاده از تابلوهای نقاشی به هماهنگی و زیبایی خانه کمک می‌کند، تصاویری که دوست دارید و از نگاه کردن به آن لذت می‌برید به روی دیوار نصب کنید، مثلا عکس منظره و یا اعضای خانواده‌تان. توجه داشته باشید که نصب تابلوهای کوچک روی دیوارهای بزرگ باعث می‌شود دیوارتان کوچک به نظر برسد. اگر هم از آینه استفاده می‌کنید حتما آن را جایی نصب کنید که چشم‌اندازی زیبا از وسایل خانه داشته باشد.

نقش گل و گیاه
وجود گل و برگ‌های سبز خانگی جلوه خاصی به فضای خانه می‌بخشد، می‌توانید برگ‌های سبز دلخواهتان را در گلدان‌های مناسب و هماهنگ با رنگ خانه‌تان بکارید و در قسمتی مناسب قرار دهید.

نمایشگاه هنر ایران: خلوتی اتاق‌ها
شلوغ بودن خانه یکی از دلایل مهم در بی‌حوصلگی و کسل شدن اعضای خانه است. سعی کنید اتاق‌های خانه را پر از وسایل نکنید. مثلا: فضای خاصی برای بعضی از وسایل خانه در نظر بگیرید. جایی برای اسباب‌بازی بچه‌ها، روزنامه و مجلات و….

توجه به جزئیات‌
اشیاء کوچک می‌تواند تغییرات جذابی در منزل شما به وجود آورد. شمع، قاب عکس‌های کوچک، رومیزی، گلدان، مجسمه و … امکان دارد که کمی دردسرساز باشد، مخصوصا اگر کودکی در منزل داشته باشید ولی به دردسرش می‌‌ارزد.

نورپردازی
نورپردازی خانه از جمله نکات مهمی است که در چگونگی فضای خانه نقش دارد، برای فضای منزلتان نور کافی در نظر بگیرید زیرا میزان نور تاثیر مستقیمی در روحیه انسان دارد. به اعتقاد روان‌شناسان افرادی که در نور کم زندگی می‌کنند، انسان‌های افسرده‌ای هستند.

پارچه‌ها و کوسن‌های رنگی
پرده‌ها، لحاف و رواندازها به اتاق‌های منزلتان زیبایی بیشتری می‌دهند. روتختی‌ها در انواع رنگ‌های مختلف وجود دارد که می‌توانید از آن برای تنوع بیشتر استفاده کنید. در ضمن کوسن‌های رنگی باعث تغییر و زیبایی زیادی می‌شوند. می‌توانید هر از گاهی رویه آن‌ها را عوض کنید و به صورت‌های مختلف روی کاناپه و صندلی‌ها بگذارید.

رنگ دیوارها
می‌توانید اتاق‌های منزل را به رنگ مورد علاقه‌تان درآورید، البته در نظر داشته باشید که رنگ‌آمیزی دیوارها باید متناسب با روحیه اعضای خانه و وسایل منزلتان باشد، مثلا یک آپارتمان کوچک را نمی‌توانید به رنگ قرمز درآورید.

نمایشگاه هنر ایران: رنگ‌ها
رنگ‌ها می‌توانند مهم‌ترین عامل در تغییر نوع فضای خانه محسوب شوند. بسیاری از ما هنگام انتخاب رنگ و وسایل خانه و دیوارها از میزان تاثیر آن بر روحیه خود و خانواده‌مان اطلاعات کافی نداریم در صورتی که روان‌شناسان معتقدند، رنگ‌ها تاثیر بسزایی در پاسخ به محرک‌های اطرافمان دارند.

قرمز
سنبل عشق، خشم و غضب است. رنگ قرمز شوق و اشتیاق به وجود می‌آورد و از دید روان‌شناسی در بسیاری از افراد باعث افزایش ضربان قلب و انرژی می‌گردد. یکی دیگر از تاثیرات رنگ قرمز باز شدن اشتهاست، شاید به همین دلیل در اتاق‌های غذاخوری از این رنگ استفاده می‌کنند.

نارنجی
سنبل شادمانی است و به سر حال آمدن روحیه کمک می‌کنند. بیشتر وقت‌ها از این رنگ در اتاق‌های نشیمن استفاده می‌کنند.

زرد
رنگ پالایش و تطهیر است و ناخالصی‌ها را ریشه‌کن می‌کند. این رنگ در مقایسه با رنگ قرمز و نارنجی توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند، از آن در تالارها و سالن‌های کم‌نور استفاده می‌شود.

سبز
تسکین‌بخش و آرامش‌دهنده است و از آنجایی که بیشتر مواد غذایی به رنگ سبز است، برای آشپزخانه و اتاق‌‌های غذاخوری انتخاب مناسبی است. به دلیل آرامش‌بخش بودن رنگ سبز از آن در اتاق‌های نشیمن استفاده می‌شود.

آبی
این رنگ ملایم و سرد است و در درمان اختلالات و مشکلات خواب و سردردها بسیار موثر است. احساس آرامش و آسودگی خاطر به همراه دارد و طبیعتا برای اتاق خواب رنگی مناسب است. به خاطر داشته باشید رنگ آبی اشتها را کم می‌کند و در آشپزخانه از آن استفاده نمی‌کنند.

بنفش
رنگی فریبنده است. روان‌شناسان می‌گویند، اکثر بزرگسالان علاقه‌ای به این رنگ ندارند ولی کودکان اشتیاق بسیاری به این رنگ نشان می‌دهند. جالب است بدانید که بنفش افزایش‌دهنده و تقویت‌کننده سطح هوشیاری است و می‌توان این رنگ را در اتاق کودکان استفاده کرد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا با ایجاد تغییرات جزئی در دکوراسیون منزل خود شاهد زیبایی دوچندان آن باشید را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 52 = 56