نمایشگاه هنر ایران

نحوه دریافت شناسنامه دائمی اثر هنری و صنایع دستی

چکیده: این مطلب به نحوه دریافت شناسنامه اثر هنری و صنایع دستی با اعتبار بالا و هزینه مناسب ویژه هنرمندان عزیز ایران به دو زبان فارسی و انگلیسی؛ پرداخته است؛ اصالت نامه آثار هنری موضوعی است که هنرمندان گرامی به آن توجه ویژه دارند.

ورود به فرم درخواست صدور شناسنامه اثر

«نمایشگاه هنر ایران» با زیرساخت قدرتمند خود به نشانی honariran.org امکانات فوق العاده ای را برای دریافت شناسنامه اثر هنری در اختیار هنرمندان نقاش، خوشنویس، مجسمه ساز و سایر هنرمندان هنرهای تجسمی بویژه صنایع دستی قرار داده است.

دریافت و صدور شناسنامه دائمی و معتبر اثر هنری و صنایع دستی از مسائل مهمی است که هنرمندان ایرانی برای حفظ نام و ثبت اصالت آثارشان همواره به آن توجه داشته اند.

ثبت کامل اطلاعات اثر و نام هنرمند در اصالتنامه مکتوب ویژه آثار هنری یا صنایع دستی با امکان راستی آزمایی؛ می تواند به فروش بهتر اثر کمک نماید که از مزیت های مهم شناسنامه دار کردن آثار هنری است.

اما تا کنون با توجه به نبود سیستم یا چرخه پاسخگویی مناسب، این مساله در کشور ما بدون راهکار باقی مانده است. البته سامانه هایی ظهور و افول داشته اند که بعلت عدم ماندگاری، هزینه بالا، مدیریت دولتی و… اعتماد به آنها را از سوی کاربران سخت بوده است.

اگر شما هم می خواهید برای آثار نقاشی، خوشنویسی، نقاشیخط، مجسمه سازی یا سایر آثار هنرهای تجسمی و همچنین برای محصولات صنایع دستی، یک شناسنامه معتبر به دو زبان فارسی و انگلیسی (بین المللی) دریافت کنید، پیشنهاد می کنیم به صفحه صدور شناسنامه نمایشگاه هنر ایران مراجعه و این مطلب را نیز تا انتها بخوانید.

 

تاکید بر اصالت اثر و حفظ نام هنرمند


هر اثر هنری یا محصول صنایع دستی دارای شاخصه های مختلفی از جمله جنس یا متریال، سبک، تکنیک، شیوه و نکات اجرایی و همچنین عنوانی است که هنرمند برای اثر خود بر می گزیند.

در آثار نقاشی حتی محل امضای هنرمند نیز در شناسنامه ذکر می شود تا آدرس دهی دقیق تری صورت پذیرد.

ثبت و حفظ نام شما بر روی آثار هنری از مهمترین مزیت های بهره مندی از شناسنامه اثر هنری یا صنایع دستی است که با خرید و فروش آن رنگ نمی بازد و همواره نام هنرمند حفظ می شود.

با شناسنامه اثر هنری به فروش آثارتان سرعت بخشید


بازاریابی آثار هنری و فروش آن همیشه از اهمیت بالایی برای هنرمندان برخوردار بوده؛ بویژه برای هنرمندان نقاش، خوشنویس، مجسمه ساز و سایر هنرهای تجسمی که به حفظ نامشان پس از فروش توجه ویژه ای دارند یا معیشت آنها وابسته به فروش آثارشان است.

هنرمندان صنایع دستی نیز سعی می کنند مواردی که منجر به فروش بهتر و بیشتر می شوند را در سبک و نحوه ارائه آثارشان رعایت کنند که اصالتنامه آثار هنری یا همان شناسنامه می تواند به ایجاد اعتماد بیشتر برای خریدار کمک شایانی نماید.

از ویژگی های شناسنامه «نمایشگاه هنر ایران» می توان به هولوگرام اورجینال (ضد جعل) به همراه کیوآرکد ثابت که با اسکن آن می توان به درگاه هنرایران به نشانی honariran.org متصل شد و عنوان اثر و نام هنرمند را مورد بررسی قرار داد.

به طور قطع با شناسنامه اثر هنری یا صنایع دستی علاوه بر اینکه امکان همراهی نامتان را با اثر هنری دارید؛ می توانید در فروش آن را نیز به واسطه دارا بودن اصالت شناسنامه ای سرعت بخشید.

