نمایشگاه هنر ایران

اصطلاح فرانسوی در فضای آزاد در دنیای نقاشی

نمایشگاه هنر ایران: اصطلاح فرانسوی در فضای آزاد در دنیای نقاشی

در دنیای نقاشی کلمات ناآشنای بسیاری وجود دارد که ممکن است در مقالات و کتاب‌های هنری به آنها برخورد کنید. ندانستن معنی صحیح این کلمات، ممکن است یک فرد معمولی دوستدار هنر را بسیار گیج کند. در مجموعه مطالب اصطلاح‌های نقاشی فهرستی از کلمات و معانی آنها ارائه شده است.

در فضای آزاد (En Plein Air)

این اصطلاح فرانسوی به معنی «در فضای آزاد یا باز» است. در سال ١٨٧٠ زمانی که رنگدانه‌ها در تیوب عرضه شد و به نقاشان این امکان را داد تا به هرکجا می‌خواهند برای نقاشی بروند (جنگل، دشت، یا بالای تپه) این اصطلاح نقاشی ایجاد شد. این تحول بزرگ در تاریخ ناشی تبدیل به ژانر هنرمندانی شد که شروع به نقاشی در فضای باز و زیبایی‌های طبیعت کردند.

نمایشگاه هنر ایران: به طور کلی یک فُرم از نقاشی امپرسیونیست فرانسه در قرن نوزدهم میلادی است. نشان دادن نور و حالت جاهای بدون سقف و فضاهای باز به خصوص برای توصیف عمل نقاشی خارج از منزل نیز نامیده می‌شود. نقش کشیدن از اجسام یا آنچه را که چشم به شکل واقعی آن می‌بیند از ایده‌های اصلی این هنر است که در آن، یک طرح به روش باز تولید شرایط بصری واقعی در زمان نشان داده می‌شود. برای کار در این شیوه و فُرم از نقاشی، باید یک نگاه از پیش تعیین شده از اجسام یا مناظر در فضای باز ایجاد گردد.

از نقاشانی که در نقاشی‌های فضای باز بسیار شهرت یافتند می‌توان کلود مونه، کمیل بیسارو و پی یر آگوست رنوآ را نام برد.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا اصطلاح فرانسوی در فضای آزاد در دنیای نقاشی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

81 + = 84