نمایشگاه هنر ایران

با رنگ روغن طراحی اسکچینگ انجام دهیم

نمایشگاه هنر ایران: با رنگ روغن طراحی اسکچینگ انجام دهیم

انجام کار طراحی روی بوم ساده است، البته به این شرط که بدانیم چکار باید انجام دهیم. می‌توان با رنگ روغن رقیق روی بوم و یا کاغذ طراحی کرد.
برای طراحی روی کاغذ ابتدا باید در نظر گرفت که کاغذهای نازک و معمولی برای این کار مناسب نیستند و کاغذ با گرم بالا و یا کاغذ چوکا انتخاب مناسبتریست و چروک کمتری میخورد. مهمترین مسئله دراینجا روغن رنگ است که جذب کاغذ شده و لکه‌ای زرد و درشت و چرب بجا می‌گذارد. برای جلوگیری از این مسئله باید روغن رنگ را قبلا جدا کرده باشیم.
برای جدا کردن روغن رنگ، باید مقدار رنگی که نیاز داریم را از تیوب خارج کرده و برای مدت یکی دو روز بگذاریم روی یک تکه کاغذ و یا مقوا باقی بماند تا روغن آن جذب کاغذ شود.

بعد از اینکه رنگ آماده شد می‌توانیم با نفت رنگ را رقیق کرده و بروی کاغذ ضخیم یا مقوا یا بوم با آن طراحی کنیم. رنگی که روغن آن گرفته شده را می‌توان در قوطیهای کوچک در بسته نگهداری کرد. چون روغن این رنگ گرفته شده، ماندگاری زیادی نداشته و زود خشک می‌شود.
امروزه رنگ‌هایی وجود دارد که فاقد روغن می‌باشد (این رنگ‌ها با نام آرتیزان در ایران شناخته شده و استفاده می‌شود). هم آب و هم روغن را می‌توان به رنگ‌های آرتیزان اضافه نمود و مورد استفاده قرار داد. رنگ‌های آرتیزان در صورتیکه با نفت رقیق شوند، وسیله مناسبی برای طراحی روی بوم هستند.

طراحی با رنگ روغن بروی بوم
نمایشگاه هنر ایران: همانطور که در بالا اشاره شد رنگ‌های آرتیزان وسیله بسیار مناسبی برای انجام طراحی بروی بوم میباشند. این رنگ‌ها را می‌توان با روغن برزک، یا آب یا نفت مخلوط کرده و مورد استفاده قرار داد. تکنیک کار به تکنیک آبرنگ و آب مرکب نزدیک می‌باشد و کار را میبایست در یک جلسه به اتمام رساند. بسیار مناسب طراحی از مدل زنده و یا اسکیس می‌باشد. به دلیل استفاده از نفت به عنوان حلال و رقیق کننده، رنگ زود خشک نشده و به طراح اجازه می‌دهد تا تغییرات و دگرگونیهای دلخواه را در اثر پیاده نماید.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا با رنگ روغن طراحی اسکچینگ انجام دهیم را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

78 + = 85