نمایشگاه هنر ایران

آشنایی با اصطلاح “تضادهای خط‌ها” در عکاسی

نمایشگاه هنر ایران: آشنایی با اصطلاح “تضادهای خط‌ها” در عکاسی

مشخصه خاص خط که در هنگامی که با خطی دیگر تضاد آشکاری را شکل می‌دهد به صورت بهتری برجستگی می‌یابد. خط دندانه‌دار اگر در کنار خطی با مسیر آزاد و سبک واقع شود، بریده‌تر به نظر می‌رسد. تمامی ترکیبها ممکن می‌باشند.
عکس پایین ،‌ درختی که در میان دو ساختمان قرار گرفته ” شاخ شاختر” به نظر می‌رسد.

نمایشگاه هنر ایران: خطوط نگاه بیننده را از یک نقطه عکس به نقطه دیگر هدایت می کنند. به دنبال خطوطی باشید که به سمت سوژه اصلی شما هدایت می شوند. از خطوطی که نگاه بیننده را به بیرون از عکس هدایت می کنند، اجتناب کنید. به یاد داشته باشید، خطوط می توانند منحنی و همچنین مستقیم باشند.

ترکیب‌بندی نتیجه زیادی در تاثیرگذاری عکس خواهد داشت. به همین دلیل درک مفهوم ترکیب‌بندی و استفاده موثر و خلاقانه از آن نیز مهم است. در واقع همانطور که قبلا به قوانین ترکیب بندی اشاره کردیم، ترکیب‌بندی، توصیف موقعیت عناصر مختلف در عکس نسبت به هم است. خطوط راهنما در عکس می‌توانند بسته به نوع سوژه شما، افقی، عمودی یا مورب باشند

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا آشنایی با اصطلاح “تضادهای خط‌ها” در عکاسی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 36 = 40