نمایشگاه هنر ایران

رنگ های تیره در دکوراسیون پذیرایی و نقش نورگیر

نمایشگاه هنر ایران: رنگ های تیره در دکوراسیون پذیرایی و نقش نورگیر

دکوراسیون اتاق غذاخوری در اتاقی کوچک با رنگ‌های گرم و پرده‌های تیره رنگ برای در دست گرفتن راحت‌تر نورپردازی داخل فضا در شب

نورگیر، همان قدر که می‌تواند به زیبایی، گرمابخشی و دلپذیر نمودن هر بخش در طراحی دکوراسیون کمک کند، گستردگی آن می‌تواند به آزردگی و ایجاد نا امنی برای کاربران فضا بیانجامد.

استفادهٔ به جا از نظام بندی رنگ و هم، پرده‌هایی با متریال درست،‌ از نمونه‌هایی ست که می‌تواند در چنین فضایی به هدایت هجمه نور ورودی منجر شود.

همانطور که در تصویر پیداست، استفاده از پرده‌های تیره رنگ، در کنار رنگ بندی تیره مبلمان غذاخوری و هم دیوارهایی با رنگ مات، به موجب کنترل نور ورودی صورت پذیرفته است و در بستر نورپردازی موضعی در لوستر متمرکز بر میز غذاخوری ،‌هدایت نور بر حسب سلیقهٔ کاربر فضا قابل تغییر خواهد بود.

در اکثر خانه‌ها خصوصا خانه‌های مسکونی با متراژ‌های پایین اتاق غذاخوری به صورت اتاق و فضایی مجزا از دیگر بخش‌های و خانه نیست بلکه اکثرا در فضاهای مجاور با آشپزخانه و اتاق نشیمن قرار دارد.

نمایشگاه هنر ایران: این مسئله باعث می‌شود تا بخش غذاخوری به گونه‌ای مجزا از دیگر بخش‌ها نباشد و حتی تحت تاثیر دکوراسیون فضاهای مجاور خود قرار گیرد. در این حالت است که ارتباط فضایی قطع نمی‌شود ( به دلیل همخوان و هم نوع بودن دکوراسیون بخش‌ها ) و دکوراسیون بخش‌های مختلف خانه به زیبایی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند .

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا رنگ های تیره در دکوراسیون پذیرایی و نقش نورگیر را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 5 =