 

چگونه برای اثر هنری یا محصول صنایع دستی شناسنامه دریافت کنیم؟


نمایشگاه هنر ایران به آدرس honariran.org یک سامانه قدرتمند در ثبت رایگان آثار هنرمندان تجسمی، صنایع دستی و گرافیک است.

هنرمندان گرامی می توانند پس از ثبت اثر در «نمایشگاه هنر ایران» از طریق این لینک، برای یک اثر یا گروهی از آثار شناسنامه دیجیتال یا چاپی (بصورت تگ یا لوح) با قابلیت راستی آزمایی دریافت کنند.

شرایط و قوانین در یافت شناسنامه اثر هنری


در صفحه معرفی شرایط و قوانین صدور شناسنامه آثار هنری یا صنایع دستی «نمایشگاه هنر ایران» آمده است:

1- صدور این شناسنامه به صورت تگ و لوح به دو زبان انگلیسی و فارسی خواهد بود.

2- شناسنامه اثر را می توانید برای آثار نقاشی، مجسمه سازی، نقاشی خط، خوشنویسی، نگارگری، مینیاتور، استرینگ آرت، عکاسی، گرافیک دیجیتال و همچنین همه آثار صنایع دستی که صنعتی سازی نشده باشد و صرفا ساخت دست باشد، سفارش دهید.

3- ثبت اثر در نمایشگاه هنر ایران به نشانی honariran.org و دریافت شناسه عددی که در بالای صفحه هر اثر درج شده الزامی است. (بر مبنای آن کیوآرکد ساخته می شود)

4- با توجه به تایید و تخصیص url و qrcod اختصاصی، حذف اثر در سامانه به منزله ابطال شناسنامه است.

5- تکمیل دقیق فرم درخواست برای صدور شناسنامه پس از تکمیل فرم و تایید واحد صدور شناسنامه نمایشگاه هنر ایران الزامی است.

6- در صورتیکه به عنوان فروشگاه آثار هنری یا صنایع دستی اقدام به درخواست صدور شناسنامه می نمایید؛ ذکر نام دقیق هنرمند و سال خلق اثر الزامی است. (البته نام فروشگاه شما در شناسنامه ذکر خواهد شد)

7- شناسنامه اثر هنری یا صنایع دستی، بصورت تگ یا لوح صادر می شود که میتوانید با توجه به انتخاب خود آن را بصورت عکس با کیفیت و قابل چاپ یا بصورت چاپ شده با هلوگرام دریافت نمایید.

8- تگ شناسنامه دارای کیوآرکد اختصاصی، هلوگرام امنیتی تخریب شونده و همچنین دارای اطلاعات هویتی اثر و هنرمند خواهد بود که بصورت ضد آب و رطوبت چاپ می شود.

9- QRcode اختصاصی و ویژه شما هنرمند گرامی به صفحه اصلی اثر لینک شده که در سامانه «نمایشگاه هنر ایران» به راحتی قابل راستی آزمایی است.

10- این شناسنامه مادامی که اثر شما در «نمایشگاه هنر ایران» در حال نمایش باشد قابلیت راستی آزمایی دارد در صورت حذف آن این قابلیت دیگر وجود نخواهد داشت.

11- آثار ثبت شده در «نمایشگاه هنر ایران» بدون تاریخ انقضا یا مدت زمان برای نمایش است و دائمی ثبت می گردند، از این رو شناسنامه صادر شده دائمی خواهد بود.

در ادامه بخشی از پرتکرار ترین سوالات را مرور خواهیم کرد:


«نمایشگاه هنر ایران» با زیرساخت قدرتمند خود به نشانی honariran.org امکانات فوق را برای دریافت شناسنامه اثر هنری توسط هنرمندان نقاش، خوشنویسی، مجسمه ساز و سایر هنرمندان هنرهای تجسمی بویژه صنایع دستی فراهم آورده است.

این شناسنامه در فروش آثار هنرمندان تاثیری دارد؟
به طور کلی باید گفت هر موضوعی که به آثار و محصولات شما اصالت ببخشد برای خریدار آثار هنری ایجاد اعتماد و انگیزه خرید بیشتری می کند.
بسیاری از آثار در گذر زمان و در خریدهای متعدد نام و نشان هنرمند خود را از دست داده اند و این شناسنامه باعث می شود حتی به ماندگاری اطلاعات اثر و افزایش قیمت آن کمک شایانی نماید.
«نمایشگاه هنر ایران» امکان دریافت شناسنامه ماندگار و قابل راستی آزمایی را برای هنرمندان گرامی پس از ثبت آثارشان فراهم آورده است.

