نمایشگاه هنر ایران

نقاشی الماسی چیست؟ خرید وسایل نقاشی با الماس

نقاشی الماسی چیست؟ خرید وسایل نقاشی با الماس

یکی از سبک‌های جدید نقاشی که طی سال‌های اخیر ما به عرصه هنری گذاشت، هنر نقاشی الماسی است که باعث خلق آثار زیبا و چشم نوازی شده است. دایموند پیتینگ نام شناخته شده این سبک نقاشی در بین هنرمندان این روش نقاشی است.

کار نقاشی در این سبک که ترکیبی از رنگ‌آمیزی و سرگرمی است، به هنرمند امکان استفاده از کریستال‌های کوچک براق و رنگی را برای خلق تصاویر دیدنی و باشکوه می‌دهد. در واقع این روش نقاشی که شباهت بسیاری به پازل دارد، برای هنرمند این موقعیت را ایجاد می‌کند که در یک فضای آرام و با استفاده از الماس‌های متنوع و رنگی یک اثر هنری زیبا و شگفت‌انگیز خلق نماید. وسایل نقاشی الماسی در ایران بسیار متنوع بوده و میتوانید به سادگی تهیه کنید

نقاشی الماسی چیست؟

 Diamond Painting یا همان نقاشی نگینی سبک جدیدی از نقاشی مدرن است که به‌عنوان یک هنر دستی در همه جای دنیا از محبوبیت بسیاری برخوردار است. در واقع این سبک از نقاشی با تلفیق از نقاشی سنتی با موزاییک‌سازی باعث خلق آثار زیبا و بی‌بدیل شده است.

هنرمند برای ایجاد یک مدل نقاشی با استفاده از الماس‌های کوچک رنگی و یک طرح آماده اقدام می‌کند. این روش نقاشی به‌گونه‌ای است که افراد با هر سطح مهارت نقاشی، قادر به خلق آثار هنری زیبایی هستند. نقاشی الماسی، پازل الماسی، نقاشی نگینی و… همه‌وهمه مربوط به این سبک نقاشی مدرن و پیشرفته هستند که با استفاده از مهره‌های کوچک شبیه الماس، باعث خلق آثار زیبا و هنری در این زمینه می‌شوند.

مهره‌های رنگی با کمک قلم مخصوص نقاشی در این سبک، بر روی یک سطح چسبناک قرار می‌گیرند که با چیدمان درست و منظم باعث پیدایش یک اثر هنری زیبا و بی‌نقص با سبک نقاشی الماسی می‌شوند.

گام نخست در خلق آثار با سبک نقاشی الماسی

برای شروع کار در این سبک باید اقدام به تهیه وسایل نقاشی با الماس نمود:

·       بوم نقاشی

این سبک نقاشی دارای بوم‌های ازپیش‌طراحی‌شده است که با رسم الگو بر روی آن به افراد در قرارگیری درست الماس‌ها در جای مناسب خود کمک می‌کند. به طور معمول این بوم‌ها آغشته به چسبی مخصوص هستند که بتوان به‌راحتی الماس‌ها را به آن چسباند.

·       الماس‌های متنوع و رنگی

در واقع این مهره‌های الماسی حکم رنگ‌های مختلف در نقاشی سنتی را دارند که در اشکال مربع یا گرد تولید می‌شوند.

·       قلم

با کمک این قلم کار نقاشی الماسی با سرعت بیشتر و راحت‌تری انجام می‌شود. این قلم به هنرمند کمک می‌کند تا به‌راحتی الماس‌ها را برداشته و در جای مناسب خود روی بوم قرار دهند. قلم‌های نقاشی در این سبک با سرهای متفاوت باعث راحت انجام‌شدن این سبک نقاشی می‌شوند.

·       سینی و واکس

  • از سینی به‌منظور نگهداری الماس و واکس برای چسباندن الماس‌ها به قلم در این روش استفاده می‌شود. با کمک واکس هنرمند قادر است با چسبیدن الماس به قلم، کار انتقال و جای‌گذاری آن روی بوم را به‌راحتی و سرعت انجام دهد.

