نمایشگاه هنر ایران

چگونه در نقاشی آبرنگ شفافیت اثر داشته باشیم؟

نمایشگاه هنر ایران: چگونه در نقاشی آبرنگ شفافیت اثر داشته باشیم؟

قاشی با آبرنگ یکی از هنرهای پرطرفدار و زیبا به شمار می ایدسابقه و تاریخ نقاشی آبرنگ بسیار کهن استاز اولین نقاشی های آبرنگ می توان به نقاشی های درون غاری اشاره کردهنرمندان بسیاری همچون وان دایک، آلبرشت دورر، ویلیام ترنر و دیگران از آبرنگ برای خلق آثار خود یا برای تهیه پیش طرح بهره برده‌اند.

ابرنگ مخلوطی از پودر مولد رنگ و مواد صمغی است که به تناسب موارد مختلف کاربرد دارد

آبرنگ دارای رنگ های بسیار لطیف و درخشان است . ترکیب رنگ ها در آبرنگ به راحتی و با حفظ لطافت و شفافیت رنگ ها صورت می پذیردیکی دیگر از ویژگی ها بسیار منحصربفرد آبرنگ سوژه در این تکنیک بسیار زیاد است مانند طراحی و نقاشی از گل و گیاه ، مناظر طبیعی و اشیاء بیجان ، حیوانات و پرندگان و حتی میتوان چهره های زیبایی خلق کرد.

آبرنگ به سه دسته کلی خشک ،  مرطوب و مایع تقسیم می شوند

نمایشگاه هنر ایران: در نقاشی آبرنگ زمانی که رنگی را بر روی رنگ دیگری قرار می‌دهید، بعد از خشک شدن رنگ اول هر دوی آن‌ها را می‌توانید ببینید.

آبرنگ وسیله شفافی برای کار است، اما این شفافیت نیاز به صبر و خشک شدن رنگ دارد.

بسیاری از اوقات با عجله و بی دقتی رنگ دوم را می‌گذارید بااین کار نقاشی لکه دار می‌شود و شفافیت لازم را ندارد. پس از خشک شدن رنگ اول و قراردادن رنگ دوم، نقاشی شفافیت زیبایی پیدا می‌کند.

 

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا چگونه در نقاشی آبرنگ شفافیت اثر داشته باشیم؟ را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 75 = 84