نمایشگاه هنر ایران

معرفی کارهای هنری پولساز در هنرکده نیوشا

معرفی کارهای هنری پولساز در هنرکده نیوشا

در هنرکده نیوشا انواع هنرهای پولساز به صورت کامل آموزش میبینید.به عنوان مثال چند نمونه از هنر های پرطرفدار و درآمدزایی که آموزش میبینید:

  1. آموزش رزین اپوکسی
  2. شمع سازی
  3. کار با پودرسنگ هنری
  4. ساخت اکسسوری سنگی
  5. پتینه کاری
  6. پانچ دوزی
  7. ساخت تابلو ماه
  8. خمیر چینی
  9. ساخت قالب سیلیکونی
  10. انواع استند اسم
  11. صابون سازی

آموزش شمع سازی در هنرکده نیوشا:

شمع های جز بهترین المانها در طراحی داخلی منزل و  دکوراسیون خانه هاست. استفاده از شمع در فضای خانه می تواند حس آرامش را به افراد القا کند. شمع ها از نظر شکل ، رنگ و حتی رایحه بسیار متنوع هستند و شما به راحتی میتوانید بدون صرف هزینه ای گزاف برای خرید این المان برای زیبایی منزلتان ، آن را در خانه تهیه کنید و با توجه به سلیقه و سبک منزل خود آنها را دیزاین کنید. در ادامه با استفاده از قالب های سیلیکونی آماده که در هنرکده نیوشا موجود هستتند به طور کامل شما را با مراحل ساخت شمع در خانه آشنا خواهیم کرد پس با ما همراه شوید.

عطر شمع :

برای خوشبو بودن شمع در هنگام سوختن به کار می رود ؛ عطر شمع را هنگامی که می خواهید پارافین ذوب شده را در قالب بریزید به آن اضافه کنید ؛ عطر شمع در انواع گوناگون وجود دارد مانند عطرهای مایع ، عطرهای طبیعی و موم های جامد معطر که به صورت آماده در بازار به فروش میرسند. رنگ های شب نما یا فلورسنت : این رنگ ها به صورت پودر در بازار موجود بوده و در شمع های پودری ، پولکی و … مورد استفاده است.

نکات مهم در شمع سازی:

  • قبل از شروع روی سطح کار را با روزنامه بپوشانید.
  • تمام ابزارهای لازم را از قبل تهیه کنید و کنار دست تان قرار دهید.
  • دقت کنید هنگام ذوب کردن پارافین آب به داخل ظرف نرود.
  • قالب باید کاملاً سالم ، خشک و بدون خراشیدگی و ترک باشد.
  • برای تمیز کردن ظرف پارافین نیازی به شستن آن ندارید بلکه می توانید بلافاصله پس از استفاده آن را با دستمال کاغذی و یا پنبه تمیز کنید.
  • برای سرد کردن پارافین هیچ گاه آن را در فریزر قرار ندهید چون شمع پس از سرد شدن ترک میخورد ولی میتوانید ان را در یخچال قرار دهید.
  • چنان چه شمع به راحتی از قالب جدا نشد آن را مدت بیشتری در یخچال قرار دهید.
  • برای این که کف شمع صاف و یکدست شود آن را ته یک سطح داغ بکشید تا کاملاً صاف شود.

آموزش خمیر چینی و نکات کاربردی در مورد آن در هنرکده نیوشا:

خمیر چینی یک خمیری مدل سازی و مجسمه سازی است که از نشاسته ذرت و چسب سفید ساخته می شود و علیرغم وجود چینی در نام آن ،چینی یا سرامیک جز مواد سازنده آن نیست با این حال مقدار کمی روغن و گلیسیرین دارد که می تواند به این ماده بافت چینی مانند و صاف بدهد. علاوه بر این ما می توانیم به راحتی این مواد را در خانه با استفاده از نشاسته ذرت درست کنیم.

بیشتر مواد تشکیل دهنده این ماده زیست تخریب پذیر هستند. بنابراین برای جلوگیری از رشد باکتری ها و قارچ ها می توانیم آب لیمو یا بنزوات سدیم به آن اضافه کنیم. اگرچه خمیر چینی غیر سمی است، ولی خوراکی نیست. علاوه بر این، ارزان و آسان در خانه قابل تهیه است.