اعتبار و ارزش این شناسنامه چقدر است؟
«نمایشگاه هنر ایران» با زیرساخت قدرتمند امکان ماندگاری آثار شما را تا سال ها در سامانه خود فراهم آورده است.
بخش مهمی از اعتبار از اقبال عمومی هنرمندان، ماندگاری و خدمات با کیفیت پدید می آید که «نمایشگاه هنر ایران» همواره در تلاش برای افزایش شاخص های ذکر شده است.
اعتبار این شناسنامه اثر هنری و محصولات صنایع دستی دائمی خواهد بود.

آیا این شناسنامه به جز زبان فارسی به زبان های دیگری صادر می شود؟
«شناسنامه آثار هنری و محصولات صنایع دستی» به صورت پیش فرض به دو زبان انگلیسی و فارسی صادر می شود.
در صورتیکه تمایل به دارا بودن زبان های دیگری هستید کافی است از سامانه تیکیت پشتیبانی اقدام به ارائه درخواست نمایید.
«نمایشگاه هنر ایران» امکان صدور شناسنامه به زبان های معتبر دنیا را دارد.

این شناسنامه به رعایت قوانین کپی رایت کمک می کند؟
به طور کلی خیر، اما زمان مواجه افرادی که به این قوانین توجهی ندارند با شناسنامه صادر شده، قطعا قدرت بازدارندگی بیشتری برای کپی برداری خواهد داشت.
مهمترین عامل رعایت نکردن قانون کپی رایت، معمولا عدم وجود مشخصات کافی از هنرمند اثر مورد نظر است که «نمایشگاه هنر ایران» با صدور شناسنامه به زبان های معتبر دنیا به افزایش آگاهی از مشخصات آثار هنری کمی می نماید.

همت بلند موسسه فرهنگی هنری سپهر اندیشه هنرآفرینان


با همت موسسه فرهنگی و هنری سپهر اندیشه هنرآفرینان، در راستای ایجاد هویت برای آثار هنرمندان عزیز به عنوان میراث ملموس و ناملموس ایران عزیزمان و تقویت صادرات غیر نفتی، سامانه صدور شناسنامه اثر هنری در «نمایشگاه هنر ایران» راه اندازی شده است.

این شناسنامه، سبب آشنا شدن هنرمندان و هنردوستان (خریداران آثار هنری، صنایع دستی) در کشور و سایر نقاط دنیا با هنر اصیل ایران می شود.

با حضور آثار هنری در بازارهای داخلی و بین المللی همراه با شناسنامه معتبر که مشخصات دقیق آن اثر به زبان های فارسی و انگلیسی تایید شده باشد، زمینه فروش این آثار در کلاس بالاتری به خوبی فراهم می گردد.

ارزش مادی و اعتبار بین المللی آثار فاخر نقاشی، مجسمه سازی، نقاشی خط و همچنین هنرهای سنتی و محصولات صنایع دستی ایران همیشه از اهمیت بالایی برخودار بوده و ایجاد مکانیسم یکپارچه و بین المللی برای ثبت و تجاری سازی این آثار، نیازمند راه اندازی یک سیستم هوشمند با کیوآرکد های یونیک و مطمئن است که نمایشگاه هنر ایران آن را فراهم آورده است.

همانطور که ذکر شده این سامانه به آدرس honariran.org تلاش نموده مسیر توسعه ظرفیت های زیر بنایی و برندسازی این حوزه هنر و هنرمندان ایرانی را بیش از پیش تقویت نماید.

امیدوایم پلتفرم استعلام شناسنامه و تأیید اصالت آثار هنری «نمایشگاه هنر ایران» فصل جدیدی از معرفی و ارائه مناسب آثار هنری هنرمندان ایرانی را به دنیا آغاز نماید.

«نمایشگاه هنر ایران» علاوه بر صدور شناسنامه اثر هنری به ارائه گواهی حضور در نمایشگاه مجازی نیز می پردازد که جهت درخواست صدور آن نیز می توانید به «صفحه صدور گواهی حضور در نمایشگاه» مراجعه نمایید.

به زودی این مطلب را با عنوان How to get a birth certificate of artworks بخوانید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

ثبت نظر یا درخواست شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

39 + = 46