نمایشگاه هنر ایران

نکات مهم برگزاری نمایشگاه خطاطی و خوشنویسی

نمایشگاه هنر ایران: نکات مهم برگزاری نمایشگاه خطاطی و خوشنویسی

قبل از برگزاری و برپایی نمایشگاه خطاطی و خوشنویسی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای پاسخ به این سوال جواب‌های زیادی می‌توان یافت. برخی از هنرمندانی که در گذشته نمایشگاه برگزار کرده اند راه‌هایی را که برای برگزاری نمایشگاه طی نموده اند پیشنهاد می‌کنند. اما نباید از این نکته غافل شد که آن راه‌ها در زمان گذشته راهکار خوبی بوده است. اما حالا با توجه به رشد فزاینده علم و تکنولوژی، در عرصه هنر نیز نیاز به خلق نوآوری‌های جدید و نو است و همچنین باید توجه داشت که هنرمندانی که امروز مورد ستایش ما هستند در زمان خود دست به کارهای جدید زدند تا به جایی که حالا هستند رسیده اند و اگر قرار باشد تمامی هنرمندان تکرار راه آن‌ها را انجام دهند نه تنها به جایی که ایشان رسیده اند نخواهند رسید، بلکه حتی موفق هم نخواهند شد.

برای برگزاری نمایشگاه باید به نکات زیر دقت داشت:

■ زمان برگزاری طولانی باشد
مدت برگزاری نمایشگاه باید طولانی و حدود یک سال باشد. طوری که نمایشگاه هنرمند فرصت کافی برای دیده شدن داشته باشد.

■ تعداد بازدیدکنندگان گالری زیاد باشد
نمایشگاه هنر ایران: یک گالری که بخواهد برای هنرمندان نمایشگاه پربازدید برگزار کند قبل از هرچیز باید خودش پربازدید باشد، طوری که هزاران بازدیدکننده از سراسر کشور داشته باشد. همین امر موجب خواهد شد مخاطبان بالقوهٔ بسیاری که روزانه به آن گالری مراجعه می‌نمایند با دیدن نمایشگاه‌های درحال برگزاری هنرمندان و آثار ایشان را ببینند که فرصت خوبی را برای شناخته شدن و سرشناس شدن هنرمندان باشد.

■ سالن‌های نمایشگاه متنوع باشد
هنرمند باید بتواند از میان سالن‌های شیک و متنوع (مدرن و سنتی) سالن دلخواه خود را جهت برگزاری نمایشگاه و نمایش آثارش انتخاب نماید.

■ محدودیت زمان و مکان نداشته باشد
گالری‌های نباید محدود به زمان و مکان باشد به اینصورت که ساعت بازگشایی و ساعت تعطیل شدن گالری باتوجه به محل قرار داشتن آن، مثلا در یک شهر و یا در یک محله خاص محدود به همانجا باشد و با توجه به کوتاه بودن فرصت بازبودن مراجعه کنندگان فرصت کافی را نداشته و در عین حال با مشکلاتی از قبیل؛ ترافیک و جای پارک، دور از دسترس بودن، هزینه و مشکلات ایاب و ذهاب بین شهری و… روبرو باشند. باید این امکان وجود داشته باشد که بازدیدکنندگان در هر ساعت از شبانه روز از سراسر جهان بدور از مشکلات ذکر شده بتوانند از نمایشگاه هنرمند بازدید نمایند.

■ هزینه پائینی داشته باشد
نمایشگاه هنر ایران: مبلغ تمام شده برگزاری نمایشگاه نباید زیاد باشد.

■ برای ارسال آثار هنرمند مجبور نباشد هزینه کند
هنرمند نباید مجبور باشد برای ارسال آثار جهت برگزاری نمایشگاه هزینه کند و از وقت و انرژی خود مایه بگذارد.

■ بازدید از نمایشگاه برای تمامی قشرها امکان پذیر باشد
برای بازدید از نمایشگاه، باید امکاناتی فراهم شود تا بازدیدکنندگان در هرکجا و هر موقعیتی که باشند (مسافرت، محل کار، خیابان، مترو، دانشگاه، درحال تفریح و…) و در هر نقطه از جهان که زندگی کنند به آسانی بتوانند از نمایشگاه هنرمند اقدام نمایند.

■ گالری از هنرمند معرفی ویژه به عمل آورد
همانطور که می‌دانیم در قیمت گذاری و فروش آثار خطاطی و خوشنویسی یک هنرمند » شهرت « از هرچیز دیگری مهمتر است! ممکن است یک هنرمند بارها و بارها نمایشگاه برگزار کرده باشد اما با این همه هنوز ناشناخته باشد و تعداد کمی از افراد او را بشناسند! اما این وظیفهٔ گالری است که از هنرمند معرفی به عمل آورد و نام ایشان را در فهرست هنرمندان رشته مربوطه جهت بازدید عموم قرار دهد تا همه هنرمندان و علاقه مندان به هنر با ایشان و آثارش آشنا گردند.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا نکات مهم برگزاری نمایشگاه خطاطی و خوشنویسی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 82 = 91