اگر قصد درست کردن خمیر چینی را در خانه داشته باشیم ابتدا باید نشاسته ذرت را با چسب چوب ر به نسبت 1:1 مخلوط کنیم و مقدار کمی گلیسیرین، روغن بچه یا روغن پخت و پز اضافه کنیم تا مخلوط یکدست شود و در هنگام خشک شدن ترک خوردگی کمتری داشته باشیم. سپس باید مواد را در مایکروویو یا  روی اجاق گاز حرارت دهیم تا به شکل خمیر در بیاید. در مرحله بعد می توانیم مخلوط را به صورت گلوله جمع کنیم و اجازه دهیم خنک شود. بعد از آن می‌توانیم آن را ورز دهیم و کشش دهیم تا خمیری نرم و کشدار به دست آید. برای نگهداری خمیر آن را نباید در یخچال نگهداری کرد. در واقع اگر مواد را به درستی بپیچیم، این ماده در دمای معمولی حداقل یک هفته بدون مواد نگهدارنده دوام می آورد. در ادامه این مقاله نحوه ساخت خمیر چینی و نکات مهم در استفاده از این خمیر را با شما کاملا در میان خواهیم گذاشت  پس با ما همراه باشید.

کار با خمیر چینی

چینی سرد از نظر خصوصیات کاری شبیه خمیر قند و فوندانت است. نسبتاً نرم است بنابراین برای ساخت گلبرگ‌های گل مینیاتوری ، به خوبی کار می‌کند.

اکثر مینیاتوریست ها از این ماده برای گل کاری در مقیاس کوچک نیز استفاده می کننداکثر اقلام ساخته شده از خمیر چینی نسبتاً کوچک هستند زیرا ترک خوردن در مدل های بزرگتر رواج دارد و می تواند مشکل ساز شود.

هنگام کار با ظروف چینی سرد، باید ابزارهای استاندارد مدل‌سازی و همچنین ابزارهای بافت، یک ظرف نشاسته ذرت/ برای برای جلوگیری از چسبیدن خمیر چینی به ابزار ها  و مقداری کرم دست یا روغن بچه برای پوشاندن دست‌ها یا ابزارهایتان داشته باشید. برای چسباندن یا به هم پیوستن قطعات ساخته شده لازم است که قسمت اصلی را با مقداری آب خیس کنید.

مدل های ساخته شده از خمیر چینی حداقل به 24 ساعت زمان برای خشک شدن در هوا نیاز دارند. مدل های که ضخیم‌تر از 6 میلی‌متر هستند ممکن است به زمان بیشتری نیاز داشته باشند. هر چی مدل ها ضخیم تر باشند احتمال ترک برداشتن خمیر چینی بیشتر است.

رزین اپوکسی یا رزین ماده‌ای است که می‌توان از آن برای مصارف مختلف استفاده کرد و از مخلوط دو جزء که با یکدیگر هماهنگ هستند ایجاد می‌شود. اگر رزین مایع با یک هاردنر(سخت کنندهHardener )مناسب مخلوط شود، یک واکنش شیمیایی شروع می شود که معمولا چندین ساعت طول می کشد.

پس از مخلوط شدن اجزا با یکدیگر، نه تنها گرما بوجود می آید، بلکه ماده نیز از حالت مایع به حالت جامد / پخت تبدیل می شود. معمولاً نسبت مخلوط رزین به هاردنر 1 به 1 یا حتی 1 به 2 است تا مواد به خوبی عمل کنند.

رزین‌های اپوکسی یا رزین‌های ریخته‌گری مختلف، که هر کدام دارای خواص جداگانه‌ای هستند، می‌توانند برای کاربردهای مختلف با توجه به مشخصات سازنده استفاده شوند. طیف گسترده ای از رزین های مختلف وجود دارد که از نظر مدت زمان فرآیند پخت، سختی و دوام سطوح تفاوت قابل توجهی دارند. پارامترهای بیشتر برای انتخاب یک رزین اپوکسی خاص می تواند عواملی مانند: حداکثر ضخامت لایه ای که می تواند با مواد تشکیل شود یا مقاومت حرارتی رزین باشد.

