نمایشگاه هنر ایران

نکاتی بسیار مهم برای چیدمان و حفظ کتاب‌ها در دکوراسیون

نمایشگاه هنر ایران: نکاتی بسیار مهم برای چیدمان و حفظ کتاب‌ها در دکوراسیون

کتاب‌ها دوستان بی توقعی هستند که احتیاج به مراقبت بیشتری دارند. نباید اجازه بدهید که کتاب‌ها گرد و خاک بخورند. و هر چند وقت یکبار طبقه‌های کتابخانه را یک به یک خالی کنید و بهتر است، این کار را از طبقهٔ بالا آغاز کنید.

گرد و خاک کتاب‌ها را با برس یا جاروبرقی بگیرید. هنگام چیدن کتاب‌ها نباید آن‌ها را فشار بدهید، بهتر است هوا تا حدودی بتواند داخل آن‌ها نفوذ بکند، تا از رطوبت مخرب برای کتاب‌ها جلوگیری شود. اگر جلد چرمی کتاب کثیف شده است .

در صورتی که صفحات کتاب شما در اثر استفاده زیاد و سایر عوامل چروک شده است، روی صفحه کتاب یک ورق کاغذ خشک کن بگذارید و اتوی داغ بزنید تا صاف شود .
اسفنجی را در آب خیس کنید و خوب فشار دهید. با این اسفنج جلد کتاب‌ها را پاک کنید و پس از خشک شدن، کرم مخصوص تغذیه چرم به آن‌ها بزنید و با پارچهٔ تمیز آن را براق کنید.

برای اصلاح صفحات پاره کتاب اگر کتاب معمولی است، از نوار چسب استفاده کنید. اما اگر کتاب نفیس است، نواری از کاغذ ابریشمی ببرید، و به آن چسب بزنید و پارگی را با آن بگیرید و پس از خشک شدن بوسیله تیغ صورت تراشی اضافی کاغذ ابریشمی را ببرید .

درست کردن کتابخانه در خانه :
اگر مشکل جا دادن کتاب در خانه را دارید، با قیمت ارزان می‌توانید یک کتابخانه درست کنید. وسایل آن همان نبشی‌های سوراخداری می‌باشد که در قفس‌های مغازه‌ها از آن استفاده می‌کنند. سعی کنید این کتابخانه طول آن از 1 متر بیشتر نباشد، می‌توانید نبشی‌ها را بر روی هم سوار کنید و از کشوهای پیش ساخته هم برای وسایل ریز و درشت اضافی استفاده کنید، این کتابخانه برای خانه‌های کوچک و آپارتما نها بسیار مناسب است .

نمایشگاه هنر ایران: ترتیب کتاب‌ها :
اگر کتاب‌های شما زیاد است می‌توانید کتاب‌ها را تقسیم بندی کنید و پشت کتاب‌ها بر چسب بزنید. و روی بر چسب‌ها شماره کتاب را بنویسید. سپس فهرستی از تمام کتاب‌ها تهیه کنید. با درج شماره‌ها براحتی می‌توانید کتاب مورد نظرتان را پیدا کنید .

استفاده از طاقچه برای کتابخانه :
اگر اتاق شما طاقچه دارد آن را می‌توانید به کتابخانه تبدیل کنید. به این صورت که 3-2 طبقه دیگر از چوب یا فلز در ست کنید به صورتی که یکی از آن‌ها بالاتر از دیگ قفسه‌ها قرار بگیرد و به راحتی اسم کتاب‌ها خوانده شود .

آب روی کتاب :
اگر آب روی کتاب شما ریخت، یک قطعه کاغذ خشک کن زیر صفحه و یک قطعه کاغذ خشک کن روی صفحه قرار دهید. اتوی داغ را روی خشک کن قرار دهید تا خشک شود، اگر صفحات دیگر هم خیس بود به همین ترتیب عمل کنید .

جدا کردن تمبرهای به هم چسبیده :
اگر تمبرهای پستی شما به هم چسبیده است، زیاد با آن کلنجار نروید. زیرا هم چسب پشت آن از بین می‌رودو هم روی آن خراب می‌شود. برای جدا کردن تمبر‌ها آن‌ها را داخل یک کیسه فریزر بریزید. و آن را داخل فریزر بگذارید. بعد از چند ساعت تمبرها از هم کاملاٌ جدا می‌شوند. بدون اینکه به چسب پشت آن‌ها صدمه‌ای وارد شود .

نگهداری روزنامه :
اگر شما از آن افرادی هستید که هر روز روزنامه تهیه می‌کنید روزنامه‌ها را دور نریزید، بلکه آن‌ها را به صورت کتاب در آورید در پایان سال یک کتاب کامل از روزنامه دارید و در مواقع لزوم می‌توانید از مطالب آن استفاده کنید در ضمن خواندن آن هم راحتتر می‌باشد. چون برگه‌های آن جدا جدا نیست .

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا نکاتی بسیار مهم برای چیدمان و حفظ کتاب‌ها در دکوراسیون را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + = 9