نمایشگاه هنر ایران

همه آنچه که باید درمورد طراحی پوستر بدانید

نمایشگاه هنر ایران: همه آنچه که باید درمورد طراحی پوستر بدانید

پوسترها همه جا هستند. چه در دنیای فیزیکی و چه در دنیای مجازی، چه به آن‌ها توجه کنید یا نه! این یک رسانه پذیرفته شده سنتی برای انتقال پیام یا اطلاعات به عموم است. بنابراین، اگر با دقت و زیبایی ساخته شوند، می توانند در برقراری ارتباط بین برند و مخاطبان آن بسیار مفید باشند.

ایجاد پوستر با فتوشاپ می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد و ایده‌های نامحدودی وجود دارد. در آموزش‌های طراحی پوستر، سعی می‌کنیم راه‌های جدیدی برای تقویت مهارت‌های فتوشاپ شما در حین ایجاد پوستر برای انواع پوسترها را ارائه کنیم. اگر علاقه‌مند به پیشرفت در طراحی پوستر با فتوشاپ هستید، مطمئناً می‌توانید برخی از مهارت‌ها و تکنیک‌های جدید را بیاموزید.

آموزش طراحی پوستر با ابزار فتوشاپ

برای طراحی پوستر کافیست کمی فتوشاپ بدانید. کافیست متن و تصویرتان باهم همخوانی داشته باشد.

در ابتدا وارد فتوشاپ می شویم، و سند جدیدی را باز می کنیم.
File – New و سپس سند جدید را باز می کنیم.
برای پوستر هم می توانید A4 و هم A3 در نطر بگیرید.
Resolution حتما باید روی 300 بزارید.
Color Mode را اگر فرم کارتون چاپی روی CMYK و اگر به صورت دیجیتال RGB

برای اطراف فرم چاپیتون حتما سعی کنید یه نیم سانت جهت برش در نظر بگیرید.
Ctrl + r یا view- New Guide خط کش را فعال کنید.

1. open

برای باز کردن عکس کامپیوتر ابتدا روی گزینه File – Open

و با استفاده از ابزار Pen دور تا دور شکل را کلیک می کنیم برای سلکت کردن.
اگر اشتباه نقطه را گذاشتید با delete برمی دارید و اگر خواستید یه مرحله کارتون رو به عقب برگردانید از کلید ctrl + z استفاده می کنید.
برای سلکت کردن نقاط انتخاب شده دور عکس Ctrl + Enter را می زنیم.

نمایشگاه هنر ایران: بعد از سلکت کردن تصویر را با درگ کردن ( کشیدن) به صفحه کارمان می آوریم.
با Ctrl + T سعی کنیم محل قرار گیری عکس را اصلاح کنیم. کمی به انورتر کمی آن ور…. و در نهایت Enter
خیلی مهم است به خصوص اگر تصویر انسان باشد به زاویه چشم اون دقت کنید و بعد تصمیم بگیرید کجا باید قرار بگیرد.

برای بکگراند در ابتدا یک رنگ پس زمینه بدهید.
توجه داشته باشید: ( لایه جدیدی برای بک گراند زیر لایه تصویرتون ایجاد کنید)

یکدست زمینه را رنگ بزنید. Alt + delete

شروع می کنیم با استفاده از خلاقیت خودمان یکسری طرح به پوستر اضافه می کنیم.
پوستر ما چون ورزشی است، سعی می کنیم مطابق تصویر از اشکال باا گوشه های تیز و فعال استفاده کنیم.
مطابق با جهت مدل تصویرمان از مثلثی در همان جهت استفاده می کنیم.
و دقت داشته باشد حتما لایه تشکیل شده زیر لایه تصویر اصلی باشد.

روی خود لایه کلیک می کنیم، و سپس روی بخش لایه ها اون پایین به اسم Drop shadow کلیک می کنیم، و با opacity و size تغییر را اعمال می کنیم.
و سایه مدل را تنظیم می کنیم.

تایپوگرافی یکی از مهمترین عناصر پوستر است.
گاهی وقتها ممکن حتی نیازی به تصویر نداشته باشیم، فقط با نوشتن چند خط کوتاه مطلب را برسانیم. انتخاب نوع فونت هم حائز اهمیت است. ایکه بولد باشد یا نازک….
به اینگونه با ترکیب تصویر و نوشته می توانیم ترکیبی زیبا را بوجود آوریم.

مهارت مورد نیاز برای طراحی پوستر
زمانی چاپ پوستر، ایده‌آل می‌شود که بتوانیم بین عکس‌های کپی، المان‌ها و لوگوها از لحاظ بصری هماهنگی ایجاد کنیم. وقتی این امر محقق شود به هدف خود رسیده‌ایم. در این بخشی نکات و مهارت‌های را برای بهتر شدن طراحی پوستر بیان می‌کنیم.

