نمایشگاه هنر ایران

استفاده از سبک کوبیسم در عکاسی!

نمایشگاه هنر ایران: استفاده از سبک کوبیسم در عکاسی!

عکاسی کوبیسم (کوبیسم سبکی از نقاشی است که از ژرژ براک و پابلو پیکاسو بین سال‌های ۱۹۰۷ تا ۱۹۱۴ آغاز شد.) سبک کوبیسم به دنبال نشان دادن ماهیت دو بعدی بوم بود. هنرمندان کوبیست اشیاء خود را به اشکال هندسی شکستند و از پرسپکتیوهای متضاد و متضاد در یک نقاشی استفاده کردند. ۳ نوع کوبیسم وجود دارد. کوبیسم در سه مرحله توسعه یافت: ابتدا کوبیسم سزانی، سپس کوبیسم تحلیلی و در نهایت کوبیسم مصنوعی . این تکنیک به ما توهم عمق فضایی را برای ارائه یک واقعیت مجازی می دهد . کوبیسم چیزها را در نوسانی قرار می دهد، و از برخی جهات این روشی «واقعی» برای به تصویر کشیدن چیزها مانند استفاده از پرسپکتیو است. ما چیزها را از طریق حواس خود درک می کنیم، هیچ دسترسی مستقیمی به چیزها نداریم.

رنگ های قابل استفاده در این نوع سبک عکاسی
(رنگ‌های قهوه‌ای، قهوه‌ای، خاکستری، کرم، سبز یا آبی ترجیح داده می‌شد) تا بیننده را از علاقه اصلی هنرمند – ساختار خود فرم – منحرف نکنند.

تحقیقات بیشتر نشان داد که عکاسان کوبیست دیگری نیز وجود دارند. مانند هر ژانر عکاسی، برداشت های زیادی از این موضوع وجود دارد. تعداد کمی از عکاسان کوبیست پرتره های کوبیسمی خلق می کنند، اما نمونه های زیادی از منظره، معماری، طبیعت بی جان و غیره وجود دارد. یک نقاش این مزیت را دارد که می‌تواند هر مفهومی را نقاشی کند، در حالی که عکاسان به آنچه در واقع در مقابل لنز وجود دارد محدود می‌شوند. با این حال، این یک عکاس را از مشاهده یک سوژه از بیش از یک منظر در یک زمان محدود نمی کند. در واقع، برای اکثر سوژه ها، این فرصت وجود دارد که در اطراف قدم بزنید و از زوایای مختلف و دیدگاه های مختلف عکاسی کنید. شما می توانید هر ترکیبی از واید و محکم را شلیک کنید. برای صحنه گسترده تر عکس بگیرید و برای جزئیات حرکت کنید.

چه چیزی یک پرتره کوبیسم می سازد؟

در آثار هنری کوبیسم، اشیاء در قالبی انتزاعی تجزیه و تحلیل، شکسته و دوباره مونتاژ می‌شوند – به جای اینکه اشیا را از یک دیدگاه واحد به تصویر بکشد، هنرمند موضوع را از دیدگاه‌های متعددی به تصویر می‌کشد تا موضوع را در یک زمینه بزرگ‌تر نشان دهد.

تکنیک های استفاده شده در عکاسی کوبیسم
سبک کوبیسم بر سطح صاف و دوبعدی صفحه تصویر تأکید می‌کرد و تکنیک‌های سنتی پرسپکتیو، کوتاه‌سازی، مدل‌سازی و کیاروسکورو را رد می‌کرد و نظریه‌های قدیمی مبنی بر اینکه هنر باید از طبیعت تقلید کند را رد کرد. استفاده از فتوشاپ برای ایجاد لایه‌ها، استفاده از ابزار کمند، ابزار قطره چکان، برای بازسازی عکس‌ها به ما کمک می‌کند ترکیب خود را بهتر تجزیه و تحلیل کنیم . این به ما کمک می کند نور و رنگ هایمان را در عکس هایم تجزیه و تحلیل کنیم. برای انجام عکاسی کوبیسم سرگرم کننده باشید:

نمایشگاه هنر ایران: انجام این کار فقط سرگرم کننده است – به خصوص زمانی که می خواهید خلاق باشید و زمان یا فرصتی برای بیرون رفتن و عکس گرفتن ندارید.

