نمایشگاه هنر ایران

نیم نگاهی به زندگی پابلو پیکاسو

نمایشگاه هنر ایران: نیم نگاهی به زندگی پابلو پیکاسو

پابلو دیگو خوزه فرانسیسکو دپائولا یوان نپوموسنو ماریا دلاس رمدیوس سیپریانو دلاسانتیزیما ترینیداد مارتیر پاتریک کلیتو رویزی پیکاسو نام اصلی پیکاسو می باشد. پیکاسو در اسپانیا متولد شد و در دوران کودکی اصول اولیه نقاشی را نزد پدرش فرا گرفت. او در آکادمی هنرهای عالی به تحصیل پرداخت و تحصیلات خود را در فرانسه به پایان رساند.

پیکاسو در دوره ای از زندگی هنری اش که به «دوره ی آبی» معروف است، تحت تاثیر خودکشی یکی از دوستانش آثاری خلق کرد که این تابلوها دارای فضایی غم‌آلود هستند و مردم فقیر، کارگران و گدایان را نشان می‌دهند. مشخصه ی تابلوهای خلق شده در این دوره رنگهای تیره، آبی و سبز آن‌ها است. تابلوی گرنیکا نمونه شاخص هنر مثال زدنی پیکاسو در این دوره‌ می باشد.

از آثار معروف پیکاسو می‌توان به دوشیزگان آوینیون، گرنیکا، دورا مار و گربه، رویا، زن گریان، دختری با لباس خواب، نقاش و مدلش، پسری با پیپ و دن کیشوت اشاره کرد.

او دوره‌های هنری مختلف را گذراند که کمترهنرمندی به چنین تجربه ای دست پیدا می‌کند.

نمایشگاه هنر ایران: پابلو پیکاسو در «دوران رز» از آبی به سمت صورتی و قرمز تمایل پیدا کرد، اثر دوشیزگان آوینیون نمونه‌ای از تغییر سبک او از دوره ی آبی به دوره ی رز می باشد.و پس از آن به سبک کوبیسم روی آورد که در آن اشیا را توسط اشکال ساده هندسی به تصویر کشاند.

پابلو پیکاسو پس از امتحان سبک هایی چون کوبیسم، نئوکلاسیسم و سورئالیسم، به کنکاشی درون زندگی خود و دنیای پیرامونش پرداخت.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا نیم نگاهی به زندگی پابلو پیکاسو را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 7 =