نمایشگاه هنر ایران

دکوراسیون اتاق کودک باید فضایی جذاب باشد!

نمایشگاه هنر ایران: دکوراسیون اتاق کودک باید فضایی جذاب باشد!

کودکان و نوجوانان وقت زیادی را در اتاق خود سپری می‌کنند بنابراین داشتن یک محیط زیبا، جذاب و سرگرم کننده برای آن‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است و دکوراسیون اتاق کودک نیز از شاخه‌های مهم دکوراسیون داخلی محسوب می‌شود. در طراحی دکوراسیون اتاق کودک طراحی فضا بر حسب شرایط و نیازهای کودکان و نوجوانان انجام می‌شود طوری که این فضا و امکانات آن منعکس کننده شخصیت فرزند شما باشد و آن را کامل کند. اما چطور می‌توان بهترین طراحی دکوراسیون را برای اتاق کودک انجام داد؟

وقتی نوبت به دکوراسیون اتاق کودک در سنین پس از تول تا خردسالی می‌رسد بهترین راه، ایجاد فضایی باز و روشن است که از رنگ سفید به همراه جزئیات جذاب و رنگ‌های گرم تشکیل شده است. اتاق نوزاد می‌تواند از نظر جنسیتی خنثی باشد یعنی هم برای نوزادان دختر و هم برای نوزادان پسر طراحی شود. فضای این اتاق باید طوری باشد که کودک در آن احساس محدودیت نکند و تزئینات روی دیوارها و پرده‌ها و … به اندازه کافی جذاب باشند تا نظر او را به خود جلب کرده و او را سرگرم نگه دارند.

نمایشگاه هنر ایران: نور طبیعی اثری مثبت بر کودکان دارد، اتاق‌های تاریک با نور مصنوعی و نامناسب اثر منفی در پی خواهند داشت. انتخاب نوع و میزان روشنایی در اتاق بسیار مهم می‌باشد و تاثیر مهمی در خواندن، نوشتن و ایجاد آرامش و تمرکز آنان دارد.

در طراحی هر قسمت از خانه باید فاکتورهایی را در مورد موارد خاص مانند رنگ اتاق، پوشش کف و طراحی مبلمان در نظر بگیرید که با گذر زمان امتحان خود را پس بدهند. اتاق بچه‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیست. برای مثال بجای انتخاب رنگ آبی و یا صورتی پاستل برای دیوارهای اتاق بچه گزینه‌ای را انتخاب کنید که ماندگاری و تازگی خود را در دراز مدت نشان دهد وی برای پوشش کف از گزینه‌هایی استفاده کنید که مرسوم و متداول باشد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا دکوراسیون اتاق کودک باید فضایی جذاب باشد! را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 4 =