نمایشگاه هنر ایران

نکات استفاده از آینه در دکوراسیون

نمایشگاه هنر ایران: نکات استفاده از آینه در دکوراسیون

چینی‌ها اعتقاد دارند اگر آیینه را به دیوارهای شرقی نصب کنید سلامت، به جنوب شرقی ثروت و به شمال موفقیت‌های شغلی به سوی شما جذب خواهد شد. برای استفاده از زیبایی آیینه‌ها حتما نباید از آیینه‌های ساده و تخت استفاده شود مثلا طرح ظاهری قاب آیینه یا حتی خود آیینه می‌تواند از یکنواخت بودن آن بکاهد.
در فرهنگ‌های مختلف آیینه از جایگاهی خاص برخوردار است و استفاده از آن قدمتی چندصدساله دارد. در فرهنگ ما ایرانی‌ها هم همیشه آیینه و آیینه‌کاری جزیی از مراسم آیین‌ها بوده.برخی مکان‌های زیارتی پر از آیینه‌‌کاری‌های فوق‌العاده‌هستند، در فلسفه چین باستان هم، آیینه سمبل آب است و جریان انرژی در خانه را تغییر داده و حس جوانی و شادی را به اتاق‌ها هدیه می‌دهد.

جایگاه
محل و نحوه قرار گرفتن آیینه و شکل ظاهری آن بسیار مهم است. باید ببینید در کدام زاویه بهترین تصویر را از اتاق می‌سازید. سعی کنید آیینه را در جایی از اتاق خود قرار دهید که منعکس‌کننده نمای زیبایی از اتاق باشد یا بتواند نور طبیعی ورودی به اتاق را منعکس و دو برابر کند.

چگونه نصب می‌شوند؟
نصب این آیینه‌ها چندان مشکل نیست و برای بیشتر آن‌ها حتی نیاز ندارید دیوار را سوراخ کنید چون پشت آن چسب دوطرفه‌ای وجود دارد که به راحتی به دیوار می‌چسبد و به مهارت چندانی هم نیاز ندارد.
بهتر است برای قاب آیینه‌ها طرح و جنسی را انتخاب کنید که با دکوراسیون فضای شما همخوانی داشته باشد، قاب‌ها می‌توانند چوبی، استیل، شیشه‌ای یا حتی از جنس آیینه باشند

آیینه‌های پلاستیکی
وقتی طرح‌های روی آیینه زیاد شود، جنس پلاستیک بیشتر از جنس شیشه‌ای جواب می‌دهد، چنین آیینه‌هایی بی‌خطر و سبک ‌هستند و انعکاس تصویر در آن‌ها مانند آیینه واقعی است.

نمایشگاه هنر ایران:

پیش از خرید آیینه باید این نکات را بدانید
ابتدا مکان استفاده از آیینه را مشخص کنید.
استحکام دیوار را بسنجید، وزن آیینه را محاسبه کرده و جنس دیوار را ارزیابی کنید. از فروشنده بخواهید تمامی نکات ایمنی در‌مورد نصب آیینه را در‌اختیار شما قرار دهد.
دیوار را اندازه‌گیری کنید تا اندازه آیینه را پیدا کنید.
‌تصمیم بگیرید که ‌آیینه با قاب می‌خواهید یا بدون قاب. نگهداری و نصب آیینه‌ قاب‌دار آسان‌تر است.

دایره‌ای در دیوار
آیینه دایره با یک قاب پرنقش و نگار از جنس چوب می‌تواند ظاهر اتاق را کاملا تغییر دهد.
باید یادآور شد برای این مدل نیازی به سوراخ‌کردن دیوار ندارید چون با چسب دوطرفه نصب می‌شود.

آیینه‌ای خوب است که تاب و موج نداشته باشد
هر قدر آیینه بزرگ‌تر باشد، مسئله کیفیت در آن اهمیت بیشتری پیدا می‌کند بنابراین آیینه را به دقت بررسی کنید تا تاب نداشته باشد و نور را به‌خوبی بازتاب دهد. به این منظور در فاصله معینی از آیینه بایستید و تصویر خود را در آن مشاهده کنید. اگر تصویر شما همپوشانی دارد، نتیجه این است که شیشه آن تاب دارد و از کیفیت مرغوبی برخوردار نیست. دقت کنید سطح شیشه کاملا صاف و شفاف باشد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا نکات استفاده از آینه در دکوراسیون را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 37 = 45