نمایشگاه هنر ایران

طراحی دکوراسیون لابی در مکان های مختلف

نمایشگاه هنر ایران: طراحی دکوراسیون لابی در مکان های مختلف

لابی که همان راهرو یا ورودی ساختمان ها است، در نما و ارزش ساختمان تاثیر زیادی دارد چراکه هر فردی با ورود به ساختمان پیش از هر چیزی به دکوراسیون و نحوه چیدمان لابی توجه می‌کند.

ساختمان های اداری و تجاری، ساختمان های مسکونی، برج ها و هتل ها روز به روز در حال افزایش‌اند. یکی از بخش‌های ساختمان ها که جدیدا مورد توجه طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته است، طراحی بخش لابی ساختمان است. همه ساکنین ساختمان از لابی استفاده می‌کنند به همین خاطر طراحی دکوراسیون این قسمت از ساختمان باید به گونه‌ای صورت بگیرد که بتواند تمامی سلیقه‌ها را پوشش دهد. در طراحی یک لابی برای ساختمان علاوه بر بحث زیبایی باید به رفع نیاز ساکنین ساختمان نیز اشاره کرد.

برای ساختمان‌هایی مانند هتل ها لابی محلی برای انتظار یا استراحت است. به همین خاطر مبلمان، صندلی و میز از ملزوماتی هستند که در لابی ساختمان ها به چشم می‌خورند. طبیعتا هرچه ساختمان بزرگ‌تر، رسمی‌تر و لوکس‌تر باشد، لابی آن نیز مجلل‌تر خواهد بود.

البته این بدنی معنی نیست که طراحی لابی اقدامی پرهزینه است بلکه می‌توان با کمک گرفتن از ایده‌ها و در عین استفاده از متریال باکیفیت، یک لابی اقتصادی برای ساختمان ها طراحی کرد. لابی ساختمان های مسکونی ، اداری و تجاری معمولا شامل دو بخش نشیمن و بخش نگهبانی می‎شود. در هتل‌ها نیز بخشی از لابی مختص رسپشن و بخش دیگر سالنی برای نشیمن یا انتظار است. هر یک از این بخش‌ها طراحی مخصوص به خود را دارند. عموما در بخش نگهبانی یک میز پیشخوان به همراه دیگر امکانات مورد نیاز طراحی می‌شود. چوب یکی از رایج‌ترین متریال‌ها برای طراحی لابی ساختمان ها است.

نمایشگاه هنر ایران: دکوراسیون لابی فضای اداری با مبلمان سبز، در دکوراسیون این اتاق انتظار انتخاب شکل و رنگ مبلمان بسیار قابل توجه است.

رنگ سبزروشن الهام بخش تازگی و شادابی برای محیط است و به افراد حس انرژی می‌دهد.

طراحی‌های که برای گوشه‌ای دیوار در نظر گرفته شده است نیز متناسب با رنگ سبز می‌باشد. کف پوش قهوه‌ای نیز ترکیب بسیار شایسته‌ای بارنگ سبز دارد.

نور طبیعی که در این اتاق منعکس می‌شود بر دلچسب نشان دادن این محیط موثر است.

این فضا با وجود آن که چندان بزرگ نیست اما به دلیل استفاده از رنگ سبز روشن بزرگتر به چشم می‌آید.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا طراحی دکوراسیون لابی در مکان های مختلف را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

35 + = 43