نمایشگاه هنر ایران

ویژگی های فرش پذیرایی چیست و چطور یک فرش پذیرایی با کیفیت بخریم؟

آیا با جدیدترین مدل فرش پذیرایی و طرح و نقش آن آشنایی دارید؟ به‌هرحال همیشه این مسئله مطرح بوده که افراد جدیدترین‌ها و درعین‌حال زیباترین‌ عناصر را برای چیدمان دکوراسیون خود انتخاب کنند.

درواقع تاثیر فرش بر دکوراسیون بسیار پررنگ‌تر از چیزی است که در نگاه اول به چشم می‌آید. ایجاد یک تصویر بصری جذاب، نخستین وظیفه فرش‌هاست. آنها قادراند به فضای خانه روح زندگی ببخشند.

با وجود این مسئله، سوالی که در ذهن بسیاری افراد مطرح می‌شود، این است که فرش‌ جدید 1402 چه ویژگی‌هایی دارد؟ این همان مسئله‌ای است که در این مقاله به آن پاسخ می‌دهیم.

الگویی شگفت‌انگیز در پذیرایی منزل با فرش

ازآنجایی‌که قصد داریم به بررسی جدیدترین مدل فرش پذیرایی بپردازیم، ابتدا اجازه دهیم صحبتی کوتاه راجع‌به اهمیت وجود این عنصر در پذیرایی داشته باشیم.

پذیرایی تاثیرگذارترین محیط یک خانه محسوب می‌شود زیرا نخستین مکانی است که افراد در بدو ورود به منزل، وارد آن می‌شوند. بنابراین؛ زیبایی آن تاثیر شگرفی بر روحیه ساکنان منزل دارد. حالا سوالی که در این راستا از شما داریم، این است که فرش‌های پهن‌شده در پذیرایی منزل‌تان چه ویژگی‌هایی دارد؟ و از کدام برند است؟

جدیدترین مدل فرش پذیرایی را از کارخانه فرش کاشان تهیه کنید

همه ما بلااستثنا اولین چیزی که بعد از شنیدن نام کاشان به ذهن‌مان خطور می‌کند، فرش‌هایی هستند که با طرح و نقش چشم‌نواز خود، از بهترین کف‌پوش‌های ایرانی در هر منزل شناخته می‌شود. به‌طوری که اصالت و زیبایی را مهمان هر دکوراسیونی می‌کنند.

صنعتگران کاشان سال‌هاست که در راستای احیای هنر غنی قالی‌بافی تلاش می‌کنند. شما با خرید فرش ماشینی از شهرک‌های صنعتی این شهر، ضمن برخورداری از اصالت، تنوع و دوام، توانسته‌اید نیاز خود را در دکوراسیون‌های مختلف پوشش دهید.

کارخانه فرش کاشان از بزرگترین تولیدکنندگان قالی‌های ماشینی است که با کلکسیون وسیعی از تنوع محصولات، این افتخار را دارد که فرش‌های تولیدی خود را با کیفیتی درجه یک و ارائه ضمانت‌نامه‌های معتبر به دست تولیدکنندگان برساند. حالا اگر موافقید در عنوان‌های بعدی به شرح ویژگی‌هایی از فرش‌های این برند بپردازیم.

کشف ویژگی‌هایی جدیدترین مدل فرش پذیرایی

فرش‌های پذیرایی مهم‌ترین آیتمی هستند که توجه افراد را به خود جلب می‌کند و قادراند بر جلوه بصری سایر عناصر دکوراسیون همچون مبلمان و پرده‌ها اثر بگذارد.

خرید یک فرش خوب، دغدغه‌ای است که خیلی افراد را دچار سردرگمی می‌کند. لذا بهتر است با ویژگی‌های مهمی که در ادامه بیان می‌کنیم آشنا باشید تا پروسه انتخاب برایتان آسان شود.

  • بهترین نوع نخ: نخ آکریلیک هیت سیت‌ به‌کاررفته در بافت فرش، ویژگی‌هایی همچون مقاومت دربرابر سرما و گرما، نور خورشید و رطوبت به قالی‌ها می‌بخشد.
  • حفظ ویژگی بعد از شست‌وشو: اگر قالی از لحاظ کیفیت الیاف در سطح مطلوبی باشد، بعد از شستن هیچ آسیبی نمی‌بیند.
  • عدم پرزدهی: اگر به‌تازگی فرشی را خریداری کرده‌اید، تا یک هفته اول بعد از استفاده، پرزدهی امری طبیعی است اما اگر از یک یا نهایتا 2 هفته بیشتر شد، دلیل بر بی‌کیفیت‌بودن قالی است.
  • برجسته یا فلت (ساده) بودن فرش: این مورد در تعیین سطح کیفیت فرش نقشی ندارد و صرفا در زیبایی آن تاثیرگذار است.

حالا که با ویژگی‌های مهم فرش جدید 1402 آشنا شدید، شاید کنجکاو باشید که دررابطه با مدل‌های آن نیز اطلاعاتی بیشتر بدانید به این منظور در عنوان بعدی نیز ما را همراهی کنید.

