نمایشگاه هنر ایران

نکاتی مهم برای به کار بردن رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

نمایشگاه هنر ایران: نکاتی مهم برای به کار بردن رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی

از تاثیرات روانی رنگ مشکی برای خلق برازندگی، ابهت قدرت و ریاست و نقاط برجسته در دکوراسیون فضای داخلی خود استفاده کنید.
در به کارگیری رنگ مشکی در دکوراسیون، هوشمندانه عمل کنید. استفاده از رنگ مشکی می‌تواند منجر به ایجاد فضایی اغواکننده و زیبا برای طرح طراحان داخلی شود.
در مقابل زمینه‌ای از رنگ‌های روشن یا خنثی، هر شیئی به رنگ سیاه، برجسته و شاخص خواهد بود. رنگ مشکی در طراحی دکوراسیون داخلی، برجستگی ایجاد می‌کند و ماهیت جزئیات را مشخص می‌کند.
به این منظور، اگر بخواهید نظری را به سوی نکات زیر جلب کنید، رنگ مشکی، گزینه مناسب و خوبی است:
1) مشخصه‌ها و ویژگی‌های برجسته و فاخر اتاق
2) مبلمانی با یک استخوان‌بندی و ترکیب خوب و مناسب
3) جزئیات زینتی

اکنون تصویر کنید یک مبلمان بزرگ مشکی به شدت نظر شما را به خود جلب کرده است و اتاق نشیمن شما مقداری کوچک است در این مورد، تاثیر رنگ مشکی در دکوراسیون این مکان کاملا اثر عکسی دارد. در این حالت، رنگ مشکی، فضای شما را به عکس کور و خفه می‌کند و حالتی دلگیر و افسرده به فضای شما می‌بخشد.
با اینکه در غرب، رنگ سیاه اصولا برای نشان دادن قدرت و موقعیت و پرستیژ اجتماعی استفاده می‌شود. شما چیزی را درخصوص این رنگ پیدا نمی‌کنید که واقعا لذت‌بخش یا تاییدکننده باشد.
رنگ سیاه با رویدادهایی چون مرگ، عزاداری، جدایی به طور کلی موارد مهم و رخدادهای رسمی در ارتباط است رنگ سیاه همه رنگ‌ها را جذب می‌کند و می‌خورد. تمام رنگ‌های دیگر، حداقل تا حدودی نور را منعکس می‌کند اما رنگ مشکی فقط نور را جذب می‌کند.
در جوامع عربی، رنگ مشکی همچنین به قدرت‌های شیطانی مربوط می‌شود (ما تصور می‌کنیم شیطان، سیاه است)
افراد بد ذات و شرور، نیز لباس مشکی به تن می‌کنند تا رویای مناسبی برای شخصیت خود بسازند. برخی از ما هرگز دراکولا را در اولین ظهورش روی پله در سینما، فراموش نمی‌کنیم. اکنون شما ذهنیتاتی از رنگ مشکی دارید. آثار روانی رنگ مشکی، جوک نیست، بنابراین از رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی، هوشمندانه و خردمندانه استفاده کنید، برای مثال، از این رنگ برای چارچوب‌های قاب، اکسسوری‌ها، میزهای کوچک کنج، جزئیات کوچک در بافت منسوجات یا عناصری در طرح‌ها استفاده کنید. اگر از رنگ مشکی در مقیاس کوچکی استفاده می‌کنید، معنی اصلی این رنگ، بر شیک بودن و ابهت و برازندگی استوار می‌شود.
شما می‌توانید تاثیر رنگ سیاه را با خنثی‌سازی این رنگ با برخی رنگ‌ها از قبیل مشکی زغالی، آبی نفتی و تیره، فیلی تیره، آبی پروس و آبی دریایی تیره، بنفش عمیق، سبز بسیار تیره یا قهوه‌ای‌های تیره، تعدیل کنید.

ژاپنی‌ها اغلب از رنگ مشکی استفاده می‌کنند، روی آن را لاک الکل می‌زنند و در ترکیب با قرمز جلوه خاصی به فضای مورد نظر می‌دهند.

مشکی رنگ فوق‌العاده‌ای برای دکوراتورهاست.

نمایشگاه هنر ایران: اگر بخواهید چیزی را بی‌توجه نشان دهید، از مشکی مات استفاده کنید.

مشکی به دلیل خنثی‌ بودن با هر رنگی استفاده شود، تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد داشت.

دیوارهای زرد و مشکی شما را به یاد وز وز زنبور عسل می‌اندازد.

مشکی با رنگ‌های متالیک طلایی، نقره‌ای، مسی و برنج جلوه‌ای فوق‌العاده دارد.

رنگ مشکی در برخی فرهنگ‌ها نشان‌دهنده سوگواری، بیماری، تاریکی، پیچیدگی، سردی، دوری، خستگی و راز است و برای ایجاد ترس، وحشت و تهدید هم به کار می‌رود.

اغلب در نازک‌ کاری‌ها برای ایجاد ظرافت استفاده می‌شود.

یک نیمکت که روی آن گرانیت مشکی قرار گرفته باشد، ظاهر دلفریب و زیبایی به آشپزخانه می‌دهد.

مشکی رنگ خوبی برای کف‌پوش است. رنگ سیاه و سفید معمولا به صورت کاشی یا موزاییک مناسب کف سرویس‌های بهداشتی است چون با کنتراست یا تضادی که ایجاد می‌کند فضاهای کوچک را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

مشکی به تنهایی به عنوان رنگ‌ دیوار چندان مرسوم نیست، محیط را بسته و مرعوب می‌کند. اما برای اهمیت دادن و تاکید یک طرح، در زمینه‌های رنگی به کار می‌رود.

نمایشگاه هنر ایران: غالبا در چراغ‌ها، دستگیره‌های در به عنوان یک رنگ خنثی که طرح‌های اطراف خود را به خوبی جلوه می‌دهد، استفاده می‌شود.
رنگ مشکی نشانه قدرت، شان و مقام، برجسته بودن، قطعیت و محصور بودن است.
مشکی دراماتیک است در عین حال گرانی، زیبایی، لاغری، دنیوی و خنثی بودن را القا می‌کند.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا نکاتی مهم برای به کار بردن رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + = 17