ست اداری چیست؟

ست کامل اداری

۹ اسفند ۱۴۰۱ 229 بازدید
نمایشگاه هنر ایران

ست اداری چیست؟

نمایشگاه هنر ایران: ست اداری چیست؟

با توجه به اینکه هر روز به تعداد رقبای تجاری در هر کسب‌وکاری اضافه می‌شود برای موفق شدن، برقراری تعامل و ایجاد ارتباط با سایر افراد و شرکت‌ها بایستی از تبلیغات موثر و چشم‌نواز بهره‌مند شد. یکی از بهترین و جذاب‌ترین شیوه‌های تبلیغاتی چاپ و طراحی ست اداری، ساک دستی و … زیبا و هماهنگ با برند و رنگ سازمانی مجموعه‌ی شماست.

آیا می‌دانید که طراحی ست اداری به دهه ۱۸۶۰ برمی‌گردد؟ درست است – و در واقع، آبراهام لینکلن اولین کسی بود که از سربرگ استفاده کرد. او در حین مبارزات انتخاباتی مجدد، تصویر پرتره‌ی خود را در گوشه‌ی بالا سمت چپ نامه‌‌های خود چاپ کرد و همه چیز از اینجا شروع شد. رشد و شکوفایی ست اداری تجاری و سربرگ‌‌های حرفه‌‌‌ای تا دهه ۱۹۰۰ ادامه یافت – حتی نیکولا تسلا طراحی خاص خود را داشت که مهمترین اختراعاتش را در آن زمان در این سربرگ‌‌ها شرح می‌داد.

از دعوت نامه‌‌ گرفته تا کارت‌‌ ویزیت، ست اداری تقریباً هر روز بخشی از زندگی ما را تشکیل می‌دهد. اما آیا واقعاً در مورد نامه‌‌های تشکری که می‌نویسید، کارت‌هایی که در بسته‌‌های پستی خود دریافت می‌کنید، دعوت نامه‌‌های عروسی که به دست‌تان می‌رسند یا نامه‌‌های تجاری که از طریق پست ارسال می‌کنید، فکر کرده‌اید؟ احتمالا خیر.

چرا طراحی ست اداری بسیار مهم است؟
ست اداری اولین محتوایی است که مشاغل دیگر و مصرف کنندگان با آن تعامل خواهند داشت. شاید بپرسید که چرا طراحی آن اینقدر مهم است. خوب، شما می‌دانید که ست اداری در مورد برداشت‌‌های اول هستند – شما هرگز فرصتی دیگر برای ایجاد یک تجربه‌ی خوب پیدا نمی‌کنید. خوب، در این مورد نیز همین طور است. یک طراحی خوب از همان ابتدا هماهنگی را انجام می‌دهد، مخصوصاً اگر برای بازاریابی تجارت با تجارت (B2B) استفاده شود.

نمایشگاه هنر ایران: طراحی سربرگ، طراحی و چاپ فولدر، USBها، جلدهای سی‌دی، طراحی پاکت نامه، از انواع بخش‌های ست اداری محسوب می‌شوند. به‌طور کلی طراحی و چاپ ست اداری همراه با فاکتورهای فروش و کارت‌‌های بازرگانی در صورت اجرای صحیح می‌توانند برند و هویت شرکتی شما را تقویت کنند. طرح‌‌های پرینت کسب و کار شما با توجه به ظاهرشان قضاوت می‌شوند.

انواع مختلف طراحی ست‌های اداری تجاری
طراحی خوبِ ست اداری از نظر زیبایی شناسی خوشایند و دلچسب است، اما فقط موارد فوق العاده واقعاً می‌توانند ارزش‌ها، رسالت و چشم‌انداز اصلی یک برند را منعکس کنند. طراحی می‌تواند با نگاهی کوچک به معانی نمادین، آنها را زنده کند.

انواع طراحی‌های ست اداری شامل هر چیزی است که طراح و برند توافق می‌کنند، بنابراین فهرست مشخصی از بهترین شیوه‌‌ها وجود ندارد. اما در مورد پرینت‌‌های تجاری، طرح‌‌ها و اندازه‌‌های استانداردی برای چاپ وجود دارد:

۱ سربرگ آمریکایی – ۸.۵” x ۱۱”
۱ سربرگ غیر آمریکایی – ۲۱۰ x ۲۹۷ mm
#۱۰ پاکت نامه آمریکایی – ۹.۵” x ۴.۱۲۵”
#۹ پاکت آمریکایی – ۸.۸۷۵” x ۳.۸۷۵”
۱ کارت ویزیت – ۳.۵” x ۲
۱ پوشه ارائه – ۹” x ۱۲”
سایر طرح‌‌های پرینت حرفه‌‌‌ای عبارتند از: قلم‌‌های مارک دار، جلدهای سی دی، امضاء ایمیل، فاکتور فروش، تمبر، دفترچه یادداشت، برچسب، برنامه ریز، بروشور، درایو فلش، مهر و امضاء، یادداشت‌‌های «تشکر»، کارت تبریک، محافظ صفحه نمایش تلفن همراه، ماسک و هر چیز دیگری.

اما امروز، ما در مورد پرینت صحبت می‌کنیم.

نمایشگاه هنر ایران: برای اینکه به شما الهام ببخشیم تا تمام نیازهای طراحی‌تان را برطرف کنید، ما 15 طرح ست اداری را جمع آوری کردیم تا خلاقیت شما را تقویت کنیم – همراه با راهنمای ایجاد ست اداری مناسب و انواع طرح‌هایی که می‌توانید استفاده کنید.

وقتی به انواع طرح ست اداری فکر می‌کنید، چندین روش نتایج خوبی را ارائه می‌دهند. ما روش‌‌های مینیمالیستی، ظریف، مدرن، روستایی، کلاسیک و انتزاعی داریم. وقتی در مورد انواع رنگ صحبت می‌کنیم، می‌توانیم طرح‌‌های ست اداری موثر را در الگوهای تک رنگ یا مجموعه‌‌‌ای کامل از رنگ‌‌ها داشته باشیم.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا ست اداری چیست؟ را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + = 24