نمایشگاه هنر ایران

کتابخانه در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن

نمایشگاه هنر ایران: کتابخانه در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن

بیشتر ما به کتابخانه علاقه داریم اما جالب اینجاست که در کمتر خانه‌ای یک کتابخانه زیبا و در خور توجه مشاهده می‌کنیم. یکی از دلایل دور ماندن ما از این وسیله پرکاربرد نگرش نادرست ما به مقوله زیبایی است. عده‌ای تصور می‌کنند که کتابخانه باید در یک اتاق مجزا (با عنوان اتاق مطالعه) قرار گیرد، برخی دیگر نیز که این نگرش را ندارند در اتاق کوچک خود فضایی برای قرار دادن یک کتابخانه پیدا نمی‌کنند. از سوی دیگر جمع کثیری از افراد نه‌تنها تصوری از جای دادن یک کتابخانه در اتاق نشیمن یا پذیرایی ندارند بلکه حتی آن را فاقد زیبایی و ناسازگار با دکوراسیون اجراشده در خانه می‌دانند.

هنگامی‌که از این افراد علت این نگرش را جویا می‌شویم پاسخ‌های یکسانی دریافت می‌کنیم. برای بسیاری از افراد دکوراسیون در اشیای گران‌قیمت شیشه‌ای یا فلزی و مبلمان و صندلی‌های خوش‌فرم خلاصه می‌شود. این دسته معمولاً برای زیبایی محیط زندگی خود ناچارند پول زیادی خرج کنند و مجسمه‌ها، آباژور و قاب عکس‌های گران‌قیمتی خریداری کنند. حال آنکه می‌توان از همان کتاب‌هایی که در کمدها و کارتن‌های انباری خاک می‌خورند به‌عنوان اجزای دکوراتیو استفاده کرد و از همه مهم‌تر به آنها دسترسی داشت.

نمایشگاه هنر ایران: استفاده از کتابخانه در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن منزل، دور از ذهن نخواهد بود که در هجوم روزمرگی بر انسان امروز و پایین آمدن سرانه مطالعه عمومی، هنوز خیل افرادی را شاهد باشیم که در طراحی دکوراسیون داخلی منزل، عنصر کتابخانه را از لازم تلقی کنند.

همانطور که در تصویر پیداست، لحاظ کردن کتابخانه به مفهوم کلاسیک آن و با پیروی از رنگبندی و قالب کلی دکوراسیون اتاق نشیمن.

نکته قابل ذکر این جاست که طراح، با تقدم عرض بر عمق توانسته بهره وری فضای کاربردی اتاق نشیمن را افزایش دهد؛ یعنی، تا حد امکان عرض در محدوده طول و ارتفاع افزایش یافته است تا علاوه بر در دسترس بودن تمامی عناوین در پیش رو، تطابق با طراحی کلی خانه، در جهت جلوگیری از اشغال بیش از اندازه فضای پیرامون معنا یابد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا کتابخانه در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 7 =