نمایشگاه هنر ایران

راهنمایی کامل برای دکوراسیون عاشقانه و پاییزی

نمایشگاه هنر ایران: راهنمایی کامل برای دکوراسیون عاشقانه و پاییزی

اگر علاقه دارید متناسب با فصل چیدمان و دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید اما هزینه‌های سرسام‌آور این کار را برایتان به آرزویی دست نیافتنی تبدیل کرده، خواندن راهنمای پی‌آمده را از دست ندهید.

با کمی خلاقیت می‌توان با کمترین هزینه این تغییرات را در چیدمان منزل ایجاد کرد:

اگر مبلمان فضای نشیمن را دور تا دور دیوارهای فضا چیده‌اید وقت آن است که آن‌ها را به هم نزدیک کنید و به صورت گروهی اطراف تلویزیون یا شومینه قرار دهید و فضایی دنج برای گپ و گفت ایجاد کنید.

عناصر بیرونی هم بخوبی در فضای داخل قابل استفاده هستند تا دکور شما را کامل کنند. به طور مثال کنده چوب تنها برای برپا کردن آتش در شومینه کاربرد ندارد در طراحی‌های مختلف می‌توان از این عنصر استفاده و حس گرما را در محیط جاری کرد.

استفاده از روکش مبل برای دکور پاییزی علاوه بر پوشاندن معایب پارچه با هزینه‌ای اندک چهره فصل جدید را به دکوراسیون فضا وارد می‌کند. مثلا پیراهن مبلی با پارچه‌های گلدار با رنگ‌های زنده پاییزی مانند آجری و سبز روشن مبل شما را به یک عنصر شاخص پاییزی تبدیل می‌کند.

گل‌های مصنوعی را از داخل گلدان بیرون آورید و تعدادی ترکه انار، شاخه خشک درخت گردو یا شاخه‌های خشک گندم را جایگزین آن‌ها کنید. میوه‌های خشک درخت کاج و برگ‌های خشک درختان نیز در هر قسمت خانه حسی پاییزی به وجود می‌آورند.
اتاق خواب را فراموش نکنید. علاوه بر اینکه لازم است رواندازهای گرم تری را برای این فصل استفاده کنید بد نیست به رنگ و بافت آن‌ها نیز توجه کنید تا احساس گرمای بصری نیز از دیدن آن‌ها به شما القا شود. طراحان استفاده از رنگ‌های تند و جسورانه در کنار چوب‌هایی با رنگ‌های متفاوت و سطوح پارچه‌ای جیر، مخمل، چرم، کنف و بافت‌های روستایی را در کنار سطوح براق پیشنهاد می‌کنند.

نمایشگاه هنر ایران: به دلیل کاهش دمای هوا مصرف ادویه بیشتر می‌شود. بهتر است به جای پنهان کردن قوطی و شیشه‌های ادویه و حبوبات آن‌ها را روی طبقات و قفسه‌های باز داخل فضای آشپزخانه به نمایش بگذارید تا فضای آشپزخانه نیز از گرمای آن‌ها بهره‌مند شود.

با استفاده از پارچه‌های ضخیم و سنگین پنجره‌ها را از گزند سرما دور نگه دارید. پرده‌های ضخیم علاوه بر اینکه عایق حرارت است از نظر بصری نیز حس گرما را به فضا منتقل می‌کند.

با توجه به کم سو بودن نور خورشید و آسمان ابری در این فصل بهتر است با نورهای مصنوعی فضای خانه را روشن کنید. علاوه بر نور عمومی، نورهای موضعی مانند آباژورهای زمینی و رومیزی، هالوژن‌های سقفی و… را به فضا اضافه کنید. همچنین بهتر است لامپ‌هایی با نور سرد (مهتابی) را با انواع گرم (آفتابی) عوض کنید.

به دلیل طولانی شدن شب بهتر است کنجی برای خواندن کتاب یا انجام تکالیف مدرسه فرزندتان با یک میز و صندلی خوش رنگ تدارک ببینید. فرزندتان را برای انجام تکالیف به اتاقش تبعید نکنید مطمئن باشید زمانی که شما در کنار فرزندتان به مطالعه کتاب یا انجام کارهای دفتری بپردازید او را نیز به انجام تکالیف تشویق می‌کنید و گرمای حضور شما برای او آرامش بخش خواهد بود.

قسمت‌هایی از کف خانه را که پوششی ندارد با انداختن قالیچه‌ها و گلیم‌هایی که رنگ گرم دارند پر کنید تا فضا گرم‌تر شود.

بهتر است برای مبل‌هایی با رنگ‌های سرد، از کوسن‌هایی با رنگ‌های قرمز، زرد و نارنجی یا از پوشش‌هایی با طرح گلیم، جاجیم یا قلاب بافی‌هایی به رنگ‌های شاد و گرم برای قسمت‌های پشتی و دسته‌های مبلمان استفاده کنید.

بهتر است قسمت‌هایی از خانه، به طور مثال هال و پذیرایی را که افراد بیشترین زمان را در آنجا می‌گذرانند با چراغ‌هایی به رنگ نارنجی، زرد تیره و حتی قرمز یا به صورت ترکیبی تزیین کنید تا گرمای بیشتری در فضا ایجاد شود.

نمایشگاه هنر ایران: شمع‌های رنگی نیز گزینه خوبی برای تزیین خانه‌ها در فصل‌های سرد سال است بنابراین سعی کنید گوشه‌هایی از خانه که بیشترین دید را دارد با شمع‌هایی کوتاه و بلند با رنگ‌های شاد مانند صورتی، نارنجی، قرمز و زرد تزیین کنید. در این صورت رنگ و نور شمع‌ها به فضای سرد و بی‌روح، گرما و زیبایی می‌دهد.

قرار دادن کامواهای رنگی و عروسک‌های بافتنی درون سبدی چوبی، می‌تواند بهترین تزیین پاییزی برای خانه شما باشد و در ضمن برای افراد خانواده حس و فضایی کلاسیک ایجاد کند.

برخی از وسایل و صدا‌ها نیز می‌تواند به فضا حسی زیبا بدهد. از جمله آن‌ها می‌توانیم به صدای قل قل سماورهای قدیمی و کرسی‌ها اشاره کنیم که می‌تواند به فضای سرد خانه نوعی آرامش و حس و حالی قدیمی بدهد.

برای ایجاد حس گرمای بیشتر در خانه از قاب عکس، تابلوی نقاشی و وسایل تزیینی با رنگ‌های گرم و تیره در چیدمان خانه استفاده کنید. این کار به ایجاد فضای گرم و صمیمی در خانه کمک می‌کند و موجب القای حس گرما در فضای خانه می‌شود.

افزودن گل‌های پاییزی نیز فضای خانه شما را زیبا‌تر می‌کند. پیشنهاد ما استفاده از گل آفتاب گردان است که با خوشه‌های خشک گندم آراسته شده باشد. شما می‌توانید آن را درون گلدان و روی میز بگذارید.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا راهنمایی کامل برای دکوراسیون عاشقانه و پاییزی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 4 =