نمایشگاه هنر ایران

معرفی رشته رادیو و دروس آن

نمایشگاه هنر ایران: معرفی رشته رادیو و دروس آن

رشته رادیو به تربیت نیروی انسانی مورد نیاز سازمان صدا و سیما در حوزه تخصّصی رادیو می پردازد. دانشجویان رشته رادیو با بهره گیری از فضاهای آموزشی متناسب با تخصّص خود از جمله استودیوهای رادیویی، تجربیات عملی خوبی نیز به دست می آورند.

درس های این رشته دارای ویژگی هایی هستند که صرفاً خاص همین تخصص بوده که از این میان می توان به واحدهایی همچون: رادیو تعاملی، طراحی صوتی برنامه های رادیوئی، نویسندگی رادیوئی و مخاطب شناسی اشاره نمود.

این رشته در مقطع ارشد دارای دو گرایش تهیه کنندگی و نویسندگی است.

نمایشگاه هنر ایران: دانش آموختگان رشته رادیو می توانند در حوزه تهیه کنندگی و سردبیری برنامه های رادیوئی، نویسندگی رادیو، اجرا و گویندگی خبر، گزارشگری و مدیریت گروه های برنامه ساز شبکه های رادیوئی کشور به کار گرفته شوند.

در ادامه برای آشنایی بیشتر متقاضیان انتخاب رشته کنکور ارشد و نیز افرادی که در بازار کار و کاریابی به دنبال آینده شغلی بهتری هستند، اطلاعات بیشتری شامل: برنامه درسی(سرفصل) و تعداد واحدها، معرفی سایر رشته‌های ارشد مجموعه هنرهای نمایشی و سینما، دانشگاه‌های دارای رشته رادیو و معرفی فرصت‌های شغلی و بازارکار این رشته ارایه می‌شود.

برنامه درسی (سرفصل) رشته رادیو و تعداد واحدها :

تعداد کل واحدها : 32 واحد
دروس پایه و اصلی (مشترک) : 18 واحد
دروس تخصصی هر گرایش : 14 واحد

دانشگاههایی که در رشته رادیو گرایش تهیه کنندگی و نویسندگی پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 95
دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

دانشگاههایی که در رشته رادیو گرایش تهیه کنندگی و نویسندگی پذیرش دانشجو دارند
بر اساس دفترچه انتخاب رشته ارشد 94
دانشگاه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

سایر رشته‌های ارشد مجموعه هنرهای نمایشی و سینما (بر اساس دفترچه کنکور ارشد 95):
کارگردانی
بازیگری
تهیه کنندگی
سینما
ادبیات نمایشی
تولید سیما

نمایشگاه هنر ایران: فرصت‌های شغلی و بازارکار رادیو
مشاغل زیر به طور مستقیم به این رشته تحصیلی ارتباط دارد و دانش آموختگان در صورت فعالیت در این مشاغل بیشترین ارتباط را بین رشته تحصیلی و شغل خود برقرار خواهند کرد:
نویسنده
پژوهشگر
تهیه کننده
استاد دانشگاه
روزنامه نگار / خبرنگار
مجری رادیو / تلویزیون
سردبیر

همچنین مشاغل زیر، ظرفیت جذب افراد مختلف از تخصص‌های گوناگون را دارا می‌باشند. در این مشاغل، هر فرد علاوه بر تسلط بر مهارت‌های مربوط به آن شغل، لازم است به فراخور صنعت و نوع کسب و کاری که در آن مشغول به کار است، دارای دانش تخصصی مربوطه نیز باشد:
مدیر روابط عمومی

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا معرفی رشته رادیو و دروس آن را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 10 = 11