نمایشگاه هنر ایران

سبک‌ معروف رئالیسم در نقاشی

نمایشگاه هنر ایران: سبک‌ معروف رئالیسم در نقاشی

اگر بخواهیم سبک‌های مشهور نقاشی در جهان را برای هر فردی توضیح دهیم ممکن است ساعت‌ها و حتی روزها زمان ببرد، حتی تضمینی نیست که آن شخص دوباره از شما نپرسد که : «دوست عزیزم، معنی فلان ایسم چه بود؟» آنوقت است که شما مجبور خواهید شد دوباره توضیح دهید! در این مطلب معروفترین سبک‌های نقاشی جهان به همراه تصویر گردآوری شده است.

نمایشگاه هنرایران: اگر دقت نمائید در تصویر اصلی که به سبک واقع‌گرایانه (رئالیسم ) کشیده شده است شخصی را می‌بینید که با یک مگس‌کش درحال جدال با یک حشره مگس است، کنار او میزی قرار دارد و محیط اتاق ساده‌ای در پس زمینه به چشم می‌خورد. همین طرح ساده را هنرمند خلاق به سبک‌های نقاشی و هنری دیگر به تصویر کشیده است و جالب به نظر می‌رسد که تشخیص مضمون اصلی در بعضی از سبک‌ها چنان سخت می‌شود که اگر درجریان موضوع نقاشی نباشید حتی بعید به نظر می‌رسد بتوانید حدس بزنید نقاشی درباره چه چیزی است!

همین اصل اساسی تفاوت سبک‌های نقاشی جهان است که بینندگان را مجذوب خود می‌کند و موجب می‌شود برخی از علاقه‌مندان ساعت‌ها به یک اثر هنری می‌نگرند تا مفهوم انگیزه هنرمند نقاش را از اثر هنری او درک کنند.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا سبک‌ معروف رئالیسم در نقاشی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 6 =