نمایشگاه هنر ایران

طراحی دکوراسیون دفتر کار در منزل

نمایشگاه هنر ایران: طراحی دکوراسیون دفتر کار در منزل

امروزه در فضای کوچک آپارتمان‌ها شاید داشتن یک اتاق کار مناسب کمی دور و دست‌نیافتنی به نظر برسد اما با برنامه‌ریزی درست می‌توانید از مزایای یک دفتر خانگی بهره‌مند شوید.
اگر قصد دارید فضایی را در منزل ایجاد کنید که بتوانید کارهای عقب‌مانده‌تان را آنجا بدون به هم ریختن بقیه قسمت‌های خانه انجام دهید، باید طوری برنامه‌ریزی کنید که به دکوراسیون و زیبایی ظاهری اتاق خدشه وارد نکنید.
اول انتخاب مناسب‌ترین قسمت خانه است. برای این منظور سعی کنید خلوت‌ترین اتاق را در نظر بگیرید. بویژه اگر کودکی در خانه دارید کم رفت و آ‌مدترین اتاق را انتخاب کنید تا هنگام کار از سکوت و آرامش کافی برخوردار باشید. از قابلیت‌های مهمی که یک اتاق کار باید برخوردار باشد، می‌توان نور کافی و متعادل را نام برد. همچنین این اتاق نباید در معرض نور شدید و مستقیم باشد. بهتر است در این شرایط پرده‌های مناسبی تهیه کنید که بتوانند میزان نور را کنترل کنند.
برای اولین گام باید فضای مورد نیازتان را محاسبه کنید. برای مثال سطوح کافی برای قرار دادن وسایل کار و حتی آنچه که مایلید در حین کار در دسترستان باشد.
رایانه یکی از وسایلی است که معمولا در فهرست لوازم ضروری قرار دارد. شما باید سعی کنید فضای مناسبی را از نظر نور مناسب و قرار دادن لوازم جانبی رایانه در نظر بگیرید.

نظم و ترتیب دادن به اتاق کار
نمایشگاه هنر ایران: یکی از راه‌های برقراری نظم و ترتیب در اتاق کار استفاده از میزهای کشو دار است. این کشوها و فایل‌ها یا می‌توانند چوبی یا از جنس پلاستیک‌های سبک باشند. نصب طبقات کوچک برای قرار دادن کتاب‌‌ها و سایر وسایل هم می‌تواند کمک‌کننده باشد. استفاده از میزها و کمدهای در دار یا میزهای کامپیوتر کابینتی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا هنگامی که به رایانه یا خرده‌ریزها نیاز ندارید، آن‌ها را در این کمدها پنهان کنید. به ترتیب از شلوغ شدن اتاق جلوگیری کنید. گاهی ممکن است شما در یکی از اتاق‌های منزلتان کمدهای دیواری داشته باشید که بتوانید با نصب طبقات یا چند کشوی کوچک، مکان مناسبی برای قرار دادن کامپیوتر بسازید. در این حالت لازم است فکری به حال نورپردازی داخل کمد هم بکنید. مثلا با نصب چراغ‌های سقفی در داخل کمد نور کافی جهت کار در این فضا تامین خواهد شد. تنها لازم است یک سیم‌کشی رو کار انجام دهید.
اگر امکان خرید میز رایانه در دار را ندارید با روش‌های کم هزینه‌تری هم می‌توانید جای مناسبی برای قرار دادن رایانه و وسایلتان مهیا کنید. یکی از این راه‌ها تهیه کردن یک میز کامپیوتر دو طبقه است. میزتان را طوری انتخاب کنید که از فضا بهینه‌ترین استفاده را کنید. برای مثال اگر میزتان از طبقات و کشوهای متعدد برخوردار باشد تا می‌توانید جهت جای دادن لوازم و وسایل‌تان از فضایی که میز اشغال می‌کند بیشترین بهره‌ را ببرید.
خودتان هم می‌توانید چنین میزی تهیه کنید. درست در بالای میز و با فاصله کافی از آن برای ارتفاع مانیتور یک یا دو تخته به صورت طبقات کوچک نصب کنید و چوب پرده‌های کوچکی را با پیچ در قسمت بالایی این طبقات قرار دهید. سپس با پرده‌های مناسب از لحاظ جنس، رنگ و همخوانی با دکوراسیون اتاق، در مواقع لزوم وسایل‌تان را بپوشانید.

نکاتی مفید در مورد طراحی اتاق کار
نمایشگاه هنر ایران: باید سعی کنید دفترکار یکی از قسمت‌های خوب منزلتان باشد بدین معنی که هم کاربردی باشد و هم به دکوراسیون بقیه قسمت‌های منزل کمک کند.
هیچ‌گاه از نورهای تیره در رنگ‌آمیزی اتاق کار استفاده نکنید. سعی کنید از رنگ‌های سرد که باعث تمرکز ذهن هستند و نورهای روشن که موجب آرامش روح می‌شوند بهره بگیرید.
اگر این فضا را در اتاق خواب تعبیه می‌کنید باید تمام تلاشتان را به کار ببندید تا جایگاه شغلی به جایگاه خواب سرایت نکند. می‌توانید از یک مانع مثل کتابخانه استفاده کنید. مانیتور رایانه را باید هنگام شب بپوشانید تا از عملکرد آن به عنوان یک آینه که باعث ناآرامی می‌شود جلوگیری کرده باشید. هیچ‌گاه مستقیم از اتاق خواب به پشت میز تحریر نروید. یک قاب عکس مثل گلدان کوچک نه تنها از خشکی اتاق کار می‌کاهد، بلکه باعث ایجاد شادی و آرامش نیز می‌شود.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا طراحی دکوراسیون دفتر کار در منزل را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

23 + = 31