نمایشگاه هنر ایران

آشنایی بیشتر با تبلیغات محیطی

نمایشگاه هنر ایران: آشنایی بیشتر با تبلیغات محیطی

تبلیغات محیطی، تبلیغات شهری یا تبلیغات OOH جزو اولین و بهترین روش‌های تبلیغاتی است. تبلیغات محیطی از گذشته تا کنون در حال انجام است و تمامی کسب و کار‌ها همواره از این روش استفاده می‌کنند. اکثر مردم تبلیغات محیطی را به تبلیغات بر روی بیلبورد می‌شناسند اما این روش تبلیغاتی فقط به تبلیغات بر روی بیلبورد تبلیغاتی ختم نمی شود بلکه انواع مختلف و متنوعی دارد که در مکان‌های مختلف طبق نیاز برند شما انجام می‌شود.

تبلیغات محیطی نیز دارای اصول خاصی می باشد که در صورت رعایت چهارچوب ها می تواند تاثیر خوبی داشته باشد. نورپردازی، طرح تبلیغاتی و مواردی که در ادامه برای شما بیان می کنیم از مهمترین عواملی هستند که تاثیرگذاری تبلیغات محیطی را بیشتر می کنند.

تبلیغات محیطی چیست؟
به هر نوع تبلیغات آفلاین و خارج از خانه که با استفاده از ابزار‌های تبلیغات محیطی مانند بیلبورد، استرابورد، عرشه پل، لایت باکس‌ها و به طور کلی با بنر چاپی و یا تلویزیون‌های شهری پیام تبلیغاتی را به مخاطبان خود برساند تبلیغات محیطی می‌گویند.

ابزار‌های تبلیغات محیطی یا فضای تبلیغات شهری را سازمان زیبا سازی، طی مراحلی در اختیار کانون‌های تبلیغاتی درخواست دهنده قرار می‌دهد که البته شرط آن شرکت در مزایده و برنده شدن در مزایده است. پس در نتیجه سازمان زیبا سازی به صورت مستقیم سازه های تبلیغاتی را در اختیار برند ها و کسب و کار ها قرار نمی دهد و برای استفاده از رسانه های تبلیغات محیطی باید با یک آژانس تبلیغاتی همکاری کنید.

تعرفه و قیمت تبلیغات محیطی توسط شهرداری و سازمان زیبا سازی تعیین می‌شود و آژانس‌های تبلیغاتی که رسانه‌های شهری را در اختیار دارند می بایست به صورت ماهیانه و یا سالیانه هزینه رسانه های تبلیغاتی را به سازمان زیبا سازی پرداخت کنند.

تبلیغات محیطی همان تبلیغات OOH است؟
تبلیغات OOH که نام اختصاری تبلیغات out of home می باشد به معنای تبلیغات خارج از خانه و در اصل همان تبلیغات شهری است. در دیکشنری کمبریج از تبلیغات خارج از خانه یا OOH (out of home) که در ایران بیشتر به نام تبلیغات محیطی یا تبلیغات بیلبوردی یا تبلیغات آفلاین از آن یاد می شود، آمده است:

” تبلیغاتی که مردم وقتی بیرون از خانه هستند، مثلاً در ساختمان ها یا وسایل حمل و نقل عمومی، آنها را می بینند یا می شنوند:
افراد خلاق برای تبلیغات خارج از خانه باید توجه داشته باشند که بیننده بیشتر اوقات در حال جابجایی است.”

نمایشگاه هنر ایران: بر اساس گزارش انجمن تبلیغات بیرون از خانه (OOH) در امریکا، ۶۶ درصد از کاربران تلفن‌های هوشمند پس از مواجه با یک تبلیغ به شیوه تبلیغات بیرون از خانه اقدام به بررسی کالا یا خدمات تبلیغ شده می کنند. علاوه بر این ۷۴ درصد از کسانی که پس از تعامل با یک تبلیغ بیرون از خانه از یک کسب و کار بازدید کردند، وارد مرحله خرید می‌شوند.

چرا تبلیغات محیطی را انتخاب کنیم؟
هدف تبلیغات محیطی مانند دیگر روش های تبلیغاتی، شناسایی محصول، خدمات و برند به مشتریان می‌باشد. اما استفاده از تبلیغات محیطی یک تفاوت عمده با برخی از روش های دیگر دارد و آن تفاوت این است که در تبلیغات محیطی، قبل از اینکه مشتری برای خرید اقدام کند، نام محصول خدمات در ذهن او حک شده‌ست.

همین موضوع می‌تواند اهمیت این نوع از تبلیغات را بسیار بالا ببرد. در واقع زمانی که یک تبلیغات به نیاز مردم توجه کند و خلاقیت ویژه ای به همراه داشته باشد می تواند در کم ترین زمان ممکن ذهن مشتری را به تصرف خود در بیاورد. یک بیلبورد تبلیغاتی مناسب، مشتری را کنجکاو می‌کند که به دنبال استفاده از آن محصول و خدمات برود و این جاست که باید از افراد متخصص در این زمینه استفاده نمود تا علاوه بر به دست آوردن مشتریان، بتوان سهم مناسبی در میان بازار رقبا نیز به دست آورد.

نمایشگاه هنر ایران: مهمترین ویژگی تبلیغات محیطی این است که مخاطبی که از مقابل تبلیغ و آگهی شما عبور می کند محکوم به دیده شدن آن تبلیغ است. به همین دلیل است که ما معتقدیم این روش تبلیغاتی در اصل به اجبار دیده شدن است. روش های مختلف این نوع از تبلیغات در یک پیام ساده اما صریح و شفاف و البته پر قدرت، محصول خود را به مخاطب که در حال گذر از آن منطقه می باشد، معرفی می کنند.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا آشنایی بیشتر با تبلیغات محیطی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

84 + = 87