نمایشگاه هنر ایران

موارد مهم در طراحی کارت تخفیف و بن خرید

نمایشگاه هنر ایران: موارد مهم در طراحی کارت تخفیف و بن خرید

استفاده از چاپ پلاستیکی یا PVC برای چاپ کارت های شناسایی کارت تخفیف، یا مواردی ازاین‌دست، در بسیاری از صنایع روزبه‌روز افزایش می‌یابد و این نوع از چاپ توانسته است که جایگزین چاپ بر روی کاغذ شود. شاید در نگاه اول چاپ دیجیتال بر روی PVC بسیار سخت به نظر آید، اما مزایای آن بیش از سایر کارت‌ها است.

کارت تخفیف یکی از راهکارهای فروشگاه‌ها، شرکت‌ها یا پزشکان برای رفاه حال مشتریان است که از این طریق به آن خدمات بیشتری ارائه کنند و از طرفی وفاداری مشتریان را نسبت به خود بیشتر کنند. کارت تخفیف چاپ شده بر روی PVC از ماندگاری بالایی برخوردار است و این ماندگاری به همراه ظاهر زیبا می‌تواند تصور زیبایی در مشتری ایجاد کند و آنها را به دریافت خدمات بیشتر راغب کند.

* ضخامت و اندازه کارت تخفیف
با توجه به اینکه فلسفه اعطای کارت تخفیف، قدردانی و دادن خدمات بیشتر به مشتریان است، مبحث زیباشناختی در آن می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد. بنابراین شرکت‌ها با توجه به شناخت خود نسبت به مشتریان، کارت‌های تخفیف را در اندازه و ضخامت مختلفی چاپ می‌کنند. مهم‌ترین عامل در تعیین اندازه و ضخامت کارت تخفیف چاپ شده بر روی PVC، دوام و ماندگاری آن است. مواد پلاستیکی و PVC از پایداری بالایی برخوردار هستند، اما زمانی که ضخامت آنها بالا رود شکننده می‌شوند؛ بنابراین به هنگام چاپ کارت تخفیف این فاکتورها را مد نظر قرار داد.

* چاپ رنگی و کیفیت گرافیکی بالا
یکی از مزایای چاپ کارت تخفیف بر روی پلاستیک و PVC داشتن گرافیک سفارشی و کیفیت بالای چاپ است. این کارت‌های از جلوه‌های بصری زیبایی برخوردار هستند و می‌توانند در بازار رقابتی نقش مؤثری در جذب مشتری داشته باشند. بسیاری از شرکت‌های تجاری از چاپ کارت تخفیف بر روی پلاستیک به‌عنوان یک فرصت برای تحت تأثیر قرار دادن مشتریان خود استفاده می‌کنند؛ این شرکت­ها معتقدند که کارت تخفیف می‌تواند یک بیلبورد تبلیغاتی کوچک برای شرکت باشد و از طرفی قدردانی آنها را نسبت به مشتریان نشان دهد.

نمایشگاه هنر ایران: چاپ کارت تخفیف به شکل‌ها و روش‌های مختلف انجام می‌شود . برخی از این کارت‌ها بدون گرافیک تمام رنگی و به‌صورت چاپ افست هستند. برای چاپ برخی از کارت‌های تخفیف از دو رنگ متضاد استفاده می‌شود که به چاپ دو رنگی معروف است. البته برای چاپ برخی دیگر، از گرافیک‌های چهار رنگی CMYK استفاده می‌شود که معمولاً در تیراژ پایین چاپ می‌شوند. چاپ آنها هزینه‌بر است.

یکی دیگر از روش‌های چاپ کارت تخفیف پلاستیکی استفاده از رنگ‌های پوششی UV است که نسبت به سایر روش‌های کیفیت و وضوح بالاتری دارد. البته این روش چاپ بسیار براق می‌باشد و به هنگام استفاده اثر انگشت را نشان می‌دهد. نکته دیگر حائز اهمیت در چاپ کارت تخفیف، توجه به سایز طراحی و سایز کارت برش داده شده است. با توجه به اینکه کارت‌ها در سایزهای استاندارد برش داده می‌شوند، بهتر است به هنگام طراحی این اندازه‌ها مد نظر قرار گیرد و از تغییر کیفیت طرح بر روی کارت جلوگیری شود.

همچنین برای چاپ تصاویر جذاب بروی کارت تخفیف، باید توجه ویژه‌ای به‌وضوح تصویر داشت. حداقل وضوح استفاده شده برای چاپ کارت‌های پلاستیکی باید dpi 300 باشد و تمامی تصاویر باید با کیفیت یکسان ایجاد شوند. وضوح کمتر در تصاویر می‌تواند از زیبایی و شفافیت کارت تخفیف بکاهد.

* انواع کارت تخفیف چاپ شده
با توجه به نیاز ارائه‌دهندگان کارت تخفیف و همچنین احترام به سلیقه مشتریان، سه نوع از چاپ کارت تخفیف وجود دارد که هر کدام از مزایای خاصی برخوردارند:

*کارت تخفیف مات
این نوع از کارت تخفیف به صورت مات بوده و شرکت‌ها از طرف آن برای تبلیغ شرکت خود استفاده می‌کنند. این نوع کارت تخفیف دارای طرح‌های رنگی و شلوغ بوده و طرح‌های گرافیکی متنوعی بر سطح آن پیاده می‌شود. البته برخی از شرکت‌ها برای رفاه حال مشتریان خود، مطالبی مانند تقویم، برنامه ورزشی یا شماره تلفن‌های مهم بر پشت کارت چاپ می‌کنند؛ از این طریق نه‌تنها امتیازاتی برای مشتریان خود در نظر گرفته‌اند، بلکه مشتریان را به نگهداری از کارت و دادن آن به افراد دیگر تشویق می‌کنند.

*چاپ کارت تخفیف شفاف
این نوع از کارت‌های تخفیف ظاهری شفاف دارند و از محبوبیت بالاتری برخوردارند. این کارت‌ها با ظاهر منحصربه‌فرد خود می‌توانند چشم مشتریان را جذب کنند و از طرفی آنها را همراه خود داشته باشند. در طراحی و چاپ کارت تخفیف شفاف از طرح‌های و رنگ‌های خلوت‌تر استفاده می‌شود و بیشتر وضوح و کیفیت تصویر مد نظر قرار می‌گیرد.

نمایشگاه هنر ایران: متفاوت بودن این کارت‌ها باعث می‌شود که بسیار چشمگیرتر از سایر کارت‌ها باشند و مشتریان نیز احساس کنند که شرکت یا فروشگاه به آنها اهمیت می‌دهد. برای وضوح بیشتر نوشته‌ها معمولاً از یک هایلایت سفید استفاده می‌شود و سعی می‌شود که کیفیت ظاهر کارت آسیبی نبیند.

* چاپ کارت تخفیف نیمه مات شده
در چاپ این نوع از کارت تخفیف، از رنگ‌های با کنتراست بالا استفاده می‌شود و میزان مات بودن آن تابع سفارش مشتری است. معمولاً شرکت‌های دارای لوگو برجسته از این مدل چاپ کارت تخفیف استفاده می‌کنند.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا موارد مهم در طراحی کارت تخفیف و بن خرید را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

55 + = 60