آشنایی با جدیدترین مدل فرش پذیرایی کارخانه فرش کاشان در سال 1402

فرش پذیرایی، روح منزل شماست. طرح و مدل آن خیره‌کننده‌ترین ویژگی این عنصر در نگاه بیننده است. راستی، قالی‌های موجود در پذیرایی منزل شما از چه سبکی برخوردار است؟

اگر قالی‌های منزل‌تان قدیمی شده‌اند و قصد تعویض آنها را با جدیدترین مدل فرش پذیرایی دارید، ما در ادامه سبک‌هایی را معرفی کرده‌ایم که اخیرا جایگاه ویژه‌ای در بازار فرش و خانه هر ایرانی پیدا کرده است. در ادامه همراه ما باشید.

فرش طرح افشان

طرح افشان از طرح‌های اصیلی است که با نقش‌های اسلیمی همچون شاخ و برگ درختان، حیوانات، گل و گیاه و بوته بافته شده است. آنها لچک یا ترنج ندارند اما همه خطوط منحنی و نقش‌ونگارهایی که در صفحه فرش می‌بینید، به هم مرتبط هستند.

فرش ترنج‌دار

جدیدترین مدل فرش پذیرایی با الگوهای ترنجی و رنگ‌های زیبا و زنده، جایگاه خاصی در بازار فرش‌ها دارد. نقش‌ونگار این قالی‌ها با اشکال هندسی و خطوط منظم در مرکز، از طرح‌های مختلفی الهام گرفته و با انواع سبک‌های دکوراسیون سازگار است.

فرش فانتزی

در انتخاب این قالی شما کاملا دست‌تان باز است چراکه مدل فانتزی این روزها در خانه‌های مدرن با تنوع بالایی از طرح و رنگ وجود دارد. فرش طوسی ، کرمی، گردویی و سایر رنگ‌های مدرن با اشکال هندسی منظم یا به‌هم‌ریخته و تودرتو، همان طرح‌های فانتزی هستند.

فرش خشتی

نوع دیگری از فرش‌های ماشینی جدید، از چینش طرح‌های مستطیل، مربع و لوزی شبکه‌بندی شده و داخل هریک از این اشکال، نقش مایه‌هایی همچون گلدان گل، شاخه گل و درختانی همچون بید و سرو است.

در سال‌های اخیر، مدل‌های قدیمی مانند خشتی با تغییراتی جزئی در تراکم و کیفیت، به‌شکل گسترده پا به عرصه گذاشتند و درحال‌حاضر طرفداران زیادی دارند.

راهنمایی هوشمندانه در خرید جدیدترین مدل فرش پذیرایی

برای انتخاب و خرید فرش پذیرایی باید دقت زیادی به خرج داد تا جلوه زیبایی به مهم‌‌ترین بخش خانه بخشید. در لیست زیر، راهنمایی را ارائه داده‌ایم که در داشتن خریدی خوب و دلپذیر برای پذیرایی منزل‌تان مفید خواهد بود.

  • انتخاب ابعاد مناسب فرش: متراژ زمین پذیرایی منزل‌تان را در نظر بگیرید تا تعداد و ابعاد فرش مورد نیاز را بدانید. اندازه مناسب فرش کمک می‌کند تا چیدمان منظمی به ارمغان بیاورید.
  • طرح متناسب با سبک دکوراسیون: منزل‌تان را با چه سبک دکوراسیونی طراحی کرده‌اید؟ به این منظور مهم است که به سایر آیتم و رنگ آنها توجه کنید و فرشی را انتخاب کنید که با فضای خانه هارمونی داشته باشد.
  • رنگ مناسب فرش پذیرایی: این مسئله نیز با سبک دکوراسیون شما رابطه تنگاتنگی دارد. اگر طراحی منزل‌تان مدرن است، فرش‌هایی با رنگ کرم، صدفی و طوسی انتخابی ایده‌آل هستند که به‌دلیل خنثی‌بودن با رنگ سایر آیتم‌ها هماهنگی دارند.
  • توجه به نورپردازی پذیرایی: اگر فضای اتاق پذیرایی کوچک است و نورپردازی خوبی ندارد، بهتر است فرشی روشن انتخاب کنید تا به بزرگنمایی و روشنایی خانه کمک شود.

جمع‌بندی

جدیدترین مدل فرش پذیرایی را در کارخانه فرش کاشان بیابید. از دلایلی که سبب شده خیلی افراد فرش کاشان را از میان صدها برند دیگر انتخاب کنند، قدمت دیرینه آن است.

می‌توان گفت که کارخانه فرش کاشان از بزرگترین تولیدکنندگان فرش ماشینی در ایران و جهان شناخته می‌شود که از الیاف و‌ متریالی مرغوب برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کند. اگر می‌خواهید منزل‌تان را با زیباترین قالی‌ها زینت دهید حتما به‌سراغ کارخانه فرش کاشان بروید.

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

83 + = 90