برای نگهداری بهتر از قالب سیلیکونی چه باید بکنم؟
تا حدممکن برای درآوردن محصول،قالب را برگردان کامل نکنید.اگر با توجه به طرح نیاز به برگردان بود، سریعا قالب را به حالت اولیه در آورید؛ قالبها از محل اتصال سطح بیرونی به داخلی آسیب پذیر هستند .قالب را در معرض هوا و محیط باز قرارندهید .
اگر قرار است مدت طولانی تری از قالب استفاده نکنید آن را با سلفون بپوشانید (نه خیلی سفت)
درصورت امکان در طول زمان از روغن سیلیکون برای چرب نمودن و افزایش عمر قالب استفاده کنید.
قالبها را فشرده و کج نگه داری نکنید . قالب نوعی پلاستیک هست و تغییر فرم پیدا میکند .

قالب سیلیکونی | خرید قالب سیلیکونی

کاربرد قالب های سیلیکونی هنرکده نیوشا

قالب های سیلیکونی را میتوانیم برای موارد زیر استفاده کنیم

  • رزین
  • شمع سازی
  • سنگ مصنوعی
  • پودرسنگ هنری
  • صابون سازی
  • کیک و فوندانت
  • خمیر چینی
  • حنا و بقیه موارد

خرید قالب سیلیکونی از هنرکده نیوشا

قالب های سیلیکونی هنرکده نیوشا با تعداد بیش از 700 نوع قالب با سیلیکون های فودگریت تولید میشوند که بالای 5 سال طول عمر دارند .از اشکال ساده مانند قلب و ستاره تا الگوها و بافت های پیچیده موجود میباشد . انعطاف پذیری مواد باعث می شوند تا طرح های پیچیده و جزییات ظریف در قالب ثبت شوند و برخلاف انواع دیگر قالب ها قالب های سیلیکونی قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند و تمیز کردن را سریع و آسان میکند .

چرا باید از هنرکده نیوشا قالب سیلیکونی خرید؟

بیشتر بیس های هنرکده نیوشا با پرینتر سه بعدی تولید میشوند که بسیار باکیفیت و بی ایراد هستند و هیچ عیب و نقصی ندارند .نمونه ها کاملا بدون حباب هستند و قالب های سیلیکونی با دستگاه وکیوم کاملا حباب گیری میشوند .

مهارت های کسب کنید که در سریع ترین زمان شما را به درآمد بالا برساند:

سایت هنرکده نیوشا از بهترین سایت های آموزش رزین اپوکسی،پتینه، ساخت قالب سیلیکونی و اکسسوری سنگی در ایران می باشد. امروزه سایت های آموزشی زیادی همانند سون لرن، فرادرس، سایت هنری، زومیت، هنرکده نیوشا، همیار وردپرس و نی نی سایت هستند که می توان گفت در در تمام حوزهای آموزشی مانند هنری،درسی،آموزش ساخت اکسسوری،آموزش اخت قالب سیلیکونی و سایر موارد آموزشی فعالیت دارند و جزء بهترین ها می باشند. در دوره آموزش جامع هنرکده نیوشا شما عزیزان تمام مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک تولید کننده حرفه ای انواع لوازم تزئینی و قالبهای سیلیکونی دو بعدی و سه بعدی را می آموزید.تمام نکات و روش های لازم را برای ساخت و تولید این وسایل را می آموزید و تبدیل به فرد بسیار حرفه ای و خلاق می شوید که علاوه بر ساخت وسایلی مانند جاکلیدی،تابلوی دکوراتیو و.. می توانید طرح های جدیدی براساس علایق خود بسازید (میتوانید قالب سیلیکون هر چیزی را بسازید و بعد از آن در طرح ها و وسایل تزئینی خود استفاده کنید).انواع لوازم تزئینی مانند جاکلیدی،دیوارکوب،تابلوی دکوراتیو،انواع استندها و انواع گیفت های مراسمات و..که ساخته شده اند با پودر سنگ ترک و قالبهای سیلیکونی بخاطر خاص و شیک بودن و همچنین قیمت مناسبی که این محصولات نسبت به سایر لوازم تزئینی مانند رزین و… دارند میتواند شما را به درآمدهای بسیار بالا برساند اگر به صورت حرفه ای ساخت این وسایل را آموزش دیده باشید.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 69 = 72