استفاده از رنگ‌ها
رنگ‌ها باعث می‌شوند مخاطب انرژی، هیجان و… را از طرح شما برداشت کند. دست طراح در این زمینه بسیار باز است زیرا طیف وسیعی از رنگ‌ها وجود دارد. با توجه به طرح پوستر رنگ را انتخاب کنید؛ رنگ‌ها برای یک کار عاشقانه متفاوت با یک کار دارم است در واقع شما می‌توانید با رنگ‌ها هر چیزی را که می‌خواهید به مخاطب منتقل کنید. همچنین می‌توانید از رنگ‌های یک پارچه در بخش وسیعی از کار استفاده کنید. نکته‌ای که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که رنگ‌های که استفاده می‌کنید با هم سازگاری داشته باشند.

روش تایپ
انواع روش‌های تایپ را امتحان کنید تا نتیجه دلخواه بدست بیاید و بتوانید اطلاعات زیادی را به مخاطب بدهید. برخی از فونت‌ها بیانگر جدیت در کار هستند و برخی دیگر بیانگر نرمی و لطافت و… مثلا فونت سان بولد بیانگر جدیت در کار است و یا وقتی فونتی را italic می‌کنیم ظرافت و زیبای برای ما اولویت دارد. دست شما در استفاده از فونت بسته نیست و می‌تواند در یک طرح از یک یا دو فونت استفاده کنید ولی دقت کنید کار زیاد شلوغ نشود و هدف خود را گم نکنید.

استفاده از فضای سیاه و سفید
یکی از شیوه‌های خلاقانه در طراحی پوستر استفاده از طرح‌های بدون رنگ و سیاه سفید است. با کمک این طرح‌ها می‌توانید توجه مخاطب را به نقطه مورد نظر خود جلب کنید هرچند خیلی کوچک باشد. این طرح، طرحی پر ریسک ولی بسیار جذاب است و در طراحی آن دقت زیادی به کار ببرید تا به هدف برسید.

حذف نشانه‌های غیر ضروزی
نمایشگاه هنر ایران: نیاز نیست همیشه پر گویی کنیم گاهی اوقات نوشتن مختصر و حذف نشانه‌های اضافه تاثیر بیشتری برجای می‌گذارد. یک عکس دارم با یک کلمه تاثیرگذارتر از زمانی است که از اشکال یا متن‌های متعدد استفاده می‌کنید.

تجربه چیزهای جدید
از ترکیب فونت‌ها، رنگ‌ها و اشکلال نترسید همه چیز را تجربه کنید. گاهی اوقات ترکیب‌های نوع و جدید که ایجاد می‌کنید کاری متفاوت و بی‌نظیری را ایجاد می‌کند.

استفاده از تضادها
تضاد ایجاد کنید. از رنگ‌های متضاد استفاده کنید رنگ آبی را با سیاه و یا زرد را با سیاه استفاده کنید. در استفاده از فونت‌ها و اشکال هم از همین تضادها استفاده کنید. عکس‌های آرام را با رنگ‌های پر هیجان ترکیب و به تصویر بکشید.

یک پوستر برای چند رویداد
برای یک شرکت یا سازمان که قرار است رویدادهای متعددی را پشت سر بگذراد یک پوستر با تغییرات جزئی و جذاب طراحی کنید.

برانگیختن احساس مخاطب
زمانی یک پوستر بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود که احساسات مخاطب را برانگیزد و او را درگیر کند. با قرار دادن یک عکس پیر زنی تنها به راحتی می‌توان احساس مخاطب ر ا تحریک و او را تشویق به کمک به افراد مسن کرد. اما باید بسیار مراقب باشید که زیاده روی نکنید زیرا ممکن است اثر عکس به جای بگذراد.

اطلاعات را خوانا درج کنید
منظور از خوانا بودن این است که بیننده متوجه منظور شما از طرحی که زدید بشود و آن را پخش کند، تبلیغ کند و یا بخرد. یا این که اگر پوستر شما را از دور ببیند متوجه مفهوم آن بشود.

حفظ تقارن
نمایشگاه هنر ایران: تقارن در رنگ، خطوط، سایز، وزن و متن را همیشه در نظر بگیرد. زمینه‌ای مناسب برای آن‌ها پیدا کنید.

سوژه را بلد کنید
از عکس برای بیان سوژه استفاده کنید و تمرکز مخاطب را بر روی سوژه جلب کنید.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا همه آنچه که باید درمورد طراحی پوستر بدانید را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 72 = 79