مراحل خلق نقاشی الماسی

بعد از تهیه ابزار و تجهیزات هنری در این زمینه با انجام مراحل زیبای هنرمند خالق یا اثر زیبا، هنری و چشم‌نواز خواهد شد:

  • با جاگذاری بوم روی یک سطح صاف و جداکردن فیلم پلاستیکی محافظ روی آن اقدام به آماده‌سازی بوم نقاشی کنید.
  • باتوجه‌به الگوی ایجاد شده بر روی بوم باید کار آماده‌کردن الماس‌های رنگی متناسب با فضاهای مختلف را انجام داد.
  • ازآنجاکه هر رنگ الماس با یک شماره یا حرف خاص مشخص شده، فرایند آماده‌سازی صحیح این ابزار نقاشی با سرعت و دقت بالایی انجام خواهد شد.
  • به کمک قلم مخصوص نقاشی الماسی و آغشته کردن آن به واکس اقدام به برداشتن الماس و جاگذاری مناسب آن بر روی بوم نمایید.
  •  قطعات الماس به کل رفته در این سبک نقاشی ریز هستند. ازاین‌رو کار جای‌گذاری آن بر روی بوم باید بادقت و حوصله بسیار انجام شود، تا محصول نهایی یک کار هنری و بی‌عیب‌ونقص باشد.
  • با تکرار و جاگذاری الماس‌های مختلف تا اتمام همه فضای بوم این روند را ادامه دهید تا سطح کل بوم با الماس‌های رنگی پوشش داده شود.
  • بعد از تکمیل‌کردن نقاشی می‌توانید برای محافظت از الماس‌های رنگی، فیلم پلاستیکی محافظ را مجدداً روی بوم قرار دهید.

نکات و ترفندهای مهم و کلیدی در نقاشی با الماس

ازآنجاکه کار نقاشی در این سبک با قراردادن قطعات نگینی الماس انجام می‌شود، هنرمند باید بادقت و حوصله این کار را دنبال کند. برای انجام بهتر این سبک نقاشی لازم است از برخی نکات و ترفندها در این زمینه آگاه شوید:

·       انتخاب الگو

اگر جزو افراد مبتدی و تازه‌کار در این سبک نقاشی هستید، برای شروع بهتر است از طرح‌ها و الگوهای ساده‌تر در این زمینه استفاده کنید.

·       استفاده از قلم با سرهای گوناگون

با به‌کارگیری قلم‌ها با سرهای مختلف باعث جاگذاری دقیق و بهتر الماس‌ها بر روی بوم شوید.

·       کارکردن در فضاهای روشن

در این سبک نقاشی از الماس‌ها با رنگ و شکل مختلف و در سایزهای گوناگون استفاده می‌شود. ازاین‌رو برای تشخیص دقیق و بهتر الگو و شماره رنگ‌ها بهتر است کار نقاشی الماس خود را در محیط‌های روشن انجام دهید.

·       استفاده از ظروف مختلف

به توجه به استفاده از الماس‌های رنگی و اشکال مختلف در این روش، با به‌کارگیری ظرف‌های جداگانه برای هر الماس علاوه بر افزایش سرعت و دقت بالا، مانع از اشتباه در این زمینه شوید.

  • با به‌کارگیری فیلم پلاستیکی محافظ بعد از هر جلسه کار، باعث محافظت از چسب و الماس‌های روی بوم نقاشی شوید.

انواع نقاشی الماسی

بوم‌های نقاشی در این سبک با الگوها و طرح‌های مختلف تولید می‌شوند. این بدین معناست که افراد با هر سطح از تجربه در این سبک قادر به کار هستند:

·       نقاشی الماسی کامل

در این نوع تمام سطح بوم با الماس‌های رنگی مختلف پوشش داده می‌شود. ازآنجاکه کار جاگذاری الماس‌ها در این بوم باید به طور کامل انجام شود، مستلزم صرف زمان بیشتر برای خلق یک اثر هنری زیبا و چشم‌نواز است.

·       نقاشی الماسی جزئی

در این نوع تنها بخشی از بوم نقاشی دارای الگو برای الماس گذاری بوده و مابقی بوم به‌صورت چاپی باقی می‌ماند. ازآنجاکه این نوع نقاشی الماسی با جاگذاری کمتر الماس همراه است، گزینه بسیار مناسبی برای افراد مبتدی و تازه‌کار خواهد بود.

·       نقاشی الماسی  3D

در این سبک نقاشی هنرمند از الماس‌های سه‌بعدی برای خلق اثر هنری جذاب، زیبا و برجسته استفاده می‌کند.

