نمایشگاه هنر ایران

چگونه هنر کالیگرافی را کاربردی کنیم؟!

نمایشگاه هنر ایران: چگونه هنر کالیگرافی را کاربردی کنیم؟!

حالا که در مقاله قبل فهمیدیم کالیگرافی چیست، بیایید نگاهی به کاربردهای این هنر جذاب بیندازیم. استفاده از کالیگرافی در طراحی هایتان، شما را حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد و همچنین باعث می‌شود تا هنرتان بیشتر مورد توجه قرار گرفته و ارزش آن افزایش پیدا کند. امروزه شما می‌توانید در سطح شهر بسیاری از آثار کالیگرافی را مشاهده کنید. در این بخش می‌خواهیم چند نمونه از کاربردهای کالیگرافی را بررسی کنیم:

۱‌- کسب درآمد:
از ویژگی‌های کالیگرافی می‌توان به این مورد اشاره کرد که شما می‌توانید استعداد خود را در این زمینه تبدیل به پول کنید. اما چگونه؟

نمایشگاه هنر ایران: بسیاری از کسب‌ وکارها برای انجام طراحی‌‌های مرتبط با کارشان به کسی که این هنر را داشته باشد احتیاج دارند. از سوی دیگر، بسیاری از افراد نیز تمایل دارند تا این هنر را یاد بگیرند و به شخصی برای آموزش نیاز دارند، در نتیجه شما می‌توانید یک معلم خطاطی مجرب باشید. برای شروع کار می‌توانید ابتدا یک سری آموزش رایگان کالیگرافی را در یک بستر (مثل شبکه‌های اجتماعی یا پیام‌رسان‌ها) در اختیار کاربران قرار دهید تا کم کم مخاطبان خود را پیدا کنید. بعد از آن برای فروش دوره‌های چامع خود تبلیغات کنید.

۲- متمایزسازی کسب ‌و کار:
همانطور که در بخش قبل هم به آن اشاره کردیم بسیاری از کسب‌وکارها به کالیگرافی نیاز دارند. کالیگرافی باعث می‌شود تا محصول شما از دیگر محصول‌ها ‌متمایز شود. برای مثال استفاده از کالیگرافی در طراحی لوگو، کارت‌های هدیه و خوش‌آمدگویی و حتی دکوراسیون فروشگاه‌‌ها باعث بیشتر دیده شدن و مورد توجه قرار گرفتن از طرف مخاطب و یا مشتری شوید.

۳- ساخت کارت پستال و هدایای خاص:
کالیگرافی بیشترین کاربرد را در ساخت کارت پستال و کارت‌های هدیه دارد. علاوه بر کسب و کارهایی که این کارت‌ها را تولید می‌کنند، بسیاری از افراد خلاق نیز برای هدیه دادن به دوستان و نزدیکانشان از این هنر استفاده‌ می‌کنند.

نمایشگاه هنر ایران: به عنوان مثال یکی از هنرهایی که امروزه به خصوص در شبکه‌های اجتماعی بسیار مورد توجه قرار گرفته، طراحی انواع تابلوهای دکوراتیو با تکیه بر هنر کالیگرافی در فتوشاپ است. بعضی از این تابلوها فقط با ترکیب متن‌ها خلق می‌شوند و بعضی دیگر با تضاویر دیجیتالی ادغام شده و یک تصویر چشم‌نواز را می‌سازند.

۴- بیان هرچه بهتر خود:
خط خوب شما باعث بالا رفتن اعتماد به نفس شما می‌شود، و از دید اطرافیانتان نیز شما فردی منظم و قابل اعتماد خواهید بود. برای مثال هنگامی که از کالیگرافی در کارهایی مانند نوشتن رزومه‌ کاری یا سایر مواردی که در آن شما نیاز به معرفی خود دارید استفاده می‌‌کنید، توجه بیشتری را به خود جلب خواهید کرد.

کالیگرافی را از کجا آموزش ببینیم؟
اگر به کالیگرافی روی کاغذ علاقه دارید، طبیعتاً باید در دوره‌های آموزش کالیگرافی روی کاغذ شرکت کنید. حالا این دوره می‌تواند حضوری باشد یا آنلاین. بله؛ تجربه ثابت کرده که حتی برای آموزش هنرهایی مثل خطاطی و کالیگرافی نیز دوره‌‎های آنلاین جوابگو خواهند بود. بنابراین اگر فرصت شرکت در دوره‌های حضوری را ندارید یا کلاسی در نزدیکی محل زندگی خود نمی‌شناسید، می‌توانید دوره‌های آنلاین حرفه‌ای را پیدا کنید. حتی می‌توانید کار خود را با منابع مختلفی که آموزش رایگان کالیگرافی را ارائه می‌دهند شروع کنید و در قدم‌های بعدی، برای حرفه‌ای‌تر شدن، به سراغ آموزش‌های جامع بروید.

مطلبی که مطالعه کردید تلاش داشت تا چگونه هنر کالیگرافی را کاربردی کنیم؟!  را در «نمایشگاه هنر ایران» به شما ارائه دهد، در صورتیکه محتوای این صفحه را کافی نمی دانید یا سوالی دارید از طریق ارسال دیدگاه با ما در میان بگذارید.
اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 88 = 89