نمایشگاه هنر ایران

خلاقیت و نوآوری در طراحی فضای کار و اداری

نمایشگاه هنر ایران: خلاقیت و نوآوری در طراحی فضای کار و اداری

محیط‌های اداری و فضای کاری از تجهیزات متفاوتی استفاده می‌کنند تا بتوانند بخشی از کار روزانه خود را از طریق این وسایل و تجهیزات انجام دهند.
برخی از افراد هم بخشی از کار و فعالیت خود را در منزل انجام می‌دهند و یا اینکه یک اتاقی را در منزل به انجام کارهای اداری خود اختصاص می‌دهند.
البته کار کردن در منزل متفاوت با کار در محیط کاری است.
فضای اداری و کاری هم مثل فضای منزل نیاز به طراحی و دیزاین دارد با توجه به اینکه ساعاتی از روز را در محیط کار به فعالیت میپردازیم بنابراین طراحی زیبا و حرفه‌ای می‌تواند در روحیهٔ کارمندان تاثیر گذار باشد.
اگر می‌خواهید در فضایی دلنشین کارهای روزانه تان را انجام دهید، با این مطلب همراه شوید.
برای دیزاین و طراحی یک محیط اداری باید بیش از همه سعی کنید این محیط را رسمی و در عین حال با خلاقیت و نوآوری طراحی کند. تفاوتی ندارد که این فضا کوچک باشد یا بزرگ باید سعی کنید به گونه‌ای این فضا را طراحی کنید که در عین مجهز بودن به همهٔ امکانات با ورود مشتریان به این فضا انرژی مثبت و احساس خوب ایجاد شود.

نمایشگاه هنر ایران: وقتی که مشتریان یا دیگر همکاران شما در تجارتهای مختلف وارد فضای کاری شما می‌شوند در ابتدا طراحی محیط و جذابیت‌های آن مورد توجه خواهد بود بنابراین باید به دیزاین محیط کاری به اندازهٔ دیزاین منزل توجه کنیم. برای طراحی یک فضای خوب کاری حتما استفاده از وسایل گران قیمت لازمهٔ زیبایی محیط نخواهد بود بلکه بیش از همه باید طوری فضای کاری را طراحی کنید که هم در کارمندان و هم در مشتریان حس خوبی ایجاد کند. بنابراین چند راهکار ساده و خوب می‌تواند به طراحی یک محیط کاری کمک کند.

ایجاد نور کافی
نور کافی یکی از مهمترین نکاتی است که یک فضای کاری به آن نیاز دارد مخصوصا زمانی که فضای کاری شما پنجرهٔ کمتری دارد و نور طبیعی کمتری وجود دارد باید سعی کنید که فضا را روشن نگه دارید البته استفاده از نور طبیعی بسیار بهتر خواهد بود تا انجام کارهای و فعالیت‌های روزانه در فضای کاری با وجود نور کافی آسان‌تر باشد.

استفاده از میز و صندلی مناسب
نمایشگاه هنر ایران: اغلب میز و صندلی‌هایی که در فضای کاری استفاده می‌شوند مخصوص اداره‌ها هستند اما خوب است برای مشتریان خود و یا افرادی که به شرکت شما مراجعه می‌کنند یک بخش ورودی را در نظر بگیرید و از مبل یا صندلی راحتی استفاده کنید تا پذیرایی از مشتریان راحت‌تر باشد و بیشتر آن‌ها را جذب کند. میز و صندلی را که در فضای کاری استفاده میکنید با دیگر صندلی‌ها در اتاقها یا قسمت‌های دیگر از لحاظ رنگ و طراحی هماهنگ کنید تا محیط کاری شما زیبا‌تر باشد.

استفاده از رنگ‌ها
رنگ‌ها نقش مهمی در ایجاد انرژی مثبت در یک فضای کاری دارند سعی کنید ترجیحا از رنگ‌های ملایم استفاده کنید و رنگ‌هایی که از خود نور تولید می‌کنند مثل لیمویی، سفید و رنگ‌های روشن که برای دیوارهای فضا می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند. هر چقدر که بیشتر از رنگ‌های ملایم استفاده کنید فضای کاری شما بزرگتر جلوه می‌کند.

تجهیزات و تکنولوژی
در تمامی فضاهای کاری از لپ تاپ، دستگاه فکس و… استفاده می‌شود اما خوب است که این تجهیزات را به روز کنید تا استفاده از آن‌ها و کاربرد آن‌ها بیشتر شود و هم اینکه بتوانید بیش‌تر از قبل از آن‌ها استفاده کنید. خوب است که از جدیدترین وسایل و تجهیزات در محیط کاری خود استفاده کنید تا میزان کیفیت کار شما هم افزایش یابد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا خلاقیت و نوآوری در طراحی فضای کار و اداری را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 5 =