انتخاب کاغذ آبرنگ مناسب

هنر نقاشی

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ 547 بازدید
نمایشگاه هنر ایران

انتخاب کاغذ آبرنگ مناسب

نمایشگاه هنر ایران: انتخاب کاغذ آبرنگ مناسب

وقتی که راجع به آبرنگ صحبت می کنیم، اصطلاح کاغذ چندان واژه ی مناسبی به نظر نمی رسد.
در واقع این واژه از قیمت آثار آبرنگ در نمایشگاه ها خواهد کاست، به این خاطر که این ایده را تداعی می کند که سطح کار مقاوم و همیشگی نیست و تصویری که بر روی کاغذ کشیده می شود تفاوتی با پرینت یا پوستر ندارد.

از آنجایی که رنگ روغن و اکریلیک هم بر روی سطوح کتان مورد استفاده قرار می گیرند،
اگر تولیدکنندگان کاغذ نام آن را به ورق کتان تغییر می دادند، در آن صورت با آبرنگ تناسب داشت.
با این کار نه تنها بر ارزش آثار آبرنگ افزوده می شد، بلکه سرمایه گذاران با اعتماد بیشتری از این آثار استقبال می کردند.

نمایشگاه هنر ایران: کاغذهای آبرنگ اغلب سفید رنگ هستند. رنگ سفید موجب انعکاس بیشتر نور با وجود رنگ‌های شفاف می‌شود. اما طیف گسترده‌ای از کاغذهای رنگی با تن گرم و سرد نیز در دسترس می‌باشند .

اگر نمی خواهید که کاغذ نقاشیتان بر اثر گذشت زمان زرد شود ( مانند کاغذهای روزنامه ) ٬ از کاغذهای بدون اسید استفاده کنید .

ترجیحاً از کاغذهای سرد فشرده 100 درصد نخ از هر نوع برندی که باشد استفاده کنید .

کاغذهای آبرنگ در انواع دست ساز و کارخانه‌ای تحت عناوین مختلف در بازار موجود می‌باشند که از انواع کاغذ با کیفیت بهتر و قیمت بالاتر مانند دست ساز آرچ و یا خروس نشان تا انواع دیگر همچون دست ساز اشتنباخ ٬ مونتوال ٬ فابریانو ٬ چکشی و … می‌باشد .

شما می‌توانید کاغذهای آبرنگ از پیش کشیده شده را به صورت بلوک خریداری کنید. برای استفاده از کاغذهای زیرین ٬ می‌توانید پس از اتمام نقاشیتان توسط یک کاردک ورق رویی را از باقی دفترچه جدا کنید .

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا انتخاب کاغذ آبرنگ مناسب را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 4 =