انتخاب قلم مو مناسب نقاشی

هنر نقاشی

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ 180 بازدید
نمایشگاه هنر ایران

انتخاب قلم مو مناسب نقاشی

نمایشگاه هنر ایران: انتخاب قلم مو مناسب نقاشی

قلم مو ابزاری است که میتوان با آن بدون داشتن قلم و رنگ با آبرنگ نقاشی کرد. بعلاوه، قلم مو امکان طراحی هر نوع خطی از نازک تا ضخیم را به شما میدهد. نگاهی به طرح های مختلفی که فقط با یک قلم موی خیلی خوب کشیدم بیندازید. قبل از اینکه برای خرید قلم مو عجله کنید نکاتی است که باید بدانید. یادتان باشد که قلم مو ها همه شبیه به هم و یکسان نیستند. در واقع باید دقت کنید که چه قلم مویی و با چه مشخصاتی باید تهیه کنید.

این نکته مهمی است. تصور کنید در حال گردش هستید و دریاچه زیبایی می بینید. سپس روی سنگی می نشینید و وقتتان را با طراحی منظره روبرو بوسیله قلم مو سپری میکنید. بعد از آن تصمیم میگیرید تا وقتی به خانه بازگشتید آنرا تبدیل به تابلوی آبرنگ کنید. طراحیتان عالی بود و چند روز بعد آبرنگ هایتان را بیرون می آورید تا آنرا رنگ آمیزی کنید اما ناگهان تمام طراحیتان در برابر چشمان شما از بین میرود و محو میشود.  آیا چه اتفاقی افتاد؟ اگر از قلم موی با جوهر ضد آب استفاده میکردید این مشکل پیش نمی آمد. پس در انتخاب قلم مو نقاشی باید بسیار دقت کنید.

نمایشگاه هنر ایران: موهای قلم مو می‌توانند به انواع طبیعی و مصنوعی ٬ نرم و یا سفت دسته بندی شوند:

موی طبیعی ( natural ) : قلم موهای با موی طبیعی گرانتر هستند چرا که از موی حیوانات ساخته شده اند. موی سمور از شناخته شده‌ترین نوع آن است .این موها حافظه و حالت ارتجاعی دارند ؛ منظور آن که پس از آغشته کردن آن‌ها به رنگ و نقاشی کردن با آن‌ها ٬ به سرعت به حالت اولیهٔ خود باز می‌گردند .

موی مصنوعی ( synthetic ) : این موهای دست ساز ٬ امروزه بسیار عالی هستند واغلب تشخیص تفاوت‌های بین قلم موهای با الیاف طبیعی و مصنوعی بسیار دشوار است. شما می‌توانید یک قلم موی مصنوعی بسیار خوب بخرید که قیمتش یک دهم قیمت یک قلم موی سمور است و اگر تصادفا نوک یک قلم موی مصنوعی را بر اثر مالیدن خراب کنید ٬ هزینهٔ زیادی برای جایگزین کردن آن نخواهید پرداخت .

پیشنهاد من این است که گردآوری مجموعه یتان را با تهیهٔ تعدادی قلم موی مصنوعی شروع کنید. اگر توانایی مالی خرید قلم موی سمور را دارید ٬ یکی بگیرید ؛ قطعا زمانی که در نقاشی پیشرفت کردید بدان احتیاج خواهید داشت. همانند بسیاری چیزها ٬ تفاوت میان یک تازه کار و یک حرفه‌ای ( کسی که هنرمند است و یک اثر نقاشی فروخته است ) تفاوت در قیمت وسایل بازیشان است. از بازی لذت ببرید .

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا انتخاب قلم مو مناسب نقاشی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

48 + = 58