نمایشگاه هنر ایران
گالری هنری آبان، مدیر هنری مینا مهدی زاده فرد

توصیف و شرح

مینا مهدی زاده فرد مدرک کارشناسی تصویرسازی، کارشناسی ارشد تصویرسازی، دارای دکترای فلسفه هنر می باشم.
فعالیت هنری حرفه ای من از سال 1373 با تدریس برای کودکان اوتیسم شروع شد. از کودکی با دنیای رنگ و نقش بزرگ شدم و همیشه دوست داشتم یک زن موفق برای جامعه خودم باشم و با این آرزو بزرگ شدم.
من هر روز که از خواب بیدار می شدم با خودم فکر می کردم که در این دنیا باید کاری انجام دهم و به تمام زنان دنیا کمک کنم. در نتیجه با پا نهادن در دنیای هنر سعی کردم زنانی را به تصویر بکشم که هر کدام داستانی دارند و اما اینکه بتوانیم این داستان ها را بصورت یک پیام به دیگران نشان دهیم خود یک هنر است. از این رو وارد دانشکده هنر شدم از همان روزهای اول عاشق نقاشی های گوستاو کلیمت نقاش اتریشی بودم.
سعی کردم در نقاشی هایم تلفیق هنر قدیم و جدید را به تصویر بکشم. گاهی آنقدر در دنیای طرح ها و خط ها گم می شوم که هرگز نمی خواهم به دنیای واقعی باز گردم. دنیای واقعی پر از جنگ و ظلم است و من این دنیا را دوست ندارم من دنیای نقاشی های خودم را دوست دارم، دنیایی پر از احساس، مهربانی، دوستی و صلح.
با شرکت در نمایشگاه های گروهی بسیاری در کشور های ایران، فرانسه و فیلیپین، اجرای پروژه های تصویرسازی و شرکت در نمایشگاه تصویرسازی کشور پرتقال سعی کردم تا در دنیای هنر فعالیت بیشتری داشته باشم. اجرای پروژه های گرافیکی مانند طراحی پوستر، بروشور و طراحی لوگو از جمله دیگر فعالیت های من بوده است. اجرای نمایش عروسکی کمند خاطرات با کارگرانی آقای ایرج نوذری جزو افتخارات من در دنیای بی حد و مرز هنر می باشد.
در تاریخ 20 مرداد 1402 نمایشگاه انفرادی خود را با عنوان “چهل سالگی” در نگارخانه هنرهای تجسمی کهفی برگزار کردم. این مجموعه شامل 60 اثر بود که در طول 12 سال بر روی این پروژه تلاش کرده بودم. صفر تا صد آثار هنر ذهنی اینجانب بود و هر کدام از آثار دارای موضوع و داستان و نام مختص به خود بودند. از نظر کارشناسان نگارخانه کهفی این نمایشگاه در شش سال گذشته جزو پرفروش ترین و پر بازدیده کننده ترین نمایشگاه انفرادی بود.
چاپ تعدادی از آثارم در مجله کشورهای اکراین با نام “artwork gallery” و مجله کشور انگلیس با نام “women united art magazine” و کتاب گرافیک سال بابان و تدریس در آموزشگاه های هنرهای تجسمی و هنرستان های دخترانه تهران از جمله دیگر فعالیت های هنری من می باشد. در حال حاضر مدرس و مدیر گالری هنری آبان در تهران می باشم.
از نظر من هنر یک عبادت است، اما عده ای می گویند: “هنر زیبایی است “ و از ویژگی های عامی که همه برای هنر نام می برند، “ویژگی زیبایی آن است” یا هر چیزی که ساخته ی آدمی و زیبا باشد. هنر بیان احساس و عاطفه ی آدمی و برداشت او از زندگی و جهان هستی است.

5/5 - (1 امتیاز)

ثبت نظر یا درخواست شما

نقد و بررسی‌ها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گالری هنری آبان، مدیر هنری مینا مهدی زاده فرد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + 1 =