نمایشگاه هنر ایران

دانستنی هایی درمورد کاغذ آبرنگ

نمایشگاه هنر ایران: دانستنی هایی درمورد کاغذ آبرنگ

نوع کاغذی که انتخاب می‌کنید ٬ افکت‌ها یا اثرات متفاوتی را با رنگ به شما می‌دهد. ممکن است شما یک کاغذ نرم برای جزئیات فراوان بخواهید یا یک سطح بافت دار برای خلق کردن انعکاسی درخشان بر روی آب. کاغذ یا مقوای آبرنگ در سه بافت مختلف وجود دارد : گرم فشرده ( نرم یا بدون بافت ) ٬ سرد فشرده ( نیمه نرم یا بافت دار ) و زبر. هر سه مدل را امتحان کنید تا ببینید کدام یک را ترجیح می‌دهید .

شما هم چنین می‌توانید بلوک‌های های مخصوص آبرنگ را بخرید. این بلوک‌ها شامل تعدادی کاغذ آبرنگ هستند که در چهار طرف با کاغذ چسبانده شده اند. شما بر روی کاغذ رویی نقاشی می‌کنید و پس از تمام شدن کار آن را با یک وسیلهٔ کند ( یک چاقوی پلاستیکی یا یک کارت اعتباری عالی هستند ) جدا می‌کنید تا کاغذ تمیز بعدی نمایان شود. دیگر نیازی به کشیدن این کاغذها ندارید چرا که از اطراف چسبانده شده اند و همین به شما کمک می‌کند تا از تاب برداشتن کاغذ در طول نقاشی جلوگیری شود .

کاغذهای آبرنگ با توجه به بافتشان به سه بخش تقسیم بندی می‌شوند : گرم فشرده ( Hot Press ) ٬ سرد فشرده ( Cold Press ) ٬ زبر ( Rough )

نمایشگاه هنر ایران: گرم فشرده : این نوع کاغذ آبرنگ دارای بافت نرم ٬ بدون تقریباً هیچ گونه برجستگی می‌باشد. بافت نرم این کاغذ برای کشیدن جزئیات ظریف و برای شستشوی یکنواخت رنگ ایده آل است. جاری شدن رنگ در اطراف بافت نرم این کاغذ ٬ اغلب افراد تازه کار را دچار مشکل می‌سازد .
سرد فشرده : این نوع کاغذ از نظر بافت میانهٔ کاغذ گرم فشرده و زبر است و تا حدود اندکی بافت دارد. کاغذ سرد فشرده از پرکاربردترین انواع کاغذ است چرا که به کاربر در عین دادن بافت به نقاشی ٬ اجازهٔ کشیدن مقدار قابل توجهی جزئیات را می‌دهد .
زبر : همان گونه که از نامش انتظار می‌رود ٬ کاغذی با بافت زیاد و برجستگی فراوان می‌باشد. بر روی کاغذ زبر رنگ‌ها از رنگابه‌ترین آن‌ها تمایل دارند در میان حفره‌های بافت کاغذ جمع شوند و پس از خشک شدن رنگ ٬ به شما بافتی داندان می‌دهد. کاغذ زبر به طور کل به عنوان یک کاغذ مورد قبول برای خلق جزئیات ٬ قابل توجه نمی‌باشد اما برای استفاده در یک شیوهٔ نقاشی سریع و گویا بسیار فوق العاده است .
برای بار دیگر بسیار پر اهمیت می‌دانم که یادآوری کنم که بافت کاغذها از کارخانه‌ای تا کارخانهٔ دیگر با هم اختلاف دارند .

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا دانستنی هایی درمورد کاغذ آبرنگ را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + 2 =