نمایشگاه هنر ایران

کاراکتر محبوب میکی ماوس در دکوراسیون اتاق کودک

نمایشگاه هنر ایران: کاراکتر محبوب میکی ماوس در دکوراسیون اتاق کودک

کودکان استعدادی عالی و ذهنی بسیار خلاق دارند، در نتیجه طراحی اتاق کودک باید براساس تقویت این نبوغ ذاتی آنها باشد تا فرزندی سالم و باهوش از لحاظ فکری تربیت شود. داشتن کودکی در خانه بطور کلی شیوه زندگی والدین را تحت تاثیر قرار می دهد، هر چه تعداد کودکان بیشتر باشد زندگی والدین هم متفاوت تر خواهد شد. موقعیت های زیادی پیش خواهد آمد که کنترل کردن شرایط گیج کننده بنظر خواهد رسید. اما زمان هایی هم خواهد آمد که شیفته کوچکترین حرکت آنها خواهید شد.

اکثر کودکان زمانی که به سن های پنج یا شش سالگی می رسند علاقه زیادی به ساختن دنیای اطرافشان بر اساس شخصیت و قهرمان های داستان های کارتونی مورد علاقه شان پیدا می کنند. این دنیا برای آنها دنیایی پر از سرگرمی، جذابیت، انرژی و احتمالات فراوان است. تحمل این انرژی و علاقه زیاد برای بسیاری از ما بزرگترها مشکل است بنابراین چرا چنین تم طراحی شادی را به کودکانمان هدیه ندهیم؟ استفاده از تم طراحی شخصیت ها و موضوعات کارتونی فقط مخصوص اتاق کودک نیست، تعدادی از طراحان از چنین الگوهای شادی حتی در اتاق نشیمن هم استفاده می کنند.

بدون شک یکی از پرطرفدارترین و البته قدیمی ترین شخصیت های کارتونی میکی موس معروف از سری کارتون های شرکت دیزنی است تقریبا 70 سال از عمر این شخصیت کارتونی می گذرد اما همچنان محبوب ترین شخصیت دنیای دیزنی محسوب می شود. به همین دلیل هم اتاق های کودک طراحی شده با تم میکی موس در رتبه اول لیست انتخابی والدین سرتاسر جهان قرار گرفته است. از برچسب های دیواری گرفته تا دیوارها و وسایل نقاشی شده توسط دنیای میکی موس همگی به راحتی می توانند دیوارهای خسته کننده اتاق کودک را به محیطی لذت بخش و دلپذیر تبدیل کنند. در شکل های زیر مدل های مختلفی از اتاق های طراحی شده با تم شخصیت های کارتونی را مشاهده خواهید کرد.

نمایشگاه هنر ایران: همان طور که قبلا نیز به آن اشاره کرده ایم برای طراحی اتاق کودک می‌توان از داستان‌ها و یا کارتون‌هایی که برای کودکان جذابیت دارد استفاده کرد.

در طراحی دیوار این اتاق نیز از ایده میکی موز برای اتاق استفاده شده است که بسیار زیبا نیز اجرا شده است.

نوع برچسب استفاده شده سه بعدی است و برای اتاق کودک انتخاب مناسبی بوده است.

اهمیت استفاده از برچسب دیواری در طراحی دکوراسیون اتاق خواب‌ها از این جهت است که می‌توان برای هارمونی و هماهنگی بیشتر عناصر اتاق از طراحی بر روی دیوار استفاده کرد. در طراحی دیوار از رنگ‌ها و یا طرح‌های پیش ساخته استفاده می‌شود.

این طراحی‌ها کمک فراوانی به زیبا‌تر شدن و جلوه دادن به اتاق می‌کند. همان طور که قبلا نیز گفته شد توجه به ترکیب درست و هماهنگی عناصر اتاق از عوامل موفقیت در طراحی داخلی است. رنگ‌هایی که برای تزئین اتاق استفاده می‌شود معمولا روشن است و البته به سلیقه شخصی خود فرد نیز بستگی دارد در این جا چندین نوع رنگ آمیزی دیوار با قلم مو و یا با کمک شابلون و همچنین طرح‌های آماده را در نمونه‌های متعددی که انجام گرفته است نشان می‌دهیم.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا کاراکتر محبوب میکی ماوس در دکوراسیون اتاق کودک را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 7 = 12