نمایشگاه هنر ایران

با ریسه لامپ‌های کوچک رنگارنگ هر محیط از خانه را کریسمسی کنید

نمایشگاه هنر ایران: با ریسه لامپ‌های کوچک رنگارنگ هر محیط از خانه را کریسمسی کنید

ما در این مقاله به شما گفته ایم که به چه راحتی می‌توانید با تزئین خانه خود به استقبال ایام کریسمس بروید. درست کردن انواع تاج‌های گل و انواع ریسمان‌های بلند تزئینی را برای شما توضیح داده ایم و نکته مهم آن است تزئینات ما بیشتر برای درگاه‌های ورودی و خروجی خانه و برای پنجره‌ها و راه پله‌ها و نرده‌های آن و … گفته شده است. هم چنین چگونگی تزئین صندلی ناهار خوری و لوستر‌ها را هم برایتان گفته ایم تا بتوانید حال و هوای فضای خانه را به روزهای زمستانی نزدیک‌تر کنید.
یک حلقه گل بسیار ساده درست کرده و دور تا دور پنجره آشپزخانه آویزان می‌کنیم. معمولا پنجره آشپزخانه پهن می‌باشد و می‌توان ازهر قاب آن یک ریسمان تزئینی رنگی آویزان کرد.

استفاده از چوب و برگ شمشاد :
برای آنکه بتوان یک اتاق را برای روزهای کریسمس تزئین کرد لازم نیست وسایل زیادی را برای تزئینات بخریم .مثلا در اینجا با استفاده از چوب ظریف شمشاد به این راحتی توانسته ایم خانه را تزئین کنیم. یک رشته بلندی از برگ شمشاد را به دو طرف پنجره وصل کرده ایم و یک رشته دیگر از آن را هم دور تا دور میز نهارخوری گذاشته ایم.

تزئین به شکل برف ریزه و شبنم :
لامپ‌ها‌ی حیاط و پله‌های حیاط را باید طوری تزئین کرد که انگار تمام سطح آن از برف پوشیده است. برگ‌های سبز را به رنگ سفید رنگ آمیزی کرده و یا اینکه خودمان با کاغذ برگ‌های سفیدی را درست کرده و برای تزئین از آن‌ها استفاده می‌کنیم. باید لابه لای این برگ‌های سفید از برگ‌های سبز هم استفاده شود تا بیشتر به چشم بیاید. به این ترتیب از ابتدای ورود مهمانان آن‌ها را به حال و هوای این روزها نزدیک‌تر می‌کنید.

نمایشگاه هنر ایران: صندلی کریسمس :
با برگ گیاهان، گل‌های کوچک و یا شاخه‌های تزئینی یک دسته و یا یک حلقه درست کرده و آن را به کمک یک سیم فلزی به هم وصل می‌کنیم. پائین آن را به کمک یک روبان سفید می‌بندیم. بهتر است روبانی که استفاده می‌کنیم سفید باشد. آن را به صورت پاپیونی و یا کرواتی گره زده و به پشت صندلی وصل می‌کنیم.

تاج‌های گل :
می‌توان تزئیناتی ساده و در عین حال بسیار زیبا را با حلقه‌هایی از گل و برگ درختان و انواع روبان‌ها درست کرده و آن‌ها را جلوی درب پنجره‌ها آویزان کرد. می‌توان یک حلقه گل و یا یک تاج گل زیبا که آمیخته‌ای از گل‌های سرخ مایل به قرمز و برگ‌های سبز و روبان نارنجی است را درست کرد.
نکته : برای آنکه رنگ روبان هماهنگ با دکوراسیون کریسمس باشد بهتراست از روبان نارنجی رنگ استفاده شود.

درب ورودی خانه :
یک حلقه گل کاملا سفارشی با استفاده از انواع زیور آلات و وسایل تزئینی درست کرده و آنرا به درب اصلی خانه آویزان کرده تا بتوان با زیبایی هر چه تمام به استقبال مهمانان رفت.هم چنین با استفاده از شمع و یک سری جعبه‌های آجری محیط و فضای خانه را به سبک سنتی درآورده و آنرا هماهنگ با ایام کریسمس تزئین کرده ایم.

پله‌های درون خانه :
با نوارهای تزئینی و برگ‌های همیشه سبز و گل‌های زیبای قرمز و سفید ریسمان‌های بلند تزئینی درست کرده و آن‌ها را روی نرده‌ها و از بالا تا پائین پله‌ها آویزان می‌کنیم. گل‌ها می‌توانند طبیعی باشند و یا اینکه می‌توانیم خودمان آن‌ها را درست کرده و لابه لای برگ‌ها قرار دهیم. نکته مهم آن است که پائین پله و جایی که نرده‌ها تمام می‌شوند باید ریسمان را به شکل یک حلقه درآورد که به اتمام رسیدن نرده را نشان دهد.
نکته : اگرخانه شما این گونه پله‌ها را ندارد می‌توانید از این تزئینات برای فضاهای کوچک مانند قفسه‌ها، پنجره‌ها و آینه‌ها استفاده کنید.

تزئین آشپزخانه :
یک حلقه گل بسیار ساده درست کرده و دور تا دور پنجره آشپزخانه آویزان می‌کنیم. معمولا پنجره آشپزخانه پهن می‌باشد و می‌توان ازهر قاب آن یک ریسمان تزئینی رنگی آویزان کرد.

نمایشگاه هنر ایران: تزئین پنجره ‌ها :
یک ریسمان تزئینی و زیبا درست کرده وآن را در اطراف پنجره آویزان می‌کنیم. علاوه بر آن می‌توان حلقه‌هایی کاغذی درست کرده و روی این ریسمان‌ها چسبانده تا زیباتر شوند.

حلقه گل برای لوستر :
باید یک اتاق و فضای خاصی از خانه را در نظر گرفت تا جشن کریسمس را در آن جا برگزار کرد.بعد از آنکه اتاق مشخص شد باید حلقه آویزی زیبا و ساده را با برگ‌های درخت همیشه سبز و متناسب با ایام کریسمس درست کرده و از لوستر آن اتاق آویزان کرد. این مدل تزئین بسیار چشمگیر و جذاب می‌باشد.
نکته: علاوه بر تزئین لوستر می‌توان انواع شمع‌های تزئینی را دور تا دور این اتاق و یا در اطراف میز نهار خوری چید.

ریسمانی ساده و قوسی شکل برای روی نرده‌ها :
یک حلقه بسیار ساده از برگ‌های همیشه سبز درست کرده ایم و لابه لای آن روبان‌های سفیدی را گره زده ایم. نکته مهم آن است که دنباله این روبان‌ها باید بسیار بلند باشد .آن‌ها را به صورت پاپیونی و یا کرواتی میان برگ‌ها گره کرده و ریسمان را از بالا تا پائین روی نرده پله آویزان می‌کنیم تا یک حالت قوسی شکل به خود بگیرد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا با ریسه لامپ‌های کوچک رنگارنگ هر محیط از خانه را کریسمسی کنید را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 69 = 76