نمایشگاه هنر ایران

نحوه گرفتن پرتره ای حرفه ای را اینجا بیاموزید!

نمایشگاه هنر ایران: نحوه گرفتن پرتره ای حرفه ای را اینجا بیاموزید!

رایج ترین روش برای تنظیم نور در عکاسی پرتره، استفاده از یک یا دو چراغ استودیویی با یک سافت باکس است که نور اصلی (کی لایت) منتشر شده را ارائه می دهد. اگر یک کیت استودیویی ندارید، فلاش دوربین(در حالت off-camera) نیز می تواند کار کند، اما یک سافت باکس ، حتی برای پخش نور منتشر شده ضروری است. اگر از دو چراغ استفاده کنید ، خیلی بهتر است ؛ زیرا دو چراغ همیشه کنترل بهتر، و گزینه های بیشتری از منبع نور را فراهم می کنند، اما اگر فقط یک فلاش دارید، می توانید از یک بازتابنده (منعکس کننده نور) برای کاهش سایه ها استفاده کنید.
نمایشگاه هنر ایران: نورپردازی و تنظیمات نور برای عکاسی پرتره می تواند بسیار ساده باشد . فقط کافیست سافت باکس را در ارتفاع ، و در جلوی سر سوژه (به طوری که زاویه 45 درجه داشته باشد) ، قرار دهید .این روش به سادگی کارتان را راه می اندازد . زیرا حتی سایه زیر بینی را هم از بین می برد. منعکس کننده (reflector) را به طرف بالا قرار دهید ؛ سعی کنید که نور تا لبه لباس (بالای ران)باشد . سپس خواهید دید که سایه زیر چانه کم می شود .
نمایشگاه هنر ایران: اگر بخواهید اطلاعات کامل تری از روشنایی داشته باشید می توانید روش های مختلفی از آن را یاد بگیرید ؛ “نور پردازی رامبرند” یکی دیگر از روش های ساده ولی کامل در زمینه نور پردازی است که در آن سایه بیشتری روی صورت برای اضافه کردن توضیحات (روی عکس) وجود دارد. برای این کار، یک فلش و یک سافت باکس را در زاویه 45 درجه در جلو و به سمت سوژه قرار دهید. سپس خواهید دید که یک مثلث نور در زیر چشم شخص ایجاد می شود . برای کاهش سایه ها می توانید از یک منعکس کننده نور و یا یک دیواره را با استفاده از یک چتر سیلور یا آرایش شش ضلعی استفاده کنید.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا نحوه گرفتن پرتره ای حرفه ای را اینجا بیاموزید! را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 13 = 15