نمایشگاه هنر ایران

نگاهی کوتاه به سبک فاین آرت در عکاسی

نمایشگاه هنر ایران: نگاهی کوتاه به سبک فاین آرت در عکاسی

واژه عکاسی فاین آرت یا همان هنرهای زیبا در بین هنرمندان عکاس، معروف به عکاسی خلاقانه و هنری است که اشاره به دید خلاقانه هنرمند عکاس دارد.

و معمولا در نمایشگاه‌ها و موزه‌ها در معرض دید عموم مردم قرار می‌گیرند

“فاین آرت“  برای بیان حس زیبایی شناسی، برقرای ارتباط  و یا ایجاد تفکر به وجود آمده است.  این هنر  بیش از آنکه برای اهداف کاربردی ساخته شده باشد برای پرداختن به اهداف زیبایی شناسانه ایجاد شده . این هنر نوعی از انواع هنر است که در درجه اول به منظور فراهم آوردن زیبایی و لذت و نه برای استفاده تجاری ایجاد شده است. به همین دلیل فاین آرت به نشاط بخشی، تفکر برانگیز بودن، و زندگی بخش بودن آن شناخته می شود .

نمایشگاه هنر ایران: هنر زیبا نیازی به پیروی از مقررات ندارد و فقط باید به گونه ای باشد که مخاطبان  از آن لذت ببرند. همچنین لزومی ندارد که با تئوری های هنری مورد بررسی قرار بگیرد. علاوه بر این همه افراد لزوما از هر قطعه از هنر های زیبا لذت نمی برند. در واقع بسیاری از هنرمندان معاصر خالق آثاری هستند که ممکن است با درنظر گرفتن قوانین هنر وحشتناک به نظر برسند و  توسط  منتقدان مورد هجمه قرار گیرد.  فاین آرت حتی ممکن است شامل آثاری باشد که باعث ایجاد تشویش در مخاطب شود اما  با این حال معیار سنجش میزان موفقیت یک اثر فاین آرت پاسخ احساسی است که در بیننده بر می انگیزد.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا نگاهی کوتاه به سبک فاین آرت در عکاسی را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

35 + = 38