مزایا و معایب نقاشی با الماس

خلق یک سبک جدید و مدرن در نقاشی، مسلماً با مزایا و معایب خاص خود همراه است.

·       مزایا

علاوه بر ایجاد یک اثر زیبا و چشم‌نواز به این سبک، نقاشی الماسی دارای مزیت‌های بسیاری است:

  • ازآنجاکه کار تولید یک اثر هنری به این سبک با چیدن الماس‌های رنگی در قسمت‌های مختلف بوم انجام می‌شود، باعث کاهش استرس و افزایش تمرکز افراد خواهد شد.
  • هر فردی با هر سطح از تجربه در این زمینه قادر به خلق یک اثر هنری هر چند ساده با صرف زمان و دقت بالا خواهد شد.
  • باتوجه‌به زیبایی بسیار این آثار هنری می‌توانید با هدیه‌دادن آن به دوستان و خانواده یک هدیه ارزشمند، زیبا و ماندگار را در خاطره‌ها ثبت نمایید.
  •  به دلیل استفاده از مهره‌های رنگی در این سبک، باعث افزایش خلاقیت افراد می‌شود.
  • خلق یک اثر هنری به این سبک با داشتن دقت و حوصله میسر است. ازاین‌رو افرادی که به این سبک نقاشی می‌کنند، باعث تقویت و افزایش مهارت‌های خود خواهند شد.
  • ازآنجاکه بوم‌های تهیه شده در این سبک دارای اندازه‌های متنوعی است، افراد قادر خواهند بود باتوجه‌به شرایط و سطح خود اقدام به انتخابی مناسب نمایند.

·       معایب

در کنار همه آپشن‌های این سبک از نقاشی برای افراد ایجاد می‌کند، نمی‌توان از معایب آن غافل شد:

  • باتوجه‌به چیدمان الماس‌های رنگی و مختلف در سطح بوم این سبک نقاشی بسیار زمان بر است. به‌خصوص اگر انتخاب شما طرح‌های بزرگ و پیچیده برای نقاشی الماسی باشد.
  • ازآنجایی‌که در این سبک باید مهره‌های رنگی با سایزهای مختلف را در سطح کار پوشش دهید، برای انجام بهتر و بی‌نقص کار نیازمند نور مناسب و خوب در این زمینه هستید.
  • نقاشی‌کردن به این سبک مستلزم تمرکز و دقت طولانی بر روی طرح است که همین امر باعث خستگی و کمردرد خواهد شد.
  • ازآنجاکه برای خلق یک اثر هنری به این سبک مستلزم تهیه ابزار و تجهیزات مختلف هستید، با هزینه‌های نسبتاً بالایی مواجه خواهید شد. ضمن اینکه اگر بخواهید از مواد باکیفیت و برند در نقاشی خود استفاده کنید، به‌مراتب متحمل هزینه‌های بیشتری خواهید شد.
  • ازآنجاکه کار نقاشی با این سبک مستلزم صبر، حوصله و دقت بالا است ممکن است افراد را با چالش‌های ذهنی مواجه نماید.

کلام پایانی

یکی از هنرهای جذاب و خلاقانه از گذشته تا به امروز مربوط به نقاشی است. با به‌کارگیری رنگ‌های مختلف و تلفیق آن با طرح‌های خاص، شاهد خلق آثار هنری بسیاری در گذر زمان در تاریخ کشورهای مختلف بوده‌ایم. نقاشی الماسی سبکی جدید، جذاب و مدرن در نقاشی است که در ابتدا به‌منظور ایجاد سرگرمی شروع شد، ولی به‌سرعت در همه‌جا گسترده شد و از محبوبیت خاصی برخوردار است.

کار نقاشی در این سبک به کمک قلم مخصوص و چسباندن مهره‌های الماسی بر روی یک بوم چسبی انجام می‌شود. داشتن صبر و حوصله و دقت بالا در این زمینه باعث خلق یک اثر هنری زیبا و چشم‌نواز خواهد شد. این سبک نقاشی به‌گونه‌ای است که هر فرد با داشتن دانش و تجربه کم در این زمینه، قادر به نقاشی و خلق آثار هنری بسیاری خواهد بود. شما میتوانید وسایل نقاشی با الماس را از فروشگاه اسباب بازی وی تویز تهیه کنید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 77 = 80