نمایشگاه هنر ایران

معرفی رشته ارتباط تصویری و دانشگاه های آن

نمایشگاه هنر ایران: معرفی رشته ارتباط تصویری و دانشگاه های آن

ایجاد ارتباط از سال‌های نخستین پیدایش بشر جزء اولویت‌های او بوده است. این ارتباط امروزه بسیار پیشرفت کرده و به شکل‌های مختلف وجود دارد. یکی از این روش‌ها ایجاد ارتباط از طریق تصاویر می‌باشد.

شما وقتی در خیابان حرکت می‌کنید تابلوهای زیادی از جمله تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تابلوی رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها و… می‌بینید که با یک تصویر پیام خود را به شما منتقل می‌کنند. شاید بتوان گفت در بسیاری موارد یک تصویر می‌تواند بهتر و سریعتر از هر راه دیگری، پیام مورد نظر را به همه اقشار جامعه انتقال دهد.

رشته کارشناسی ارشد ارتباط تصویری با کمک ابزار و امکانات مختلف، پیام را از طریق تصویر به مخاطب انتقال می‌دهد. به بیان دیگر کلیه طرح‌هایی که به وسیله چاپ قابل انتشار هستند، طرح گرافیکی می‌باشند، یعنی یک طرح گرافیکی آمادگی انتشار وسیع به منظور انتقال پیام خویش را دارد.

رشته کارشناسی ارشد ارتباط تصویری به منظور آموزش در این حوزه در دانشگاه‌ها شکل گرفت و در دنیا نیز به آن اهمیت خاصی داده می‌شود. در واقع هدف رشته کارشناسی ارشد ارتباط تصویری آموزش هنر گرافیک به دانشجویان و ارتقای توانایی‌های آن‌ها در امور تبلیغات فرهنگی یا تجاری می‌باشد.

نمایشگاه هنر ایران: تبلیغات فرهنگی شامل تصویرسازی کتب، ساخت پوستر، تبلیغات برای نشریه‌ها و جراید مانند صفحه آرایی و آگهی‌های مطبوعاتی می‌شود و تبلیغات تجاری نیز شامل تبلیغات نمایشگاههای بازرگانی مانند غرفه سازی و غرفه آرایی و یا تبلیغات برای کالاهای مختلف است.

یک کارشناس ارتباط تصویری یا گرافیست باید در طراحی قوی بوده و عاشق این کار باشد. او باید با سایر رشته‌های هنر مانند عکاس، چاپ، نقاشی، خوشنویسی، طراحی صنعتی و صنایع دستی آشنایی داشته باشد تا بتواند در کارهای خود از آن‌ها استفاده کند. همچنین گرافیست باید علاوه بر رشته‌های هنری با علومی مثل جامعه شناسی، روانشناسی، بازاریابی و ادبیات آشنا باشد. زیرا یک پیام تبلیغاتی باید با توجه به مخاطب آن ساخته شود. یعنی باید توجه داشت که مخاطب این پیام از نظر فرهنگی، اقتصادی و خواسته‌ها و علایق در چه سطحی است.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور ارشد و نیز افرادی که در بازار کار به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحدهای کارشناسی ارشد ارتباط تصویری،معرفی رشته‌های کارشناسی ارشد هنرهای تصویری و طراحی، دانشگاه‌های دارای رشته کارشناسی ارشد ارتباط تصویری، بازارکار، وضعیت استخدام و آینده شغلی رشته کارشناسی ارشد ارتباط تصویری ارایه می‌شود.

برنامه درسی (سرفصل) کارشناسی ارشد ارتباط تصویری و تعداد واحدها :

تعداد کل واحدها : 38 واحد
دروس اصلی و تخصصی : 20 واحد
دروس انتخابی : 12 واحد
پایان نامه : 6 واحد

دانشگاههایی که در رشته کارشناسی ارشد ارتباط تصویری پذیرش دانشجو دارند
(بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 95)
دانشگاه الزهرا
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
دانشگاه تهران
دانشگاه تربیت مدرس
دانشگاه سمنان
دانشگاه هنر
دانشگاه شاهد
دانشگاه غیر انتفاعی سوره
دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ
دانشگاه غیر انتفاعی علم و هنر

دانشگاههایی که در رشته کارشناسی ارشد ارتباط تصویری پذیرش دانشجو دارند
(بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 94)
دانشگاه الزهرا
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
دانشگاه تهران
دانشگاه تربیت مدرس
دانشگاه سمنان
دانشگاه هنر تهران
دانشگاه شاهد
دانشگاه غیر انتفاعی سوره
دانشگاه غیر انتفاعی علم و فرهنگ
دانشگاه غیر انتفاعی علم و هنر

نمایشگاه هنر ایران: سایر رشته‌های کارشناسی ارشد مجموعه هنرهای تصویری و طراحی (بر اساس دفترچه کنکور ارشد 95):
تصویر متحرک (انیمیشن)
تصویرسازی
نقاشی
عکاسی
مرمت اشیای فرهنگی و تاریخی

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا معرفی رشته ارتباط تصویری و دانشگاه های آن را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 80 = 83