شما باید نحوه استفاده از فتوشاپ را یاد بگیرید

1- برای انتزاع عکس از «Gaussian Blur» استفاده می کنیم
2- به تصویر نگاه می کنیم، از ابزار قطره چکان برای انتخاب رنگ ها استفاده می کنیم
3- از “ابزار کمند چند ضلعی” برای انتخاب ناحیه استفاده می کنیم، سپس رنگ خاصی را پر می کنیم.
4- به ساختن لایه های جدید روی هم ادامه می دهیم
5- زوم می کنیم و در پایان ویرایش های کوچکی انجام می دهیم

تاثیر کوبیسم بر عکاسی:
نقاشی کوبیسم باعث شکل‌گیری سبک عکاسی مدرن شد، که بذر این سبک از قبل در پیکتوریالیسم وجود داشت، در واقع «عکاسی مستقیم» مفهومی بود که توسط پیشرفته‌ترین پیکتوریالیست‌ها (استیگلیتز، پل هاویلند، کارل استروس) فرموله شده بود. ) کوبیسم شیوه‌های سنتی بازنمایی را رد کرد، این شیوه‌ها شامل تقلید از طبیعت، ایجاد یک صفحه تصویر سه بعدی با استفاده از پرسپکتیو و کوتاه‌سازی و دیگر تکنیک‌های مدل‌سازی به ارث رسیده بود. The Cubist’s در واقع می خواست بر دو بعدی بودن بوم تاکید کند. اجسام کوچک شده و شکسته شده کوبیست به اشکال هندسی، از دیدگاه های متعدد و متضاد برای به تصویر کشیدن ماهیت یک شی یا صحنه استفاده کردند و این اجزاء را در فضای کم عمق و نقش برجسته روی بوم مجدداً تنظیم کردند. در سبک عکاسی کوبیسم باید همه جهات مورد نظر باشند و نباید تنها بر روی یک نقطه تمرکز کرد. امروزه عکاسی کوبیسم رواج زیادی یافته است که معمولا برای خلاقیت در عکاسی از این جنبه استفاده می شود.

نمایشگاه هنر ایران: کوبیسم در ابتدا فقط در نقاشی استفاده میشد اما رفته رفته در عکاسی هم جایگاه ویژه ای پیدا کرد به گونه ای که یکی از جذاب ترین سبک ها در عکاسی محسوب می شود. کوبیسم ترکیب اشکال هندسی است که در نگاه اول باعث سردرگمی بیننده می شود ولی به مرور زمان به آن عادت می کنند. در عکاسی کوبیسم در آموزشگاه فنان با کنار هم قرار دادن اشکال هندسی باعث ایجاد فضایی زیبا می شود. در عکاسی به سبک کوبیسم از چسباندن عکس های مختلف به همدیگر و ایجاد عکس زیبا و دلنشین استفاده می شود. در این سبک ساختار شکنی تصویری وجود دارد ، عکاسی کوبیسم تمامی اشیا را در زوایای مختلف می بیند ولی تمامی تصاویر دیده شده در این سبک قابل نمایش نیست بلکه تصاویری که در سطح دو بعدی قرار دارند قابل نمایش اند. دیگر عکاسی کوبیسم مانند عکاسی قدیم نیست ، می تواند هر چیزی را از لحاظ خطوط ، رنگ و… ببیند و با ترکیب کردن آن ها عکس کوبیسم ارائه بدهد. این سبک حاصل نگرش و دید باز نسبت به دنیا است. معنای کوبیسم مکعب است . خب تا این جا از کوبیسم ، انواع آن ، روش عکاسی با این سبک و…صحبت کردیم ولی چیزی که قابل تامل است این است که این سبک تا کجا می تواند ذهن بیننده را به خود درگیر کند؟

این سبک می تواند حاصل یک فکر پریشان باشد ولی با دقت وتمرکز بر روی آن به اصل مطلب پی می بریم این نوع عکاسی امروزه جایگزین سبک های قدیمی شده است که بیننده را به تامل وا می دارد. به هر حال با ثبت یک گوشه از هر عکس در کنار هم به خلق آثار زیبا و دل چسب منجر می شوید.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا استفاده از سبک کوبیسم در عکاسی! را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 1 =