نمایشگاه هنر ایران

آشنایی کوتاه با رشته طراحی پارچه

نمایشگاه هنر ایران: آشنایی کوتاه با رشته طراحی پارچه

امروز کمی می خوایم راجع به رشته طراحی پارچه و لباس صحبت کنیم

رشته طراحی پارچه همونطور که از نامش پیداست شما رو با دنیای وسیع و گسترده و جذاب پارچه ها و بافت و دوخت و رنگ و انواع چاپ الگوهای پارچه آشنا می کند.

در طراحی پارچه دانشجویان آموزش می بینند که چطور برای پارچه ها ی بافته شده طرح بدهند.در طراحی پارچه از لحاظ رنگ بندی -طراحی با راپورت بندی ربرو است.
منظور از راپورت بندی این هست که طراح -طراح را بر روی پارچه به گونه ای تکرار کنه که این تکرار چشم آزار نباشه یعنی طراح با توجه به نوع-تراکم تار و پود-رنگ و میزان پذیرش رنگ یا آبی که در پارچه وجود دارد و همچنین نوع  چاپ طرح خود را ارایه دهد.

مشتری های طراح پارچه طیف خیلی وسیعی هستند. یک طراح پارچه می تونه یا به صورت شخصی در استودیوی شخصی اش کار کند یا در کارخانجات و صنایع استخدام شود.مثل کارخانجات نساجی-کاشی-سرامیک-کاغذ دیواری-تولید کننده های پارچه و…

پس طراحی پارچه طیف وسیعی از طراحی پارچه ملحفه و اتاق خواب- ست های آشپزخانه و رومیزی- رومبلی- پرده- کاغذ دیواری-کاشی سرامیک- کاغذ کادو-روسری- شال-دستمال گردن-پارچه لباس و …. شامل میشود.

نمایشگاه هنر ایران:

برای اینکه طراح پارچه بشیم چه کارهایی رو باید انجام بدیم؟

۱)مهمترین کار اینه که به کالج ها یا موسسات آازاد بروید و بصورت آکادمیک و حرفه ای طراحی پارچه یاد بگیرید و حتما مدرک یا گواهینامه را در این زمینه اخذ کنید.

۲)سعی کنید حتی شده بصورت رایگان (بدون گرفتن دستمزد) برای مدتی در جایی در این زمینه کارآموزی کنید تا با سلایق و واقعیت های بازار آشنا بشید. و از طرفی هم اینکار به مهارت عملی شما خیلی کمک خواهد کرد.

۳)همیشه طرح بکشید و طراحی کنید
۴)حتما نرم افزار مربوط به طراحی پارچه را یاد بگیرید. مثل ایلستریتور یا فتوشاپ
۵)مطالعه کنید-کتاب های مربوط به طراحی پارچه -سبک ها و نقوش- تاریخ منسوجات و غیره
۶)موزه و گالری بروید-هرچه بیشتر طرح و آثار هنری ببینید بیشتر می تونید الهام و ایده بگیرید

۷)بازار بروید و پارچه های مختلف را ببینید.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا آشنایی کوتاه با رشته طراحی پارچه را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 22 = 24