نمایشگاه هنر ایران

با نرم افزار نقاشی دیجیتال ArtRage 4 راحت نقاشی بکشید

نمایشگاه هنر ایران: با نرم افزار نقاشی دیجیتال ArtRage 4 راحت نقاشی بکشید

پیش از ظهور نرم افزار نقاشی دیجیتال ArtRage دنیای نقاشی دیجیتال همواره چیزی کم داشت. فوتوشاپ و پینتر محدودیت‌های خاص خود را داشتند و این محدودیت‌ها کاربران را گاهی به تنگ می‌آورد. ArtRage مانند تنفس هوای تازه بود. به خصوص نسخه 4 این نرم‌افزار رقابت سختی را با دیگر نرم‌افزارها آغاز کرد و بسته‌های بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار داد. در اینجا به اختصار به معرفی این نرم افزار نقاشی دیجیتال می‌پردازیم. آنچه در ادامه مورد بررسی قرار گرفته با درنظر گرفتن نرم‌افزار است.

شرکت طراح: Ambient Design
مزایا: رنگ‌های طبیعی آبرنگ و رنگ روغن، ارزان قیمت
نواقص: ابزارها به اندازه پینتر حرفه‌ای نیستند. نورپردازی گاهی ضعیف است.

نرم‌افزار ArtRage به راحتی روی مک او اس ایکس و ویندوز قابل نصب و استفاده است. ArtRage مانند painter بسته‌ای مناسب برای نقاشی بسیار نزدیک به نقاشی با مواد واقعی است. به این مفهوم که رنگ‌ها روی صفحه نقاشی دارای عمق هستند و با رنگ‌های لایه‌های زیرین ترکیب می‌شوند و یا مانند آبرنگ در سطح صفحه پخش و خشک می‌شوند.

نمایشگاه هنر ایران: آنچه در این نسخه تازگی دارد امکان بهترین استفاده از آن در تبلت‌ها و قلم‌ها است. یکی از جنبه‌های شگفت‌انگیز این نرم‌افزار امکان تعریف رنگ توسط کاربر است. شما در حالت نقاشی با رنگ روغن می‌توانید رنگ و سایز قلم‌های مورد نظر خود را تنظیم و ذخیره کنید. نمونه‌های رنگ قابل ذخیره کردن هستند و نمونه‌هایی از بوم‌های رنگ شده در دسترس شما قرار می‌گیرد.

برای استفاده مستقیم از قلم Wacom، این نرم‌افزار امکانات زاویه قلم، چرخ رنگ پاش و چرخش قلم هنری را به منوی خود اضافه کرده است. مشخصات قلم قابل تعریف است و ابزارها می‌توانند به قلم‌های مشخصی متصل شوند.

بسیار ویژگی‌های دیگر نیز در این نرم‌افزار ارتقا یافته است. شاید مهم‌ترین آن‌ها امکانات رنگ متقارن باشد که با دو برابر کردن قلم رنگ، به نقاشی سرعت می‌بخشد. این امکانات شامل تقارن آینه‌ای، محورهای قابل تنظیم و قلم‌های چرخشی و متقارن است. در ArtRage شما همواره یک بک‌آپ خودکار از نقاشی‌های خود خواهید داشت.

در این نرم‌افزار تمرکز بر بهینه‌سازی تمام وجوه یک کار هنری است. پیش از این شما امکان اتصال تصاویر مرجع به صفحه نقاشی خود داشتید. در نسخه 4 شما می‌توانید قسمت‌های کوچکتری از تصویر مرجع خود را برای ترکیب رنگ‌ها و یا تست کردن نقاشی روی بوم بیاورید. همچنین زوایای دید غیرمستقلی وجود دارد که قابل زوم کردن و جستجو هستند. به علاوه زمانی که دیگر نیازی به تصاویر مرجع نبود، به راحتی می‌توان آن‌ها را از نقاشی جدا کرد.

نمایشگاه هنر ایران: اگر پیش از این هرگز از نرم افزار نقاشی دیجیتال ArtRage استفاده نکرده اید، به احتمال زیاد اینترفیس مینیمالیست در این نرم‌افزار شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در فضای ArtRage همه ابزارها ساده‌سازی شده اند و همه امکانات روی بهبود نقاشی متمرکز شده است. این نرم‌افزار در مقایسه با نرم‌افزارهای مشابه خود ارزان‌تر و جذاب‌تر است. رنگ روغن‌ها و آبرنگ‌ها در این نرم‌افزار کیفیت بالای پینتر را ندارند اما به وضوح از ابزارهای فوتوشاپ بهتر هستند و مهم‌ترین مشخصه آن‌ها این است که درست مانند متریال‌های واقعی نقاشی عمل می‌کنند که منجر به خلق نقاشی‌های بهتری می‌شود.

برای یادگیری منو و ابزارهای ArtRage نیاز به صرف زمان زیادی نیست. قیمت مناسب و ابزارهای ساده و ماهرانه این نرم‌افزار را به انتخابی حرفه‌ای تبدیل کرده است و شما می‌توانید با اطمینان خاطر ArtRage را در کنار نرم‌افزارهای گران و ارزشمند خود قرار دهید.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا با نرم افزار نقاشی دیجیتال ArtRage 4 راحت نقاشی بکشید را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 7 =